AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #21 Skrevet 20. november 2017 Jeg blir utrolig lei meg av å lese denne tråden. Jeg har selv vært utsatt for en sjef (legg merke til at jeg ikke bruker ordet leder, hun var ikke leder ett sekund. Kun sjef) som har manipulert, brukt hersketeknikker og løyet over mange mange år, til mange mange ansatte. Det er flere kollegaer som har sluttet pga henne. Etter at jeg hadde jobbet der i halvannet år fant jeg ut av hva slags slange dette mennesket var, og da var jeg allerede så "utbrent" at jeg ble sykmeldt. Jeg fikk heldigvis raskt en ny jobb innen samme firma, men bare en annen arbeidsplass. Jeg blir så ufattelig lei meg av å lese at de med ansettelses-ansvar sier at de som har vært utsatt for dårlig arbeidsmiljø skal sitte igjen med svarteper, mens sjefen får fortsette samme gamle tralten sånn som hun selv ønsker, uten et snev av konsekvenser, mens vi som sitter "ribba" igjen med alvorlig psykiske problemer.... vi blir ansett som "problemer" og "risikoansettelser". Jeg forstår det. Men jeg forstår det faen meg ikke.... Så blodig urettferdig at man først blir utsatt for mishandling av tidl sjef, for så å bli sett på som et fuckings problem etterpå. Jeg blir så lei meg. Anonymkode: 000b0...ea0 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #22 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir utrolig lei meg av å lese denne tråden. Jeg har selv vært utsatt for en sjef (legg merke til at jeg ikke bruker ordet leder, hun var ikke leder ett sekund. Kun sjef) som har manipulert, brukt hersketeknikker og løyet over mange mange år, til mange mange ansatte. Det er flere kollegaer som har sluttet pga henne. Etter at jeg hadde jobbet der i halvannet år fant jeg ut av hva slags slange dette mennesket var, og da var jeg allerede så "utbrent" at jeg ble sykmeldt. Jeg fikk heldigvis raskt en ny jobb innen samme firma, men bare en annen arbeidsplass. Jeg blir så ufattelig lei meg av å lese at de med ansettelses-ansvar sier at de som har vært utsatt for dårlig arbeidsmiljø skal sitte igjen med svarteper, mens sjefen får fortsette samme gamle tralten sånn som hun selv ønsker, uten et snev av konsekvenser, mens vi som sitter "ribba" igjen med alvorlig psykiske problemer.... vi blir ansett som "problemer" og "risikoansettelser". Jeg forstår det. Men jeg forstår det faen meg ikke.... Så blodig urettferdig at man først blir utsatt for mishandling av tidl sjef, for så å bli sett på som et fuckings problem etterpå. Jeg blir så lei meg. Anonymkode: 000b0...ea0 TUSEN TAKK, endelig noen som forstår! <3 Anonymkode: 83eeb...c78 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #23 Skrevet 20. november 2017 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler jo ikke om ærlighet så lenge du ikke lyver. Du er ikke pålagt å fortelle om din sykefraværshistorikk. Ny arbeidsgiver har ikke krav på denne informasjonen. Jeg merker jo at du er utrolig defensiv på grensen til passiv-aggressiv i svaret ditt her, så det forundrer meg ikke at du skyver alt ansvar for ditt fravær over på lederen din. Du sier at over halvparten av dine kolleger har sluttet og «flere» er sykemeldt. Hva med de som ikke er sykemeldt? Som jeg forstår deg er ikke du spesielt utsatt for dette arbeidsmiljøet, men allikevel er du en av de som ikke klarer å gjøre det beste ut av situasjonen, men kaster inn håndkleet og skylder på alle andre. Anonymkode: c2fcc...74d Enig med ovestående i at det ikke er en løgn å la være å si noe om sykemelding. Intervjvueren/rekruttererer spurte vel ikke om du er sykemeldt? Å la være å si noe om det, er ikke løgn. Sier folk at de planlegger å bli gravide? At de sannsynligvis skal ha en operasjon neste år? Eller skal flytte om to år? Ellers så har vi et godt helsevesen i Norge, og å få sykemelding en periode kan gjøre at en fortere kommer tilbake, men svaret ditt "lege min mente jeg trengte det" er jo basert på hva du har fortalt legen, og det er ikke til å komme fra at legene i Norge er mer lydhøre enn i mange andre land, og at mye er basert på tillit - men den tilliten blir misbrukt innimellom. Men hvis sykemeldingen er direkte konsekvens av arbeidsmiljøet du er i p.t. er det vel totalt irrelevant for evt ny arbeidsgiver, er det ikke? For i nytt arbeidsmiljø, vil du vel ikke være sykemeldt? Anonymkode: 8b445...201
