Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år. Nå så går jeg folkehøgskole, men nå kjenner jeg at jeg er klar til å stabilisere meg. Jeg hadde planer om å dra til USA for et år og studere eller jobbe, men det har jeg lagt fra meg. Jeg er klar for å stabilisere meg få meg jobb og flytte for meg selv så fort som mulig jeg er ferdig på folkehøgskolen. Jeg regner med om kanskje 3 år så kan jeg kanskje få barn. Uansett om jeg er alene. Jeg har mamma, pappa og mange andre i familien som støtter meg i tanken. Jeg ser for meg om 3 år så har jeg jobb og kjøpt leilighet og prøver å få barn. 

Jeg er lesbisk så jeg kommer uansett ikke til å få barn med en mann.  Jeg må uansett til Danmark om jeg skal ha barn. Jeg vet det er et stort ansvar. Jeg vet at barnet burde ha en 2. Person i livet sitt, men jeg er så babysyk og har kjempe lyst på barn. Jeg vet jeg ikke har dårlig tid på meg. 

Jeg vil høre deres tanker rundt dette. 

Anonymkode: 658aa...6ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Axl Rose
Skrevet

Du kommer over denne babysyk perioden. 

Skrevet

Jeg ville dratt det året til USA uansett, jeg :-) Det er ikke fordi jeg synes du er for ung til å få barn, men fordi mye kan skje på tre år, som er da du regner med å begynne å prøve å få barn.

Lykke til, sånn uansett!

Anonymkode: 483f2...d8c

Skrevet

Psst, du høres litt mer seriøs ut om du skriver etablere over stabilisere. 

Jeg fniste fordi jeg fikk noen festlig me bilder i hodet over ei som sjangler masse, men som nå endelig skal stabilisere seg :P

Jeg ville fulgt drømmen om USA om det fortsatt er en drøm. Det er lov å endre drømmer uten at det er et nederlag, så du velger det som passer best. 

Anonymkode: cb4c4...6b4

• Liker 4
Skrevet

Barn om tre år høres bra ut. Ikke ideelt at du får barn nå. Folkehøgskole eller mammas jenterom er ikke helt egnet hvis man aktivt går inn for å få barn.

Lykke til når du har «stabilisert» deg

Anonymkode: 48e06...772

Skrevet

Du er ikke ung hele livet. Jeg vare nevner det.

Anonymkode: f2903...d46

Skrevet

Alle barn har rett til å vite om sitt opphav. Det er en menneske rett. Jeg ville vært svært ulykkelig om jeg ikke hadde vist hvor jeg kom fra. En kusine har lett etter sin far i alle år. Og lengtet etter å finne ham sitt opphav, selv om hun ikke kjenner ham. Hun ønsker bare å vite hvem han er . Tenk over det før du fratar et barn dets rett til å kjenne til sitt biologiske opphav.

Anonymkode: 37e55...f60

Skrevet

Alle barn har rett til å vite om sitt opphav. Det er en menneske rett. Jeg ville vært svært ulykkelig om jeg ikke hadde vist hvor jeg kom fra. En kusine har lett etter sin far i alle år. Og lengtet etter å finne ham sitt opphav, selv om hun ikke kjenner ham. Hun ønsker bare å vite hvem han er . Tenk over det før du fratar et barn dets rett til å kjenne til sitt biologiske opphav.

Anonymkode: 37e55...f60

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke lenger å dra til Danmark. Du kan få støtte til assistert befruktning i Norge, men du må ha en partner og ha vært sammen en stund og bodd sammen (lurer på om det er to år?). Det er i alle fall full søtte for dette i Norge. Der må forøvrig barnet ha rett til å finne ut hvem donor er etter fylte 18.

Anonymkode: 4de9c...460

• Liker 1
Skrevet

Bedre med alenemor enn to mødre syns jeg:-)

• Liker 2
Skrevet

Strøk du på biologi på skolen? Du må ha en mann for at det skal kunne bli barn. Er du lesbisk vil du aldri kunne få barn. Sånn er det bare. Det er naturen som har satt de grensene. 

