Gå til innhold

Briller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt forteller at hun ser dårlig når hun leser, så hun vil ha briller. Er det helsesøster eller legen jeg tar kontakt med? Eller drar vi bare rett til en optiker? 

Anonymkode: 53117...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en henvisning fra fastlegen til øyelege. Dersom det er noe utover dårlig syn, fx skjeling, kan dere ha rett på støtte fra NAV.

Skrevet

Jeg ville gått til optiker og så eventuelt øyelege. Min erfaring er at det er ganske lang ventetid hos øyelege og hvis det er slik at hun går i småskolen så er det viktig at hun får brillene raskt. Du kan og få det dekket av NAV. Legger ved link.

https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/briller-til-barn-og-ungdom-under-18-år--384152

Anonymkode: 1d0b6...b66

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt forteller at hun ser dårlig når hun leser, så hun vil ha briller. Er det helsesøster eller legen jeg tar kontakt med? Eller drar vi bare rett til en optiker? 

Anonymkode: 53117...d9e

Du bestiller time hos en optiker og får avklart om det er bare en brille som skal til, eller om det er andre ting. Optiker kan raskt henvise videre om noe er galt, både til øyeavdeling og andre. 

Anonymkode: 85f99...f3d

• Liker 2
Skrevet

Hvis barnet er over 8 år, bestiller dere bare synstest hos optiker. Er hun/han under, får dere en henvisning til øyelege fra fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...