AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Barnet mitt forteller at hun ser dårlig når hun leser, så hun vil ha briller. Er det helsesøster eller legen jeg tar kontakt med? Eller drar vi bare rett til en optiker? Anonymkode: 53117...d9e
Måbarefåsiat... Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Få en henvisning fra fastlegen til øyelege. Dersom det er noe utover dårlig syn, fx skjeling, kan dere ha rett på støtte fra NAV.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Jeg ville gått til optiker og så eventuelt øyelege. Min erfaring er at det er ganske lang ventetid hos øyelege og hvis det er slik at hun går i småskolen så er det viktig at hun får brillene raskt. Du kan og få det dekket av NAV. Legger ved link. https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/briller-til-barn-og-ungdom-under-18-år--384152 Anonymkode: 1d0b6...b66 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt forteller at hun ser dårlig når hun leser, så hun vil ha briller. Er det helsesøster eller legen jeg tar kontakt med? Eller drar vi bare rett til en optiker? Anonymkode: 53117...d9e Du bestiller time hos en optiker og får avklart om det er bare en brille som skal til, eller om det er andre ting. Optiker kan raskt henvise videre om noe er galt, både til øyeavdeling og andre. Anonymkode: 85f99...f3d 2
Lou Salome Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 Hvis barnet er over 8 år, bestiller dere bare synstest hos optiker. Er hun/han under, får dere en henvisning til øyelege fra fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå