Gå til innhold

Svigermor vil ikke invitere meg siden jeg er fra Spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har sagt rett ut at hun ikke har sansen for "oss mørkhudete " hun har bedt min samboer til jul og har sagt at hun regner med du kommer siden du først er i Norge , men har gitt klar beskjed om at jeg ikke er inviter til disse fine middagene . 

Vi har vært sammen i 5 år og jeg kommer i fra en fin familie som alle jobber og alltid har forsørget seg selv . Min far er snekker mens mor er sykepleier , og jeg selv er Ingeniør samme som min samboer vi tjener likt og det er bel egentelig ikke noe forskjell på oss utenom at han kommer ifra en rik rik familie i fra den besten kanten i Oslo . 

Hun har bedt ham om å gå ifra meg og ler det bort at han har fridd og at vi venter barn i Mai , hun kalte barnet vårt for løs unge :/ og at vist han valgte å beholde ville det være en skam å ødelegge dems etnisk Norske bakgrunn :( .  

Hvordan kan noen være så onde og kalde ? Hun sa forresten at jeg kom til å få han til å konventere til Islam , de fleste spanjoler er jo ikke Muslimer engang :murvegg:hun er jo helt skrudd . 

Jeg ser på samboer at han savner familien sin og at dette er tøft for han :(  . Har sagt at det er i orden for meg om han vil feire med dem, men han sier han ikke vil for han vil ikke bidra til at moren skal få forsette sånn. 

Mitt spm er det vanelig at veldig veldig rike mennesker oppfører seg sånn ? Jeg har selv 870 000 i års lønn men det er småtteri for dem :/. 

Anonymkode: 3820d...ef7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er veldig god i norsk.

Anonymkode: 4b780...e55

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

hun har bedt min samboer til jul og har sagt at hun regner med du kommer siden du først er i Norge , 

bor dere i spania?

Utrolig flink norsk, jeg er veldig imponert.

Du er bedre enn meg som er norsk-

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er vel ingen som er så dumme som tror spanjoler er muslimer :klaske: De er jo katolikker :)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor har sagt rett ut at hun ikke har sansen for "oss mørkhudete " hun har bedt min samboer til jul og har sagt at hun regner med du kommer siden du først er i Norge , men har gitt klar beskjed om at jeg ikke er inviter til disse fine middagene . 

Vi har vært sammen i 5 år og jeg kommer i fra en fin familie som alle jobber og alltid har forsørget seg selv . Min far er snekker mens mor er sykepleier , og jeg selv er Ingeniør samme som min samboer vi tjener likt og det er bel egentelig ikke noe forskjell på oss utenom at han kommer ifra en rik rik familie i fra den besten kanten i Oslo . 

Hun har bedt ham om å gå ifra meg og ler det bort at han har fridd og at vi venter barn i Mai , hun kalte barnet vårt for løs unge :/ og at vist han valgte å beholde ville det være en skam å ødelegge dems etnisk Norske bakgrunn :( .  

Hvordan kan noen være så onde og kalde ? Hun sa forresten at jeg kom til å få han til å konventere til Islam , de fleste spanjoler er jo ikke Muslimer engang :murvegg:hun er jo helt skrudd . 

Jeg ser på samboer at han savner familien sin og at dette er tøft for han :(  . Har sagt at det er i orden for meg om han vil feire med dem, men han sier han ikke vil for han vil ikke bidra til at moren skal få forsette sånn. 

Mitt spm er det vanelig at veldig veldig rike mennesker oppfører seg sånn ? Jeg har selv 870 000 i års lønn men det er småtteri for dem :/. 

For en jævla bitch. Hva sier din samboer til henne når hun behandler deg så jævlig??

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk alle :) , ja vi bor i Barcelona.  

Jeg har lært meg Norsk gjennom han og gått på Norsk kurs 2 kvelder i uken i ca 1 år så det hjalp mye :) 

• Liker 13
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk alle :) , ja vi bor i Barcelona.  

Jeg har lært meg Norsk gjennom han og gått på Norsk kurs 2 kvelder i uken i ca 1 år så det hjalp mye :) 

Du har gått på Norsk kurs i Barcelona?

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Maleficenta skrev:

For en jævla bitch. Hva sier din samboer til henne når hun behandler deg så jævlig??

Han har falt mye vekk ifra familien pga hun , og jeg ser det er tøft for han :( . 

Men han sier de alltid har vært sånn , det værste er at de elsker å feriere i Spania , men de sier til han at vi ferierer der vi tar dem ikke med hjem :( da prater hun om meg .

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei i Norge ,  da jeg studerte og bodde her i Oslo  , men hva har det egentelig med saken og gjøre?? 

