Gå til innhold

Tannlege utførte tannblekingsbehandling uten at jeg ba om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen idag og skulle fylle i en tann som var hull i. Hullet ble fylt og etterpå styrte tannlegen på med å pusse veldig på tennene mine i ca. 10-15 min. Tenkte ikke over det mens jeg la der i smerte, men da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde betalt 650(!!) kr for Airflow. Har aldri hørt om det før, og heller ikke blitt informert om hva det var. Et google søk forteller meg at dette er et alternativ til bleking, som fjerner misfarging. Jeg har helt normal farge på tennene, de er ikke antydning til gule og jeg røyker ikke, drikker ikke eller snuser. Kjenner jeg er irritert for at han ikke spurte meg på forhånd om jeg ville ha denne behandlingen. Er det noen som vet om jeg kan klage på dette? Føler det er litt det samme som når frisøren kurer håret for 350 kr uten å spørre eller informere om det på forhånd. 650 kr er en del penger, og jeg betalte jo tross alt 2000 kr for tannfyllingen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Airflow er ikke tannblekingsbehandling. Uansett: ja, du kan klage

Anonymkode: 4e579...936

Skrevet

Var litt vanskelig å forklare det i tittelen, så da ble det det. Har forklart at det er alternativ behandling til tannbleking i teksten. 

• Liker 1
Skrevet

Be om å få skriftlig prisoverslag på forhånd neste gang, for det som neste time koster og inneholder, så slipper du slike overraskelser.

Anonymkode: 46de1...c50

Skrevet

Hvis du har 1 " engelsk" tankesett, skjønner jeg godt at tannlegen din går i gang med bleking:alice:

Anonymkode: 435f2...e0e

• Liker 1
Skrevet

Tannlegen min pusser også alltid over tennene. Det er mulig at de gjør det på alle?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har 1 " engelsk" tankesett, skjønner jeg godt at tannlegen din går i gang med bleking:alice:

Anonymkode: 435f2...e0e

Hva betyr det?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, lureguri skrev:

Var hos tannlegen idag og skulle fylle i en tann som var hull i. Hullet ble fylt og etterpå styrte tannlegen på med å pusse veldig på tennene mine i ca. 10-15 min. Tenkte ikke over det mens jeg la der i smerte, men da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde betalt 650(!!) kr for Airflow. Har aldri hørt om det før, og heller ikke blitt informert om hva det var. Et google søk forteller meg at dette er et alternativ til bleking, som fjerner misfarging. Jeg har helt normal farge på tennene, de er ikke antydning til gule og jeg røyker ikke, drikker ikke eller snuser. Kjenner jeg er irritert for at han ikke spurte meg på forhånd om jeg ville ha denne behandlingen. Er det noen som vet om jeg kan klage på dette? Føler det er litt det samme som når frisøren kurer håret for 350 kr uten å spørre eller informere om det på forhånd. 650 kr er en del penger, og jeg betalte jo tross alt 2000 kr for tannfyllingen. 

Bytt tannlege.

Uavhengig av de 600 så blir du flådd. En fylling som ikke er veldig komplisert skal ikke koste mer enn 2000(!). Og du MÅ kunne stole på at tannlegen ikke ønsker flå deg, for det er sinnsykt lett å si «oi, denne må vi borre i» når en egentlig ikke må.

Anonymkode: 0da7e...dad

Skrevet

Tar tanneten . Dette er jo noe vi gjør på besøk hos tannlegen

Anonymkode: a87d2...09e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt tannlege.

Uavhengig av de 600 så blir du flådd. En fylling som ikke er veldig komplisert skal ikke koste mer enn 2000(!). Og du MÅ kunne stole på at tannlegen ikke ønsker flå deg, for det er sinnsykt lett å si «oi, denne må vi borre i» når en egentlig ikke må.

Anonymkode: 0da7e...dad

Hva slags tannlege er det? Jeg har en haug med hull tannleger ikke vil borre fordi de ikke utvikler seg/blir større.

For øvrig har tannlegen sagt til meg at airflow er grundig vask av tennene (jeg får velge selv om jeg vil ha det da).

Anonymkode: c8492...232

Skrevet

Min tannlege tar bare bort tannstein, men airflow høres jo bra ut da. Ser du noen forskjell etter behandlingen?

Ellers enig med deg, du kan klage. Du bør ikke måtte betale for noe du ikke ba om, ikke hadde behov for, og ikke ønsket heller.

Anonymkode: 87f10...387

Skrevet

Ser ikke særlig forskjell, de virker "renere" selvfølgelig, men ikke hvitere eller annerledes. Skulle bare ønske han informerte om det på forhånd, da jeg ikke har så god råd.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...