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #24 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig med ovestående i at det ikke er en løgn å la være å si noe om sykemelding. Intervjvueren/rekruttererer spurte vel ikke om du er sykemeldt? Å la være å si noe om det, er ikke løgn. Sier folk at de planlegger å bli gravide? At de sannsynligvis skal ha en operasjon neste år? Eller skal flytte om to år? Ellers så har vi et godt helsevesen i Norge, og å få sykemelding en periode kan gjøre at en fortere kommer tilbake, men svaret ditt "lege min mente jeg trengte det" er jo basert på hva du har fortalt legen, og det er ikke til å komme fra at legene i Norge er mer lydhøre enn i mange andre land, og at mye er basert på tillit - men den tilliten blir misbrukt innimellom. Men hvis sykemeldingen er direkte konsekvens av arbeidsmiljøet du er i p.t. er det vel totalt irrelevant for evt ny arbeidsgiver, er det ikke? For i nytt arbeidsmiljø, vil du vel ikke være sykemeldt? Anonymkode: 8b445...201 Mye sant i det du skriver. Hovedgrunnen til at jeg føler jeg burde nevne for potensiell arbeidsgiver at jeg er sykemeldt er at jeg ikke ønsker at de skal høre det fra noen andre. For da stiller det meg vel i et dårlig lys? Problemet løses jo i det jeg får en ny jobb, helt klart. Anonymkode: 83eeb...c78
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #25 Skrevet 20. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: TUSEN TAKK, endelig noen som forstår! <3 Anonymkode: 83eeb...c78 Poenget er at en ny arbeidsgiver ikke kjenner forholdene. Hvorfor fortelle at du er sykemeldt om det altså er knyttet til den jobben man likevel skal forlate - da er det jo ikke relevant for andre arbeidsgivere som har et normalt miljø? Om man likevel forteller, kan jo ikke rekrutterer vite om du snakker sant om årsaksforholdene, om hvem som er vanskelig, kan han vel? Det finnes jo de som har vanskelig for å tilpasse seg, som lett sykemelder seg, hvordan skal ny, ukjent arbeidsgiver vite hvem han har med å gjøre? Når det er flere kandidater å velge mellom, velger jeg heller en som ikke er sykemeldt. Anonymkode: 8b445...201 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #26 Skrevet 20. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker said: TUSEN TAKK, endelig noen som forstår! <3 Anonymkode: 83eeb...c78 Jeg faktisk forstår at arbeidsmiljø kan være giftig. Problemet mott er at folk går ikke ut og finne en ny jobb når de er i en jobb de mistrives i- de tar sykemelding istedenfor. Ser deg gang på gang på gang. Skjønner du ikke det? Dette, menner jeg, er misbruk av sykemelding ordningen. Anonymkode: d5a8e...e58 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #27 Skrevet 20. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt håpløs at her i Norge, når dere liker ikke jobben din eller noe konflikter dukker opp, får dere så utrlig lett sykemeldinger. Gud, vet du hvor mange dårlig jobber jeg har hatt i mitt liv? Som arbeidsgiver ville jeg aldri ha ansatt en som var sykemeldt uten en lang prøve periode- feks i 1 år. Dere norske må virkelig suck it up!! Anonymkode: d5a8e...e58 Man kan "suck it up" en periode, men jeg tror nok ikke du har stått i en altoppslukende konflikt før. Det kan suge kraften ut av både bedriften og de ansatte, så på et eller annet tidspunkt vil man i noen tilfeller ikke ha noe annet valg enn å si opp, evt. sykmelde seg hvis det har gått på helsa løs. Og nei, det er faktisk ikke så lett å bare gå å få en sykemelding. Det sagt, man bør ikke snakke negativt om arbeidsmiljøet på forrige arbeidsplass av profesjonelle hensyn på et jobbintervju, uavhengig av om man er sykemeldt eller ikke. Når det gjelder dette om man bør oppgi at man er sykemeldt eller ikke, så syntes jeg arbeidsgiversiden kan skylde seg selv for at folk ikke er helt ærlige. I dagens arbeidsmarked er det neppe noen ledere som med viten og vilje ansetter noen dersom de er under sykemelding under intervjuet. Med det i mente ville jeg nok glatt holdt kjeft, forutsatt at