Gå til innhold

Hvorfor er menn lykkeligere enn kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har det seg at menn er lykkeligere enn kvinner?

Anonymkode: dc5a8...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er dummere.

Anonymkode: ab69b...8ba

• Liker 7
Skrevet

Testosteron og mer penger.

Anonymkode: f0038...71b

• Liker 1
Skrevet

De opplever ikke diskriminering

Anonymkode: e86f8...448

• Liker 5
Gjest C.Tramell
Skrevet

Er de det? I så fall tror jeg det har å gjøre med at de er mindre selvkritiske, bryr seg mindre om hva andre tenker og mener om dem, er flinkere til å slappe av og prioritere seg selv/egne behov, og ofte er oppdratt til å ikke kjenne så veldig på følelsene sine.

Skrevet

Flere kvinner lider av depresjon enn menn. 

Flere kvinner tar selvmordsforsøk enn menn (selv om flere menn klarer å gjennomføre så troner kvinner på forsøk)

Kvinner lider også oftere av kroniske ikke-dødelige sykdommer. 

Kvinner klarer seg bedre alene enn menn. Menn som ikke har kone/samboer dør gjennomsnittlig 7 år tidligere enn de mennene som lever sammen med kone/samboer. Kvinner får bare 2 ekstra år om de bor sammen med mann/samboer. 

Jeg vet ikke hvorfor. Mener å ha lest at det har med hormoner å gjøre. 

Menn er kanskje lykkelige når de har familie og mål i livet? Mens de som ikke har det lider oftere av depresjoner. Kvinner blir deppa selv om de har familie og har mål? Kanskje. 

Anonymkode: fff91...a10

• Liker 1
Skrevet

Mindre selvinnsikt. Mer egoistiske. Mindre empati. Da setter man ser selv først, ser ikke egne feil og lar seg ikke påvirke av all faenskapen rundt seg. Kanskje er man selv med på å påføre andre faenskap, men det bryr man seg jo ikke om så lenge man får dekt egne behov.

Anonymkode: b217c...5dc

• Liker 1
Skrevet

Er det en påstand, eller basert på forskning?

Om det stemmer, noe jeg ikke tviler på at det gjør, så tror jeg det har med at vi menn ofte er litt enklere bygd. Vi overtenker ikke alle situasjoner, og er mer bevisste på hva vi vil ha, og hvordan vi skal få det til, uten å analysere alt i hver minste detalj.

• Liker 2
Skrevet

Menn slipper å bli penetrert av peniser

Anonymkode: 08410...9e0

Skrevet

En veldig forenklet forklaring: Menn skylder på omverdenen når noe går galt, kvinner skylder på seg selv. Det beste hadde nok vært noe midt i mellom vil jeg tro.

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det seg at menn er lykkeligere enn kvinner?

Anonymkode: dc5a8...4c4

forskning viser at menn er lykkeligere enn kvinner jo eldre de blir, mens kvinner blir mer ulykkelig jo eldre dem blir. 

det høres jo ganske logisk ut. kvinner blir fort vakker i ungdommen og mange kan leve på menn, få ting gratis, en haug av oppmerksomhet og privilegier, mens når de er i midten av 20 årene går alt nedover og da kan man ikke leve på utseende og sjarm lengre. da må man fixe alt selv og tilbake til det virkelige livet, de får ingen handouts lengre.

menn derimot, som denne studien viste var at menn blir lykkeligere når de blir gammel pga de får mer penger og flere verdier ( hus, biler , båt ) osv

kvinner har også mye større sjangse for å ha mentale helseproblemer eller lignende lidelser noe som sterkt kan påvirke om du føler deg lykkelig eller ikke

Anonymkode: 17654...17f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

en kvinne jeg ikke kjente tok meg på kuken nå i helgen. jeg ble diskriminert, det er seksuell trakkasering

#metoobitch

Skrevet

Det kommer vell an på hva man bedømmer utifra, men jeg tror nok en del kvinner har blitt mindre lykkelige ved at de som "frigjorte" forventes å i større grad leve og realisere seg selv på samme måte som menn, og at det antagelig ikke passer for alle. Samtidig kommer det en del motstridende idealer, som at en skal ha en "frigjort og skamløs" seksualitet, samtidig som mange unge kvinner nok etterhvert finner at lettvint sex ikke gir dem så mye, gjør at andre kvinner ser ned på dem og menn velger dem bort, som et eksempel. På samme måte tror jeg mange etter å ha brukt sine mest attraktive år på utdannelse og karriære opplever det som vondt at det blir desto vanskeligere å finne "drømmemannen", og at mange ender opp med et betraktelig dårligere samliv enn de så for seg, hvis i det hele tatt. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

forskning viser at menn er lykkeligere enn kvinner jo eldre de blir, mens kvinner blir mer ulykkelig jo eldre dem blir. 

Er det ikke sånn at kvinner blir lykkeligere jo eldre de blir da? At 40 pluss er 100 ganger bedre enn å være 20 osv.

Anonymkode: 6dd5d...55a

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en dårlig forklaring. Da burde vell kvinner blitt mye lykkeligere i takt med at de blir stadig mer likestilte?

Skrevet

20 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kommer vell an på hva man bedømmer utifra, men jeg tror nok en del kvinner har blitt mindre lykkelige ved at de som "frigjorte" forventes å i større grad leve og realisere seg selv på samme måte som menn, og at det antagelig ikke passer for alle. Samtidig kommer det en del motstridende idealer, som at en skal ha en "frigjort og skamløs" seksualitet, samtidig som mange unge kvinner nok etterhvert finner at lettvint sex ikke gir dem så mye, gjør at andre kvinner ser ned på dem og menn velger dem bort, som et eksempel. På samme måte tror jeg mange etter å ha brukt sine mest attraktive år på utdannelse og karriære opplever det som vondt at det blir desto vanskeligere å finne "drømmemannen", og at mange ender opp med et betraktelig dårligere samliv enn de så for seg, hvis i det hele tatt. 

Her tenker du for komplisert tror jeg. Det er gjort mange eksperimenter med barn på dette feltet. Allerede fra barnehagealder er det stor forskjell på kjønn, der gutter flest føler de ikke kan gjøre noe galt. Som Boodelooap er inne på. Dersom noe skulle skjære seg er de også veldig proaktive og vil fikse bare problemet uten å ta det nevneverdig innover seg, mens jenter er snare til å dvele ved elendigheten og bli deppa. Så dette utgangspunktet for kjønnsforskjeller henger sammen med hormoner, det er det liten tvil om. Kulturforskjeller har mindre betydning.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

det høres jo ganske logisk ut. kvinner blir fort vakker i ungdommen og mange kan leve på menn, få ting gratis, en haug av oppmerksomhet og privilegier, mens når de er i midten av 20 årene går alt nedover og da kan man ikke leve på utseende og sjarm lengre. da må man fixe alt selv og tilbake til det virkelige livet, de får ingen handouts lengre.

menn derimot, som denne studien viste var at menn blir lykkeligere når de blir gammel pga de får mer penger og flere verdier ( hus, biler , båt ) osv

kvinner har også mye større sjangse for å ha mentale helseproblemer eller lignende lidelser noe som sterkt kan påvirke om du føler deg lykkelig eller ikke

Kilder? Slik jeg har lest blir kvinner mer ulykkelige mot 40 års alder for så å bli mer og mer lykkelige jo eldre de blir. 

Anonymkode: d276c...b5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...