Gå til innhold

Mat etter ''Siste forbruksdag''

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å spise f.eks. nuggets gått ut på dato? Det er ikke ferskvare, men halvveis bearbeidet.

Er det farlig å spise f.eks. kjøttboller gått ut på dato? Det er ikke ferskvare, men halvveis bearbeidet.

Utløpsdatoen var for et 3 dager siden, og skal nok få spist opp alt innen de neste 2.

Viktig å notere at det er Siste forbruksdag og ikke Best før.

Anonymkode: 6d6d4...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk luktesansen. Man kjenner fort om ting er surt. 

Grunnen til at det står "siste forbruksdag" er fordi produsent ikke kan gi noen garanti på at det går an å spise noe etter den datoen, du spiser altså på eget ansvar. Vi kan dermed ikke gi noe svar på om det du har fortsatt er spiselig, dette må du vurdere selv

Anonymkode: 55beb...073

• Liker 1
Skrevet

Verken kjøttboller eller nuggets er "halvveis bearbeidet". Det er ultraprossesert mat som man ikke bør spise verken før eller etter siste forbruksdag :PFra spøk til alvor. Den type mat er litt "skummel" siden den er så bearbeidet og krydret at det faktisk kan være vanskelig å lukte og smake om den er dårlig. Jeg ville med andre ord ikke ha spist det selv om jeg generelt ikke bryr meg så mye om datomerkingen på andre ting. 

Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Om noe lukter godt så spiser jeg det D-:

Skrevet

Kan hende. Jeg pleier å bruke luktesansen, og har spist mat som er over dato flere ganger :)

Kaster ikke mat selv om den er litt over siste forbruksdato, hvis det lukter og ser greit ut. 

Skrevet

Spiser jeg opp kjøttbollene i morgen er det 4 dager siden Siste Forbruksdag.

Kjøttboller lukter jo ingenting... og du kan ikke smake de rå.

Anonymkode: 6d6d4...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...