Gå til innhold

Kjøkken i en ett-romsleilighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ett-roms hvor kjøkkenet det ene hjørne. 2m x 1,5m 

Er det mulig å få kombiskap, komfyr, vask og oppvaskmaskin på denne plassen?

Anonymkode: 6ec37...2fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir trangt, men det er mulig det går helt akkurat, dersom jeg husker rett i at vanlig bredde er 60cm. Prøv kjøkkenplanleggingsverktøyet til ikea, det gir deg en ide om hva som er mulig.

Anonymkode: 651fe...f0c

• Liker 1
Skrevet

Ikea har ikke oppvaskmaskiner som er mindre enn 60 cm. brede. Men du kan få større benkplass hvis du har innebygd platetopp og komfyr hver for seg. Umulig å svare på hva du vil få plass til. Jeg måtte fjerne ønsket om oppvaskmaskin fordi jeg da ville mistet plass til skuffer. Og jeg har større kjøkken enn deg.

Anonymkode: 09ae1...348

Skrevet

Tja, det er mulig, dersom du har en slags oppåliggende vask, istedenfor oppvaskekum. (Høres ikke bra ut!) Det hadde også vært mulig dersom du har et lavt kjøleskap (med bare lite fryserom), og får komfyr (jeg ville anbefale multiovn på en hybel, som sikkert er for unge mennesker) over kjøleskapet, men det er en løsning jeg forsøkte meg på hos IKEA, og de hadde ikke moduler/løsninger for det. Men det er jo mulig andre kan ha det. 

Ellers sier regnestykket meg at det ikke går. Du må ha minst 60 cm (kombiskap)+ 60 cm (oppvaskemaskin) + 60 cm (ovn/multiovn)+ 40 cm (liten kum)= 220 cm.  

Skrevet

Oppvaskmaskin og stort kombiskap er bortkastede penger i en liten ettromsleilighet. Du vil få så lite med arbeidsplass og det vil hele tiden se ekstremt rotete ut. Bedre å eie minst mulig av kjøkkenutstyr, få mest mulig hel benkeplate og klare seg med kombiskap i benkehøyde. 

Anonymkode: f52b3...eef

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikea har ikke oppvaskmaskiner som er mindre enn 60 cm. brede. Men du kan få større benkplass hvis du har innebygd platetopp og komfyr hver for seg. Umulig å svare på hva du vil få plass til. Jeg måtte fjerne ønsket om oppvaskmaskin fordi jeg da ville mistet plass til skuffer. Og jeg har større kjøkken enn deg.

Anonymkode: 09ae1...348

Jo da, Medelstor er 44,6 bred, jeg har hatt den selv på et lite kjøkken. 

Anonymkode: bc24b...f75

Skrevet

Tviler på det er mulig. Uanset hvordan man stokker om, får du bare plass til tre 60 moduler...

Anonymkode: 3b694...72f

Skrevet

Kanskje du kan ha 3 x 60 underskap og overskap på ene veggen og frittstående kombiskap.

Altså stekeovn under benk med platetopp over, oppvasmaskin og benkeskap med vask. Frittstående kombiskap på kortvegg.

Anonymkode: 3b694...72f

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en ett-roms hvor kjøkkenet det ene hjørne. 2m x 1,5m 

Er det mulig å få kombiskap, komfyr, vask og oppvaskmaskin på denne plassen?

Anonymkode: 6ec37...2fa

Er leiligheten din helt uten kjøkken i dag?

Tegn opp og ta utgangspunkt i at en standard modul er 60 cm.

Anonymkode: dbaa7...c58

Skrevet

Ikea har vel tegneprogram til dette du kan bruke? Ellers får du søke opp størrelser og regne og tegne selv, da. 

Du kan ha benkeoppvaskmaskin om du ikke har plass til en fullsize maskin under benken - men da mister du igjen benkeplass. Du kan ha steikeovn som ikke er under benken, men over. Osv. Så det lar seg nok gjøre, men da må du se på hvor mye benkeplass du trenger. Om du har plass til et bord gjør det gjerne ikke så mye om det ikke er forferdelig mye benkeplass. 

Anonymkode: 1e147...cae

Skrevet

Du får tak i oppvaskmaskin som er 45 cm bred. Det finnes også små oppvaskmaskin for benk. 

Det finnes komfyrer som er smalere enn standard. De er vel oftes 50 cm. 

Kjøleskap som er smalere finnes også. Skal du ha så mange hvitevarer inn på en så liten plass så tviler jeg på at du kan bruke standard mål på alle. Tror du må finne på noen smarte løsninger her 😉

Lykke til 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...