oppstartstdato på ny jobb er etter sykemelding samt at det man er sykemeldt for ikke går utover innsats i en ny jobb. Ved kronisk sykdom må man jo nødvendigvis si fra. Anonymkode: 2d749...f91 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #28 Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg faktisk forstår at arbeidsmiljø kan være giftig. Problemet mott er at folk går ikke ut og finne en ny jobb når de er i en jobb de mistrives i- de tar sykemelding istedenfor. Ser deg gang på gang på gang. Skjønner du ikke det? Dette, menner jeg, er misbruk av sykemelding ordningen. Anonymkode: d5a8e...e58 I mitt tilfelle er det ikke misbruk av sykemeldingordningen, fordi jeg har vært syk. Å være sykemeldt betyr å ikke være arbeidsfør. Jeg har ikke vært i stand til å arbeide. Nå begynner jeg å friskne til, men jeg kan ikke gå tilbake til min nåværende jobb for da blir jeg jo syk igjen. Jeg vil helt klart påstå at du ikke har opplevd noe liknende selv, for da hadde du ikke sett så enkelt på det. Anonymkode: 83eeb...c78
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #29 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man kan "suck it up" en periode, men jeg tror nok ikke du har stått i en altoppslukende konflikt før. Det kan suge kraften ut av både bedriften og de ansatte, så på et eller annet tidspunkt vil man i noen tilfeller ikke ha noe annet valg enn å si opp, evt. sykmelde seg hvis det har gått på helsa løs. Og nei, det er faktisk ikke så lett å bare gå å få en sykemelding. Anonymkode: 2d749...f91 Da bytter mann rett og slett jobb da! Og i ts sitt tilfellet ikke la det gå så lenge at mann blir syk. Skjønner ikke at folk gidder... og igjen, JA, det er enkelt å få sykemelding, dessverre. Anonymkode: d5a8e...e58 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #30 Skrevet 20. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye sant i det du skriver. Hovedgrunnen til at jeg føler jeg burde nevne for potensiell arbeidsgiver at jeg er sykemeldt er at jeg ikke ønsker at de skal høre det fra noen andre. For da stiller det meg vel i et dårlig lys? Problemet løses jo i det jeg får en ny jobb, helt klart. Anonymkode: 83eeb...c78 Her er en artikkel om emnet, altså om sykemelding i en intervjusituasjon. Den er noen år gammel, men så vidt meg bekjent har ikke AML blitt endret på dette punktet: http://e24.no/jobb/jobbekspertene/jobbekspertene-disse-spoersmaalene-om-sykefravaer-kan-du-ikke-stille/22891904 Der kan man bla. lese at ny arbeidsgiver ikke kan spørre om andre helseforhold, sykemeldinger osv. enn det som strengt tatt er nødvendig for å utføre jobben. H*n kan f. eks. spørre om man har en god rygg hvis det er et fysisk arbeide som skal utføres, siden dette jo nødvendigvis vil være en forutsetning for å jobbe i det hele tatt i ny jobb, men h*n kan ikke spørre deg ut om at du har vært utbrent som følge av dårlig arbeidsmiljø, så lenge dette ikke vil gå utover ny jobb. Så dersom du ikke er under skylemelding og er frisk nok til å utføre arbeidsoppgaver på lik ilnje med andre, så er det ingen som har lov til å uttale seg om din tidligere sykemelding. Anonymkode: 2d749...f91
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #31 Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da bytter mann rett og slett jobb da! Og i ts sitt tilfellet ikke la det gå så lenge at mann blir syk. Skjønner ikke at folk gidder... og igjen, JA, det er enkelt å få sykemelding, dessverre. Anonymkode: d5a8e...e58 Det er lett å være etterpåklok. Gjett om jeg har lært av arbeidsforholdene, så jeg skal aldri la det gå så langt igjen. Men jeg var aldri klar over at jobben kunne gjøre noe slikt med meg. Man vet jo aldri på forhånd at man blir syk, det er jo ikke noe man bestemer seg for. Anonymkode: 83eeb...c78
