AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Jeg har et veldig flaut problem. Ånden min lukter bokstavelig talt bæsj. Jeg har god tannhelse, pusser tenner morgen og kveld, bruker tanntråd og har ingen betennelser i tannkjøttet, hull eller slikt. Ikke munntørrhet. Normalt kosthold tror jeg. Drar årlig til tannlege, og får gode tilbakemeldinger! Jeg opererte bort mandlene da jeg var liten, så det kan ikke være slike propper. Synes det kjennes ut som lukten kommer fra selve magen eller lungene, for selv med EN gang etter jeg har pusset tenner og brukt munnskyll så kommer den lukten igjen i tillegg til den friske tannkremlukten. Jeg er helt fortvilet. Ingen har sagt noe, jeg håper det er fordi jeg har klart å kamuflere det, men jeg er redd det er fordi det er ubahgelig å si. Det hemmer meg veldig. Jeg klarer ikke kline med kjæresten min, har bare sex bakfra og føler meg ekkel på jobb. HVA kan det være? HVA kan hjelpe?? Er det noen som har hatt det samme og kan fortelle meg hvordan jeg blir kvitt det?? Anonymkode: 3a8b6...109 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Har du belegg på tunga? Trøske, kan lukte spy. Og fra bihulene kan man få en råtten ånde/lukt, som kan føles ut som at det kommer fra munnen. Da har man ofte gul/grønt slim. Som lukter råttent. Da bør man prøve nesespray og corsodyl (fåes på apotek) i 10-14 dager. Aller helst dra til legen først. Om du ikke har gjort det. Man kan få dårlig ånde, fra magesekken også. Da kan man kjøpe gavison. Jeg vil som sagt, anbefale deg å dra til legen. Men dette er noen alternativer, som KAN være årsaken. Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: ef8cb...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Ikke belegg på tunga, ikke noe slim heller. Har forsøkt gaviscon uten å egentlig merke effekt, men kan jo fortsette å ta det. Har time hos lege, men det er litt lenge til. Tusen takk for svar. Anonymkode: 3a8b6...109 1
Maleficenta Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et veldig flaut problem. Ånden min lukter bokstavelig talt bæsj. Jeg har god tannhelse, pusser tenner morgen og kveld, bruker tanntråd og har ingen betennelser i tannkjøttet, hull eller slikt. Ikke munntørrhet. Normalt kosthold tror jeg. Drar årlig til tannlege, og får gode tilbakemeldinger! Jeg opererte bort mandlene da jeg var liten, så det kan ikke være slike propper. Synes det kjennes ut som lukten kommer fra selve magen eller lungene, for selv med EN gang etter jeg har pusset tenner og brukt munnskyll så kommer den lukten igjen i tillegg til den friske tannkremlukten. Jeg er helt fortvilet. Ingen har sagt noe, jeg håper det er fordi jeg har klart å kamuflere det, men jeg er redd det er fordi det er ubahgelig å si. Det hemmer meg veldig. Jeg klarer ikke kline med kjæresten min, har bare sex bakfra og føler meg ekkel på jobb. HVA kan det være? HVA kan hjelpe?? Er det noen som har hatt det samme og kan fortelle meg hvordan jeg blir kvitt det?? Anonymkode: 3a8b6...109 Problemer med magen? Obstipasjon? Man kan bli så obstipert at man kaster opp avføring... 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Har iallefall ikke kastet opp avføring, og går på do hver dag så tror ikke jeg er forstoppet..? Anonymkode: 3a8b6...109 3
Maleficenta Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har iallefall ikke kastet opp avføring, og går på do hver dag så tror ikke jeg er forstoppet..? Anonymkode: 3a8b6...109 Ok da var det ikke det 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 6 minutter siden, Maleficenta skrev: Problemer med magen? Obstipasjon? Man kan bli så obstipert at man kaster opp avføring... Er det tilfelle er man syk, og bør komme seg kjapt til sykehus. Det kan skje ved tarmslyng, og da er man syk og har fryktelige magesmerter. Det er nok ikke dette Ts. har. For det kan man ikke gå rundt med. Anonymkode: ef8cb...b9d 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 Hva med å spørre kjæresten om han merker noe? Stusser på at han ikke reagerer på at du ikke vil kysse eller bare ha sex i en stilling. Hvis tannlegen gir deg gode tilbakemeldinger så synes jeg det er rart at du går rundt og lukter bæsj ellers. Anonymkode: 5bb96...407 3