Anonymkode: 4783f...6f7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du er veldig ung, men kan selvfølgelig bli en god mor. Allikevel ville jeg tenkt meg godt om et par runder til før du «blir sittende fast» med barn. Altså, om du får barn, er det helt sikkert ikke noe du vil angre på, men du kan fort risikere å angre på ting du ikke gjorde først. Hvis du har lyst på det året i USA, eller litt mer utdannelse f.eks, men har lagt det fra deg fordi du ønsker hus og barn, så tror jeg det er typiske ting du vil kunne angre på senere. Bare vær heeelt sikker før du bestemmer deg. Du har fortsatt god tid:)

Endret av Påkrevd
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strøk du på biologi på skolen? Du må ha en mann for at det skal kunne bli barn. Er du lesbisk vil du aldri kunne få barn. Sånn er det bare. Det er naturen som har satt de grensene. 

Hun må ikke ha en mann, men sæd.   Det er ikke noe problem for lesbiske å få tak i dette, da flere menn gir det frivillig fra seg. Sånn er det bare ;-) 

Anonymkode: 36900...501

• Liker 3
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 21 år. Nå så går jeg folkehøgskole, men nå kjenner jeg at jeg er klar til å stabilisere meg. Jeg hadde planer om å dra til USA for et år og studere eller jobbe, men det har jeg lagt fra meg. Jeg er klar for å stabilisere meg få meg jobb og flytte for meg selv så fort som mulig jeg er ferdig på folkehøgskolen. Jeg regner med om kanskje 3 år så kan jeg kanskje få barn. Uansett om jeg er alene. Jeg har mamma, pappa og mange andre i familien som støtter meg i tanken. Jeg ser for meg om 3 år så har jeg jobb og kjøpt leilighet og prøver å få barn. 

Jeg er lesbisk så jeg kommer uansett ikke til å få barn med en mann.  Jeg må uansett til Danmark om jeg skal ha barn. Jeg vet det er et stort ansvar. Jeg vet at barnet burde ha en 2. Person i livet sitt, men jeg er så babysyk og har kjempe lyst på barn. Jeg vet jeg ikke har dårlig tid på meg. 

Jeg vil høre deres tanker rundt dette. 

Anonymkode: 658aa...6ce

Jeg støtter deg i å få barn etter endt folkehøgskole. Men ikke dra til Danmark eller annen form for masseproduksjon av barn! Det fins anre løsninger. 

Det store problemet med fertilitetssenter er den usikkerheten med barnets opphav! Hvem er far! Arvelige sykdommer og personlighetsforstyrrelser. Ting som ikke kommer fram i journalen på prøvene! 

Har selv en stesønn på 12år. Som ikke har hatt noen kontakt eller kjent sin far! Det har skapt veldig mye stress og uro i ham. Han fikk møte sin far i sommer. Og vi ser en my større ro i ham! 

Alle ønsker å vite hvor vi kommer ifra.

Og med den nye kontakten med far, så har vi fått en god del forklaringer på en del sykdommer som er genetisk arvelig 

Så en liten mulighet ved å bruke en slik donor. Hvem veit hvor mange barn denne donoren har! Så når ditt barn blir voksen og treffer en fantastisk partner og stifter familie. Og får et barn med div. Symptomer. Så ved en dna test finner ut at de er søsken!😐

Som jeg sa i min innledning, bare planlegg familie, men ta hensyn til det som blir din største skatt!😀

Endret av Altan
Skrevet
45 minutter siden, Påkrevd skrev:

Du er veldig ung, men kan selvfølgelig bli en god mor. Allikevel ville jeg tenkt meg godt om et par runder til før du «blir sittende fast» med barn. Altså, om du får barn, er det helt sikkert ikke noe du vil angre på, men du kan fort risikere å angre på ting du ikke gjorde først. Hvis du har lyst på det året i USA, eller litt mer utdannelse f.eks, men har lagt det fra deg fordi du ønsker hus og barn, så tror jeg det er typiske ting du vil kunne angre på senere. Bare vær heeelt sikker før du bestemmer deg. Du har fortsatt god tid:)

Veldig ung? En person over 20 år er ikke ung som forelder! Den er voksen. Det er et mye større problem med alle de egoistiske foreldrene på 40+. Det er en større sansynlighet å bli foreldreløs i ung alder. 

Jeg angrer på at jeg ikke startet før 30. Med tanke med å få være frisk og rask når barnebarn kommer. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
43 minutter siden, Altan skrev:

Veldig ung? En person over 20 år er ikke ung som forelder! Den er voksen. Det er et mye større problem med alle de egoistiske foreldrene på 40+. Det er en større sansynlighet å bli foreldreløs i ung alder. 