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, Calandria skrev:

Det er vel ingen som er så dumme som tror spanjoler er muslimer :klaske: De er jo katolikker :)

:D de fleste ja , men vi er ikke det heller , så hun kan egentelig ikke bruke Religion .

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

For å ta det minst viktige: På norsk bruker vi små bokstaver foran ord som "norsk, spansk, engelsk" osv (unntatt når slike ord er det første ordet i setningen). :Nikke:

Norske svigermødre kan være veldig vanskelige. Ja, jeg vil faktisk påstå at det er noe kulturelt. I andre kulturer blir svigerbarn automatisk et fullverdig medlem av familien, som en sønn eller datter. Jeg har inntrykk av at mange nordmenn ser på svigerfamiliemedlemmer som noe som i beste fall skal holdes på en armlengdes avstand. 

Se på min egen mor, hun har aldri møtt min brors hustrus familie, og hun har mangt et dårlig ord å si om min brors hustru. 

I tillegg er det ingen tvil om at det ER mye hyklersk fremmedfrykt blant nordmenn av en viss aldersgruppe (det trenger ikke bero på økonomi). Men selv skal de jammen til Spania om vintern, for der er solen så varm og maten så billig!

Nei, ærlig talt, vanskelige, bitre (sviger)nordmenn er noe herk. 

Endret av Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

hun kan egentelig ikke bruke Religion .

Hvem  (eller hva) er det som har det navnet?

Anonymkode: 5323a...290

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

..

Endret av Catalina Culès
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper han er mann nok til å se bort fra sin mors helt rare meninger, og stå for det han har valgt. Det er veldig få i Norge som ville støttet henne!

Han har valgt deg, en godt utdannet og flott kvinne, som venter deres barn! Det er trist at moren hans ser det sånn, hun skulle heller ha blitt bedre kjent med deg og din familie.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Majott skrev:

Jeg håper han er mann nok til å se bort fra sin mors helt rare meninger, og stå for det han har valgt. Det er veldig få i Norge som ville støttet henne!

Han har valgt deg, en godt utdannet og flott kvinne, som venter deres barn! Det er trist at moren hans ser det sånn, hun skulle heller ha blitt bedre kjent med deg og din familie.

Ja jeg har prøvd og bedt henne på kaffe ,middag osv , men hun var ikke inntressert hun sa til meg at jeg sitter ikke å drikker kaffe med dem som jeg ser på som tjenere, siden hun er vant til å reise til Spania og ha Butler og hushjelp så refererte hun meg til dem da når hun sa tjener.  Jeg mener dem er mennesker selv om de er renholder eller butler og syntes det er bedre dem jobber enn å ikke jobbe.

Jeg svarte henne med at hun var så utrolig frekk og at hun eier virkelig ikke folkeskikk , og bare la på tlf. Etter det har jeg gitt opp . Har ikke orket og skulle bevise meg for henne at jeg er bra , jeg behandler idet minste alle mennesker som mennesker uansett hudfarge yrke bakgrunn . 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja jeg har prøvd og bedt henne på kaffe ,middag osv , men hun var ikke inntressert hun sa til meg at jeg sitter ikke å drikker kaffe med dem som jeg ser på som tjenere, siden hun er vant til å reise til Spania og ha Butler og hushjelp så refererte hun meg til dem da når hun sa tjener.  Jeg mener dem er mennesker selv om de er renholder eller butler og syntes det er bedre dem jobber enn å ikke jobbe.

Jeg svarte henne med at hun var så utrolig frekk og at hun eier virkelig ikke folkeskikk , og bare la på tlf. Etter det har jeg gitt opp . Har ikke orket og skulle bevise meg for henne at jeg er bra , jeg behandler idet minste alle mennesker som mennesker uansett hudfarge yrke bakgrunn . 

Dette er sjokkerende å lese! Jeg er svigermor selv, og jeg hadde ønsket ei dame som deg hjertelig velkommen i familien! Og jeg er også fra en god familie.

Hun ER frekk, og det er sant som du sier, hun eier ikke folkeskikk.

Men måten hun gjør dette på, gjør jo at sønnen tar avstand fra henne (håper jeg). Hun er gammeldags, og helt utdatert. 

• Liker 15
Skrevet
40 minutter siden, Majott skrev:

Apropos, du ville blitt overrasket hvis du gravde litt i overflaten. 

Anonymkode: ac2f0...341

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei i Norge ,  da jeg studerte og bodde her i Oslo  , men hva har det egentelig med saken og gjøre?? 

Her i Oslo, eller der i Oslo? 

Anonymkode: 962d3...4b5

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har da språk kurs i andre land også. Ikke bare Norge som kan fremvise alskens finurlige kurs.

Skrevet

Noen mennesker tillater seg det meste. Bare fordi de er rike.

Men mannen din sier nok nei takk til den invitasjonen. Ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...