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #32 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: I mitt tilfelle er det ikke misbruk av sykemeldingordningen, fordi jeg har vært syk. Å være sykemeldt betyr å ikke være arbeidsfør. Jeg har ikke vært i stand til å arbeide. Nå begynner jeg å friskne til, men jeg kan ikke gå tilbake til min nåværende jobb for da blir jeg jo syk igjen. Jeg vil helt klart påstå at du ikke har opplevd noe liknende selv, for da hadde du ikke sett så enkelt på det. Anonymkode: 83eeb...c78 Du kjenner ikke meg- var assistent sjef til en som selv ble sykemeldt od da måte jeg tar over hennes jobb samtidig som jeg hadde nok av mine egne oppgaver. I tillegg jobbet jeg med folk som gadd ikke å faktisk jobbe. Da jobbet jeg over 80 timer i uken for at ting skulle gå rundt. Etter et halvt år gadd jeg ikke noe mer og fant en ny, mer spennende jobb. Ble aldri sykemeldt. Kunne ha vært, men som utlender er nok min jobb moraler litt høyere enn de fleste jeg kjenner her i Norge. Anonymkode: d5a8e...e58 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #33 Skrevet 20. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bytter mann rett og slett jobb da! Og i ts sitt tilfellet ikke la det gå så lenge at mann blir syk. Skjønner ikke at folk gidder... og igjen, JA, det er enkelt å få sykemelding, dessverre. Anonymkode: d5a8e...e58 Ja, hvis man får ny jobb og ikke er syk. Men det er ikke så lett å få ny jobb. Og nei, det er ikke så enkelt å få sykemelding som du gir uttrykk for lenger, leger har fått instruks på at sykemelding i så fall skal være mer gradert. Anonymkode: 2d749...f91
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #34 Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er en artikkel om emnet, altså om sykemelding i en intervjusituasjon. Den er noen år gammel, men så vidt meg bekjent har ikke AML blitt endret på dette punktet: http://e24.no/jobb/jobbekspertene/jobbekspertene-disse-spoersmaalene-om-sykefravaer-kan-du-ikke-stille/22891904 Der kan man bla. lese at ny arbeidsgiver ikke kan spørre om andre helseforhold, sykemeldinger osv. enn det som strengt tatt er nødvendig for å utføre jobben. H*n kan f. eks. spørre om man har en god rygg hvis det er et fysisk arbeide som skal utføres, siden dette jo nødvendigvis vil være en forutsetning for å jobbe i det hele tatt i ny jobb, men h*n kan ikke spørre deg ut om at du har vært utbrent som følge av dårlig arbeidsmiljø, så lenge dette ikke vil gå utover ny jobb. Så dersom du ikke er under skylemelding og er frisk nok til å utføre arbeidsoppgaver på lik ilnje med andre, så er det ingen som har lov til å uttale seg om din tidligere sykemelding. Anonymkode: 2d749...f91 En ting er at ny arbeidsgiver ikke kan har lov til å spørre om disse tingene, men jeg vet at mange gjør det likevel. Har selv vært med på ansettelsesprosesser der min sjef ringte referanser på de vi skulle ansette. Flere av kandidatene ble utelukket fordi deres referanser kunne fortelle om mye fravær. At det ikke er lov betyr ikke at det ikke skjer. Anonymkode: 83eeb...c78
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #35 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kjenner ikke meg- var assistent sjef til en som selv ble sykemeldt od da måte jeg tar over hennes jobb samtidig som jeg hadde nok av mine egne oppgaver. I tillegg jobbet jeg med folk som gadd ikke å faktisk jobbe. Da jobbet jeg over 80 timer i uken for at ting skulle gå rundt. Etter et halvt år gadd jeg ikke noe mer og fant en ny, mer spennende jobb. Ble aldri sykemeldt. Kunne ha vært, men som utlender er nok min jobb moraler litt høyere enn de fleste jeg kjenner her i Norge. Anonymkode: d5a8e...e58 Men det kan faktisk ikke den sykemeldte ta ansvar for, uansett om du mener det var urettferdig eller ikke. Dårlig bemanning er det faktisk leder som må ta det hele og fulle ansvaret for. Og ja - det innebærer at du må jobbe 80 timer i uka hvis du ikke finner noen som kan vikariere for en som er sykemeldt, og heller ikke greier å fordele ekstravaktene som oppstår som følge av sykemelding på resterende medarbeidere. Som leder har man ekstra betalt for nettopp dette ansvaret. At dere hadde mange som ikke gadd å jobbe er heller ikke en sykmeldt ansatt sitt ansvar, for du har som leder ansvar for å gi advarsel til de som ikke gidder å jobbe, og eventuelt iverksette oppsigelsesrutiner hvis innsatsen til de ansatte som ikke gidder å jobbe ikke bedrer seg. Det handler ikke om moral eller ikke moral, men vel så ofte om dårlig miljø og dårlig lederskap. At du som nestleder og din