Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #1 Skrevet 28. januar 2005 Meg og sambo har en maskin hver koblet på samme nettverk, men vi får ikke til å komme oss på lokalnett. dvs vi finner ikke hverandre... Jeg skjønner det bare ikke!!! han har ikke diskettstasjon, så det hjelper ikke å lage sånn nettverksdiskett til han... Noen råd?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #2 Skrevet 28. januar 2005 Kommer begge på internett, men dere finner ikke hverandres datamaskiner på lokalnettet?
Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #3 Skrevet 28. januar 2005 Kommer begge på internett' date=' men dere finner ikke hverandres datamaskiner på lokalnettet?[/quote'] jepp
liv Skrevet 28. januar 2005 #4 Skrevet 28. januar 2005 HAr dere oppe firewall? Da finner ikke mannen og jeg hverandre.. (pc'ne våre i allefall)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 Firewall kan være problem ja. Hvis dere da ikke finner hverandre på mine nettverkssteder, gå til start - kjør og skriv: ipadresse_til_maksinen_du_skal_kontakte.
Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 Firewall kan være problem ja. Hvis dere da ikke finner hverandre på mine nettverkssteder' date=' gå til start - kjør og skriv: ipadresse_til_maksinen_du_skal_kontakte.[/quote'] Jepp, det funka, men da fikk jeg spørsmål om brukernavn og adr...??
Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #7 Skrevet 28. januar 2005 HAr dere oppe firewall? Da finner ikke mannen og jeg hverandre.. (pc'ne våre i allefall) Jepp det funka vettu takk takk!!!!!!!!!! Men trenger fortsatt brukernavn og passord som han mener han ikke har satt på.... og dessuten finner jeg han bare hvis jeg velger søk etter datamaskiner eller personer, ikke på mine nettverkssteder... :-?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #8 Skrevet 28. januar 2005 Jepp, det funka, men da fikk jeg spørsmål om brukernavn og adr...?? Hvis dere har brukernavn og passord på PC-ene så vil dere klabbert få det .
Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #9 Skrevet 28. januar 2005 Hvis dere har brukernavn og passord på PC-ene så vil dere klabbert få det . Har ikke det
Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #10 Skrevet 28. januar 2005 nå poppa den opp på mine nettverkssteder, men får ikke tilgang :o Kan det ha noe med at han er på trådløst?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. januar 2005 #11 Skrevet 28. januar 2005 Har ikke det Tror XP-maskiner har brukernavn: Administrator og passord blankt som standard. Du har sikkert automatisk innloggin lokalt på PC-en.
Gjest Lilleulv Skrevet 28. januar 2005 #12 Skrevet 28. januar 2005 Tror XP-maskiner har brukernavn: Administrator og passord blankt som standard. Du har sikkert automatisk innloggin lokalt på PC-en. Godt forslag, men det funker heller ikke :veldigsur:
Gjest jalla Skrevet 28. januar 2005 #13 Skrevet 28. januar 2005 Hvis dere skal utveksle data, så kan dere dele ut en katalog på en av PC`ene. Høyreklikk på en mappe og velg "sharing and scurity". Deretter haker du av for "Share this folder on the network" lag et navn på sharet. Hvis du vil at den andre skal kunne kopiere inn data, haker du av for "Allow network users to change my files". Fra den PC`en du skal nå den delte katalogen går du til Start-Run og skriver <navn på pc> og klikker ok Du vil nå få opp mappen på den andre PC
Gjest Lilleulv Skrevet 29. januar 2005 #14 Skrevet 29. januar 2005 Hvis dere skal utveksle data, så kan dere dele ut en katalog på en av PC`ene. Høyreklikk på en mappe og velg "sharing and scurity". Deretter haker du av for "Share this folder on the network" lag et navn på sharet. Hvis du vil at den andre skal kunne kopiere inn data, haker du av for "Allow network users to change my files". Fra den PC`en du skal nå den delte katalogen går du til Start-Run og skriver <navn på pc> og klikker ok Du vil nå få opp mappen på den andre PC det har vi også gjort, jalla problemet var først at jeg ikke fikk opp hans maskin i det hele tatt på lokalnettet, men dette ordna seg da vi fjerna brannmuren. Nå er problemet at jeg ikke får tilgang til hans maskin. Vi har gått igjennom alt av restriksjoner osv, og kan ikke forstå hvorfor... eller hva brukernavnet evt kan være.
Mrs. B Skrevet 29. januar 2005 #15 Skrevet 29. januar 2005 Har dere satt opp nettverket på hans maskinn da? Hvis han bruker XP må man gå igjennom den "Setup a home or small office network" innunder "Network Connections" for at alt skal fungere. Sjekk også at ikke XP brann muren står på (høyreklikk på Local Area Network og så på Properties og Advanced og huk av den). Vanlig brannmurpakke skal du fortsatt kunne ha på (legg til lokalnettverket deres i godkjenningslisten).
Gjest Lilleulv Skrevet 29. januar 2005 #16 Skrevet 29. januar 2005 Har dere satt opp nettverket på hans maskinn da? Hvis han bruker XP må man gå igjennom den "Setup a home or small office network" innunder "Network Connections" for at alt skal fungere. Sjekk også at ikke XP brann muren står på (høyreklikk på Local Area Network og så på Properties og Advanced og huk av den). Vanlig brannmurpakke skal du fortsatt kunne ha på (legg til lokalnettverket deres i godkjenningslisten). gjort det også Vi er it-studenter så vi kan det... har vært på LAN mange ganger før....
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. januar 2005 #17 Skrevet 29. januar 2005 Du kan jo prøve å lage en ny konto på den PC-en du vil inn på.
Gjest Lilleulv Skrevet 29. januar 2005 #18 Skrevet 29. januar 2005 Du kan jo prøve å lage en ny konto på den PC-en du vil inn på. ja, vi får prøve det...
Mrs. B Skrevet 29. januar 2005 #19 Skrevet 29. januar 2005 Ofte når man blir bedt om passord uten grunn har vi funnet ut her at det funker å skrive Administrator og ikke noe passord.
Gjest Lilleulv Skrevet 29. januar 2005 #20 Skrevet 29. januar 2005 Ofte når man blir bedt om passord uten grunn har vi funnet ut her at det funker å skrive Administrator og ikke noe passord. Vi har også prøvd det funka ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå