AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Jeg tror jeg sliter med eget kroppsbilde. Jeg får ofte høre at jeg er pen, slank og kler meg pent. Selv føler jeg at jeg er stygg, ganske kvapsete i kroppen og har billige klær (det siste stemmer riktignok 100% da jeg er enslig og bare har ok økonomi). Har funnet ut at jeg stiller for store krav til meg selv. Greia er at jeg sammenligner meg med Victorias Secret modeller og fitnessmodeller (de slanke, ikke de typisk bulkete). Hvordan kan jeg snu tankegangen min til å se meg selv slik andre tydeligvis ser meg? Jeg sliter sånn med maten spesielt. Har ikke anoreksia (BMI på 22), men jeg spiser når jeg føler meg som verst. Jeg føler meg jo hele tiden ganske stygg, så jeg sliter MYE med mat, og jeg sliter med dårlig samvittighet etter at jeg har spist. Problemet mitt et også at jeg spiser fryktelig usunt, fordi jeg omtrent spyr av sunn mat. Så jeg føler meg også ofte slapp og sliten. Tror det kan være en slags selvskading dette? Jeg vil spise sunnere, men klarer ikke og trøster meg med junk. Får sukkersjokk og kroppen er avhengig av sukker. Ond sirkel. Hva kan jeg gjøre for å endre på dette? Hvordan kan jeg godta meg selv og tenke jeg er god nok? Tenker mitt forhold til mat bedrer seg om jeg får det bedre med meg selv. Håper andre har noen tips til meg. (Er over 30 år, så det er et veldig flaut problem å ha. Så har ingen å snakke med om det). Anonymkode: 2adfe...31a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Du kan jo spørre deg selv om hvorfor utseende er så viktig. Uansett om du er stygg eller pen, hva så? Du har tydeligvis et problem uansett hva utseende ditt er. Det kan tyde på at det ikke er utseende som er det egentlige problemet Anonymkode: 21dc0...7cf 1
Gjest Cicero Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Du sier du sammenligner deg med Victoria's Secret-modeller og slikt. Følger du dem på sosiale media? I så fall, SLUTT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå