Gå til innhold

Bakteriell Vaginose konstant i 1 år, hjelp :-(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

November i fjord merket jeg noe var galt med mye utflod og lukt fra skjeden. Etter dette har jeg aldri hatt normal utflod, ikke en eneste dag på 1 helt år :-( Utfloden er tykk og hvit. Lukter bare etter sameleie. Bruker lactal men blir veldig dyrt i lengden. Var til legen igjen sist uke og fortsatt var det overvekst av Gardernella. Flagyl hjelper ikke og det kommer bare tilbake :-( er så lei å føler meg så ekkel, tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 84efb...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, isbjørnungen skrev:

Spør fastlegen om du burde hatt time til gynekolog kanskje. 

Spurte om dette men hun svarte gynekolog ikke kunne gjøre noe annet en det hun kan :-( Hun har "gynekologisk rom" på legeverselset sitt så tror hun har utdanning innenfor dette i tillegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spurte om dette men hun svarte gynekolog ikke kunne gjøre noe annet en det hun kan :-( Hun har "gynekologisk rom" på legeverselset sitt så tror hun har utdanning innenfor dette i tillegg 

alle leger har det.

Anonymkode: bde58...4a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Punhunter skrev:

Har du sex uten kondom?

For sæd kan forstyrre balansen i skjeden, som fører til vond lukt.

Ja har sex uten kondom og har hatt det siden jeg var 16 uten noe problemer før :-( veldig kjedelig om jeg må bruke kondom resten av livet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke antibiotika? Jeg har vært veldig mye plaget med bakteriell vaginose i månge år og hver gang det har blusset opp har jeg fått utskrevet  flagyl av både fastlege og gyno. Har du ikke fått det? jeg har også fått utskrevet noe gel man setter opp i sjeden ved leggetid, men det husker jeg ikke hva heter. De reseptfrie greiene fra apoteket fungerer ikke, du må få det skrevet ut. 

Anonymkode: 6b917...d6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke annet valg enn å ta en flagyl-kur og deretter bruke kondom i noen måneder og la skjeden stabilisere seg.

I denne perioden er det fint å bruke lactal eller naturell youghurt som du sprøyter inn i skjeden. Billigere, men mer grisete. 

Du kan faktisk være allergisk mot mannen din. Dette forklarte min gynekolog meg, da jeg slet med tilsvarende deg. Og hun hadde rett, har aldri fått det igjen med noen annen mann. 

Anonymkode: c428c...b8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ikke antibiotika? Jeg har vært veldig mye plaget med bakteriell vaginose i månge år og hver gang det har blusset opp har jeg fått utskrevet  flagyl av både fastlege og gyno. Har du ikke fått det? jeg har også fått utskrevet noe gel man setter opp i sjeden ved leggetid, men det husker jeg ikke hva heter. De reseptfrie greiene fra apoteket fungerer ikke, du må få det skrevet ut. 

Anonymkode: 6b917...d6f

Ja har fått Flagyl tablette i tillegg til Flagyl stikkpiller og ingenting virker, det kommer tilbake med engang jeg har samleie akuratt som det er smittsomt eller noe :-( I tillegg blir jeg så syk av Flagyl, kvalm og migrene så kan ikke ta det hele tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ikke annet valg enn å ta en flagyl-kur og deretter bruke kondom i noen måneder og la skjeden stabilisere seg.

I denne perioden er det fint å bruke lactal eller naturell youghurt som du sprøyter inn i skjeden. Billigere, men mer grisete. 

Du kan faktisk være allergisk mot mannen din. Dette forklarte min gynekolog meg, da jeg slet med tilsvarende deg. Og hun hadde rett, har aldri fått det igjen med noen annen mann. 

Kanskje jeg skal prøve dette noen uker men kan ikke se for meg å aldri ha sex uten kondom igjen :-( Fikk dette først med en i fjord, og nå har jeg også fått det med min nåværende kjæreste så er rart om jeg er allergisk mot begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitt med det samme selv, fikk det hver gang jeg hadde mensen i nesten et år. Mener blod og sæd påvirker PHen, så godt mulig det kan hjelpe med kondom en periode.

Ellers fikk jeg vagitorier med Dalacin i 3 dager og ikke Flagyl. Kanskje verdt et forsøk? (Selv om det ikke akkurat gjorde susen hos meg)

Anonymkode: 79672...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også allergisk mot eksen. Jeg slet med sopp i årevis. Spiste masse yoghurt og smurte meg med alt mellom himmel og jord. Så ble det slutt, og jeg har aldri hatt det igjen.

Anonymkode: b4458...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

lactal og yoghurt har forskere funnet ut ikke virker noe særlig, mange får sopp av det.

Anonymkode: bde58...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JudasPriest skrev:

Man må bruke dalacin 1 kapsel,  i 6 netter på rad, 1 kapsel vivag på morgenen i minst 14 dager, så du ikke får sopp. Og hvis du kjenner at det begynner å svi, klø, eller lukte tar du vivag hver kveld i 8 dager, igjen.  Jeg fikk det etter jeg glemte å ta ut en tampong.   Men dette 🔝 hjelper. 

Tusen takk for tipset!! Skal prøve dette da. Har bare Flagyl stikkpiller men regner med dette hjelper på samme måte? Skal bruke de i 10 dager hver kveld så får jeg prøvde med vivag med engang jeg slutter på dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også allergisk mot eksen. Jeg slet med sopp i årevis. Spiste masse yoghurt og smurte meg med alt mellom himmel og jord. Så ble det slutt, og jeg har aldri hatt det igjen.

Anonymkode: b4458...20c

Dette er kjempe rart, håper ikke jeg er allergisk mot kjæresten min men syns bare det er så rart at jeg fikk det med begge to :-( Er ikke så ille nå som det var med han forrige men merker likevell det stinker etter samleie, heldigvis ikke ellers noe som det gjorde meg han forrige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tipset!! Skal prøve dette da. Har bare Flagyl stikkpiller men regner med dette hjelper på samme måte? Skal bruke de i 10 dager hver kveld så får jeg prøvde med vivag med engang jeg slutter på dem :D

Og kondom i minst tre måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bakteriell vaginose i 5 mnd i strekk, brukte kur men fikk gang på gang tilbakefall.

Deretter gikk jeg til privat gynekolog, og der ble både jeg og kjæresten satt på en kur. Det forsvant med en gang, og aldri fått det tilbake. 

Anonymkode: b2efc...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...