Jeg angrer på at jeg ikke startet før 30. Med tanke med å få være frisk og rask når barnebarn kommer. 

I vikingtiden var man halvveis i livet ved fylte 20, og som jeg skriver, så tviler jeg overhode ikke på at TS kan bli en god mor. Men i dagens samfunn så blir vi mye eldre, vi har helt andre liv og muligheter enn i gamle dager. Når man er 20 er man så vidt ferdig med videregående. Hvis man skulle pushet jenter til å få barn i den alderen, hva da med kvinnekamp og likelønn og alt det der? Jeg mener ikke at det er umulig å kombinere studier og et variert liv, men er temmelig sikker på at det ville ført til mye lavere utdanningsnivå og et stort tilbakeslag for kvinners posisjon i samfunnet generelt, til tross for at menn er mer involvert i barneoppdragelsen nå enn før. Det trenger ikke være snakk om å vente til man er 40+. Det er dobbelt så gammelt som TS. Hun rekker mye innen den tid og fortsatt begynne med barn før hun er «gammel dame». Noen få år på skole kan f. eks sørge for at hun kan velge den karrieren og den veien i livet hun ønsker. Da er hun fortsatt godt innenfor 20-åra med tanke på barn. 

Så nei, en som har fylt 20 er ikke for ung til å bli forelder, men av hensyn til resten av livet, så er det stor forskjell på 1940, da kvinner var husmødre, og 2017.

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk barn planlagt som 20-åring. Hadde aldri planlagt å få et barn alene. Jeg syns det er sinnsykt slitsomt, og vi er 2 stk!  :) 

Anonymkode: 8890b...736

Skrevet
1 time siden, Påkrevd skrev:

I vikingtiden var man halvveis i livet ved fylte 20, og som jeg skriver, så tviler jeg overhode ikke på at TS kan bli en god mor. Men i dagens samfunn så blir vi mye eldre, vi har helt andre liv og muligheter enn i gamle dager. Når man er 20 er man så vidt ferdig med videregående. Hvis man skulle pushet jenter til å få barn i den alderen, hva da med kvinnekamp og likelønn og alt det der? Jeg mener ikke at det er umulig å kombinere studier og et variert liv, men er temmelig sikker på at det ville ført til mye lavere utdanningsnivå og et stort tilbakeslag for kvinners posisjon i samfunnet generelt, til tross for at menn er mer involvert i barneoppdragelsen nå enn før. Det trenger ikke være snakk om å vente til man er 40+. Det er dobbelt så gammelt som TS. Hun rekker mye innen den tid og fortsatt begynne med barn før hun er «gammel dame». Noen få år på skole kan f. eks sørge for at hun kan velge den karrieren og den veien i livet hun ønsker. Da er hun fortsatt godt innenfor 20-åra med tanke på barn. 

Så nei, en som har fylt 20 er ikke for ung til å bli forelder, men av hensyn til resten av livet, så er det stor forskjell på 1940, da kvinner var husmødre, og 2017.

No har jeg ikke prøvd å presse 20 åringene til å starte familie. Det eneste jeg poengterte var at de ikke lenger er unge foreldre. Unge foreldre er under 20 år mener no jeg!

Men jeg støtter alle som vill ta utdannelse og jobbe en perriode.

Men jeg mener sterkt at det er for sent å starte når vi er 40+! Hvis den utviklingen fortsetter kommer vi til å få et nytt samfunnsproblem. Ved at det er mange foreldre som trenger avlastning. Da besteforeldre generasjonen er borte! 

Eks. Jeg får mitt første barn som 40. Og mitt barn får sitt første barn som 40. Hvor mye støtte kan jeg gi mitt barn og barnbarn? 

Skrevet
5 minutter siden, Altan skrev:

Men jeg støtter alle som vill ta utdannelse og jobbe en perriode.

Men jeg mener sterkt at det er for sent å starte når vi er 40+! Hvis den utviklingen fortsetter kommer vi til å få et nytt samfunnsproblem. 

Da er vi jo helt enige, og TS får både tid til utdannelse og «gøy», samt barn i 20 åra. Hvis hun vil:)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du har åpenbart ikke fått meg deg alle de ulike mulighetene for befruktning som finnes idag, og som forsåvidt har eksistert i endel år. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...