Maleficenta Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 Sikker på at det lukter det da ts? Er ikke bare noe du tror? 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 Vel. En ting det kan være er nesen din. altså helt bokstavelig og enten i form av at lukta kommer derfra eller at luktesansen din er på avveier. Har du problemer med nese eller bihuler? Steg 1: verifiser at du faktisk lukter bæsj. Få noen til å lukte på ånden din. Dersom de sier det ikke lukter så må du stole på dem. Steg 2: lege. I tilfelle at lukten sitter i nesa så skal du til ØNH. I tilfelle den faktisk kan lukter av andre så må det bredere utredning til. Lunger, mage og hals i tillegg til tenner og nese er sannsynlige kandidater. Anonymkode: 67135...bc9 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 Kutt kjøtt og melk. Anonymkode: 1c6cf...1eb 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 Har ikke turt å spørre tannlegen om lukt, bare utseende. Regner med at tannleger får inn mange med dårlig ånde daglig, og ikke føler behovet for å konfrontere dem alle. Klarer helt fint å vri meg fra kjæresten "naturlig", vi har aldri hatt mye misjonærsex, og jeg småkysser isteden masse fremfor å kline. Kan selvfølgelig bli revet med, men da kjenner jeg den lukten igjen og blir helt avtent av meg selv og av flauhet. Er ganske sikker på at det ikk er bare noe jeg tror, for noen ganger hvis jeg har gjespet eller sukket eller drukket av en flaske, kan andre i rommet påpeke at det lukter fis... HVIS det lukter bæsj, som jeg er ganske sikker på, får jeg meg ikke til å magepuste på kjæresten og be ham være ærlig... spør heller legen og stoler på at han er ærlig. I mellomtiden ønsker jeg gjerne å høre fra andre som har opplevd dette eller kjenner til det. Har googlet meg ihjel og tror det mest sannsynlig er løs lukkemuskel?? Anonymkode: 3a8b6...109 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #13 Skrevet 20. november 2017 Pusser du tungen under tannpuss selv om du sier du ikke har belegg der? Dårlig ånde kommer gjerne fra tungen. Mannen min sin ånde lukter også bæsj når han ikke pusser tungen 😒 😨 Anonymkode: bd9ba...43a 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #14 Skrevet 20. november 2017 Altså som du skjønner har jeg ganske noia for dette... selvfølgelig er jeg DRITnøye med munnhygiene. Pusser tungen. Dette kommer ikke fra tungen. Har luktet på det lille jeg får av tungen også, det lukter bare...morgenånde? Kan ikke sammenlignes. Spiser lite kjøtt og melk fra før, forresten. Salami på skiva iblant, men lite "kjøttstykker" til middag osv. Drikker ikke melk, men spiser mat med melk i. Tenker ikke å gå så drastisk til verks å begynne på fodmap eller lignende opplegg før jeg har snakket med legen. Når det er sagt, har jeg kjent dette fenomenet hos et par personer før også, og har tydelig kunnet lokalisere det fra munnen deres (en tidligere sexpartner bl.a. så tror ikke det er nesa mi som er bananas). Men setter pris på alle innspill. Anonymkode: 3a8b6...109 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 Du har nok et medisinsk problem av sjelden art. Anonymkode: 3530b...cea 1
Tillion Skrevet 20. november 2017 #16 Skrevet 20. november 2017 Høres ut som bakteriell ubalanse, da kan man få dårlig ånde uansett hvor nøye man er med hygienen. Men dra til tannlegen for råd, for ånde som bokstavelig talt lukter bæsj er tegn på at det er ganske farlige bakterier som har fått overtak. Altså bakterier som kan lage sykdom i munnen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #17 Skrevet 20. november 2017 Spiser du nok? Og ofte nok? Barnet mitt har en slik ånde til tider. Har ikke funnet ut hva det er, men det blir verre hvis han har spist dårlig en dag. Veldig ømtålig tema her, så det er vanskelig å snakke om. Men det lukter som bæsj ja. Min nekter å dra til lege eller lignende... Anonymkode: cdd04...13d 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #18 Skrevet 21. november 2017 Tror ikke tannlegen får gjort noe med dette, jeg er sikker på at det ikke kommer fra munnhulen. Det kommer fra nedenfor halsen et sted, så tror ikke det kan påvirke munnen. Pr nå tror jeg det er gasslekkasje fra tarmsystemet rett og slett. Spiser nok, og ofte nok. Rett etter et måltid merker jeg lukten kamufleres noe av matlukt, men forsvinner ikke. Tung mar kamuflerer bedre enn grønnsaker. Men kan ikke spise så hyppig at det er en løsning, da ville jeg lagt kraftig på meg... takk for svar igjen! Anonymkode: 3a8b6...109 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #19 Skrevet 21. november 2017 Mandel"propper" eller råttent slim i nesen. Anonymkode: 41753...a87 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #20 Skrevet 21. november 2017 Les innlegget mitt før du svarer da... Anonymkode: 3a8b6...109 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå