Gå til innhold

hvor mange hadde dere?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei! hva er normalt? hvor mange kjøretimer hadde dere før dere fikk gå videre til langkjøring mørkekjøring osv? hvor mange vanlige kjøretimer hadde dere før dette?

ville bare sjekke om jeg var helt dum innenfor bilens verden eller ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 20 :o doble kjøretimer i alt. Øvelseskjørte ikke med foreldre hjemme, så da ble det enormt mange dyre kjøretimer.

Skrevet

40 timer er det som er gjennomsnittet....har jeg hørt av en kjørelærer....

Skrevet

Jeg hadde sju timer jeg, -med oppkjøringstimen... :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

var det ogsåinkludert glatt kjøring mørkekjøring landvegskjøring?? i så fall måtte du ha vært utrolig flink!! hehe....

men synes dere alle andre hadde litt mange, er det normalt eller? jeg aner ikke jeg,derfor spør jeg!

Skrevet

Tror jeg hadde rundt 10 kjøretimer i tillegg til det obligatoriske. Ganske mye av de timene kunne vært unngått om jeg hadde vært flinkere til å kjøre med foreldrene mine. Anbefaler deg og ta en time først for å lære det grunnleggende og så øvelseskjøre masse mens du tar noen timer innimellom for å se hvordan du ligger an, eventuelt luke bort feil du lærer fra de du øvelseskjører med. Timene er jo så dyre, tror jeg betalte 270kr timen når jeg kjørte opp i '98. Koster det mye nå?

40 timer hørtes ut som et veldig høyt gjennomsnittstall. De fleste jeg kjenner lå på mellom 2-20 timer. De som hadde kjørt bil hver dag siden de var 16 trengte jo bare en time eller to så kjørelæreren fikk se at de kunne alt før han sendte de med på landevelskjøring og alt det der...

Gjest Anonymous
Skrevet

400 koster en time nå! og jeg synes det høres utrolig sykjt ut med 20 timer ja!! hittil har jeg kommet til min femte time men føler at jeg ikke kommer noen vei....

kanskje skal ta en liten pause for å kjøre litt med kjente- det blir fort billigere det!

Skrevet

Jeg hadde akkurat 20 timer, dvs 10 dobbelttimer pluss glattkjøring mørkekjøring og langkjøring. Mener lappen min kostet ca 10000 kr, da kostet det 300 kr per time. jeg følte det gikk veldig treig fraover i fremgang, men plutselig løsnet det og da gikk oppkjøringen strykende............eeeh....helt perfekt!

Skrevet

Jeg hadde 4 kjøretimer. I tillegg så var det jo glattkjøring, mørkekjøring og langkjøring. Så kjørte jeg opp..... :ler:

Skrevet

Kvinner har ofte flere kjøretimer enn gutter. Jeg tror det har i sammenheng med at kvinner oftere er nervøse i trafikken.

Kombinasjonen dårlig selvtillit og generell tvil om sine egne ferdigheter så er det ikke rart det er en del drapsmaskiner ute og går.

Man ser også ut til å glemme de samfunnsøkonomiske ekstrakostnader og la kvinner færdes i trafikken. Nakkeslengskader er for eksempel noe Saudi Arabia ikke har så mange flere av, etter at kvinner fikk kjøreforbud.

Kanskje noe å tenke på i Norge også?

Waco

Skrevet

Den gange jeg tok lappen måtte man gjennom et visst antall timer uansett. F.eks 1 time med lukeparkering, 1 time med bakkestart osv.

Tror at jeg måtte ta en time om igjen.. ellers var det greit.

Lea (som ignorerer alle Wacos innlegg)

Skrevet
Man ser også ut til å glemme de samfunnsøkonomiske ekstrakostnader og la kvinner færdes i trafikken. Nakkeslengskader er for eksempel noe Saudi Arabia ikke har så mange flere av, etter at kvinner fikk kjøreforbud

Waco, hvis du spør et forsikringsselskap, hva vil de si om hvem som lager de største og mest alvorlige ulykkene i trafikken tror du? Menn eller kvinner? :wink:

Jeg brukte 12 kjøretimer. 75 kroner timen i 1975..

Skrevet

Jeg er nok en av disse kvinnene vår kjære Waco vil ha av veien! Mener jeg er ganske flink til å kjøre nå, men hadde ca en million kjøretimer, og strøk på oppkjøring to ganger! :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

men jeg tror nok det at det er mange som stryker på oppkjøringen. har lest der at prosenten er faktisk ganske så høy! og jeg kan bare si deg og waco det at det faktisk ikke er bare jenter som stryker.

jeg har flere eksempler på venner av meg som er gutter som strøk på enten teori oppkjøring eller begge deler!!! og for å være helt ærlig vet jeg om 4 gutter og ingen jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...