Gå til innhold

Julegave til venninnes barn

Lilletupp

Anbefalte innlegg

Min venninne forventer nok ikke at jeg kjøper julegave til hennes 3 barn, men jeg har lyst til å gi en liten ting til dem likevel. Jeg har jobbet 1 år sammen med venninnen min, men jeg har blitt godt kjent med henne, og vi har virkelig funnet tonen. Jeg er blitt veldig glad i henne og føler hun er blitt en nær venninne av meg.

Men hva kan jeg gi til barna hennes? Det er 2 jenter på 8 og 6 år, og 1 gutt på 2 år. 

Det skal ikke være mye og ikke koste mer enn Max 100kr.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikk matchende votter, luer eller sokker til dem (samme mønster, forskjellige farger). Det har jeg gjort både til tantebarn, fadderbarn og venners barn.

Anonymkode: 3be86...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersforskjellen var stor til den minste. Hvis ikke ville jeg foreslått en juletegneserie eller to.

Hvis du kun har hundre kroner, og det er mange som sliter nå før jul, ville jeg gitt en tegneserie - julehefte som fellesgave til de to største. Men du har likevel for lite penger. Kjøp ansiktsmaling til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lilletupp said:

Min venninne forventer nok ikke at jeg kjøper julegave til hennes 3 barn, men jeg har lyst til å gi en liten ting til dem likevel. Jeg har jobbet 1 år sammen med venninnen min, men jeg har blitt godt kjent med henne, og vi har virkelig funnet tonen. Jeg er blitt veldig glad i henne og føler hun er blitt en nær venninne av meg.

Men hva kan jeg gi til barna hennes? Det er 2 jenter på 8 og 6 år, og 1 gutt på 2 år. 

Det skal ikke være mye og ikke koste mer enn Max 100kr.  

Ups. Leste nå at dere har kjent hverandre i ett år. Du må ikke gi noe. Hvis du vil gi noe, kan du gi en eske konfekt til huset, hilsen Meg.

Jeg ville ikke gitt noe. Sendt en julehilsen på sms eller et julekort om dere ikke har tid til å treffes før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Atea skrev:

Aldersforskjellen var stor til den minste. Hvis ikke ville jeg foreslått en juletegneserie eller to.

Hvis du kun har hundre kroner, og det er mange som sliter nå før jul, ville jeg gitt en tegneserie - julehefte som fellesgave til de to største. Men du har likevel for lite penger. Kjøp ansiktsmaling til barna.

Jeg har kjent henne bare ett år, og som sagt så forventer hun ikke at jeg gir gave til dem. Jeg har ikke mye med dem å gjøre, jeg snakker mest med venninnen min på jobb eller på besøkene vi har hatt med to andre kolleger. Men hun selv skal få en julegave, slik som de to andre i firkløveret vårt. Men jeg setter kjempe mye pris på henne, og jeg er blitt veldig fortrolig med henne. Jeg har derfor lyst til å gi noe som en slags oppmerksomhet da. Også til barna. Men jeg lurer litt på om det blir litt rart kanskje. Hun skal nok uansett få gaven 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Lilletupp said:

Jeg har kjent henne bare ett år, og som sagt så forventer hun ikke at jeg gir gave til dem. Jeg har ikke mye med dem å gjøre, jeg snakker mest med venninnen min på jobb eller på besøkene vi har hatt med to andre kolleger. Men hun selv skal få en julegave, slik som de to andre i firkløveret vårt. Men jeg setter kjempe mye pris på henne, og jeg er blitt veldig fortrolig med henne. Jeg har derfor lyst til å gi noe som en slags oppmerksomhet da. Også til barna. Men jeg lurer litt på om det blir litt rart kanskje. Hun skal nok uansett få gaven 😊

Barn i dag får mer enn nok gaver, de vil ofte ikke huske hvem som ga hva og som ga gaver. Hvis hun har familie og nettverk ville jeg ikke stresset med gave til barna. Hvis det var motsatt, ville jeg kanskje gitt noe, men for en hundrelapp får man knapt noe. En cd med julemusikk? Hvis hun har cd-spiller, de fleste har ikke det mer i dag. En sjokoladekalender nå til advent? Da får de åpne hver tredje dag, er også en fin måte å lære ungene å dele på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var rart om du ga gave til ungene mine, med den kontakten du beskriver. Det høres jo ikke ut som om du har hatt forferdelig mye med barna å gjøre. 

Og ungene får problematisk mye gaver som det er... De får så mye at de ikke klarer fordøye alt engang, gaver blir åpnet og lagt tilside helt uten at de egentlig har noen glede av det. 

Så jeg ville latt være. 

Anonymkode: e681b...b4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...