egen leder ikke tok tak i de dårlige ansatte og problemene som oppstod på grunn av det er faktisk kritikkverdig. I Norge står solid lederskap faktisk sterkt, for de fleste steder tar ledere ansvar for arbeidsmiljø, det å ha de rette ansatte i de rette stillingene, og å følge opp ansatte som ikke gjør jobben sin. At du ikke ville ta det ansvaret sier meg at du kanskje ikke passer som leder. Anonymkode: 2d749...f91 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #36 Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er at ny arbeidsgiver ikke kan har lov til å spørre om disse tingene, men jeg vet at mange gjør det likevel. Har selv vært med på ansettelsesprosesser der min sjef ringte referanser på de vi skulle ansette. Flere av kandidatene ble utelukket fordi deres referanser kunne fortelle om mye fravær. At det ikke er lov betyr ikke at det ikke skjer. Anonymkode: 83eeb...c78 Ja, jeg vet jo selvsagt at det skjer iblant likevel. Men det betyr ikke at man skal feie det under teppet, for uttaler du deg om en kollega sitt sykefravær i kraft av å være referanse, så kan du i ytterste konsekvens bli strafferettslig ansvarlig for disse uttalelsene. Og uansett: Dersom man selv oppgir at man er under sykemelding, så kommer man jo i alle fall ikke videre i ansettelsesprosessen. Da er det bedre å bruke noen referanser fra f. eks. tidligere jobb enn den du har nå, slik at du reduserer sannsynligheten for at noen slenger med leppa. Så lenge du ikke lyver om din arbeidsevne i den nye jobben, så er du innenfor lovverket når det gjelder ny jobb, gitt at det du er sykemeldt for ikke vil påvirke deg i ny stilling. Anonymkode: 2d749...f91
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #37 Skrevet 20. november 2017 Så lenge du regner med å være arbeidsdyktig i den nye jobben ville jeg ikke sagt noe om sykemeldingen. Selv fortalte jeg at jeg var sykemeldt i to jobbintervju, men da var jeg gravid og hadde bekkenløsning. Kan sies at hun på det ene intervjuet ble veldig skeptisk til å ansette meg, mens på den andre plassen fikk jeg jobben: de hadde muligheter for tilrettelegging og de tenkte mer langsiktig. Anonymkode: bc220...c61
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #38 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet jo selvsagt at det skjer iblant likevel. Men det betyr ikke at man skal feie det under teppet, for uttaler du deg om en kollega sitt sykefravær i kraft av å være referanse, så kan du i ytterste konsekvens bli strafferettslig ansvarlig for disse uttalelsene. Og uansett: Dersom man selv oppgir at man er under sykemelding, så kommer man jo i alle fall ikke videre i ansettelsesprosessen. Da er det bedre å bruke noen referanser fra f. eks. tidligere jobb enn den du har nå, slik at du reduserer sannsynligheten for at noen slenger med leppa. Så lenge du ikke lyver om din arbeidsevne i den nye jobben, så er du innenfor lovverket når det gjelder ny jobb, gitt at det du er sykemeldt for ikke vil påvirke deg i ny stilling. Anonymkode: 2d749...f91 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du regner med å være arbeidsdyktig i den nye jobben ville jeg ikke sagt noe om sykemeldingen. Selv fortalte jeg at jeg var sykemeldt i to jobbintervju, men da var jeg gravid og hadde bekkenløsning. Kan sies at hun på det ene intervjuet ble veldig skeptisk til å ansette meg, mens på den andre plassen fikk jeg jobben: de hadde muligheter for tilrettelegging og de tenkte mer langsiktig. Anonymkode: bc220...c61 Takk for gode svar Anonymkode: 83eeb...c78
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #39 Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet jo selvsagt at det skjer iblant likevel. Men det betyr ikke at man skal feie det under teppet, for uttaler du deg om en kollega sitt sykefravær i kraft av å være referanse, så kan du i ytterste konsekvens bli strafferettslig ansvarlig for disse uttalelsene. Anonymkode: 2d749...f91 Jeg har vært referanse for flere ifm ansettelser, og stort sett alle spør om fravær, men ikke rett ut. Og da er det ikke noe å ta noen på heller, det er mange fine formuleringer man kan bruke. Det er dyrt for en bedrift å ansette folk som ikke dukker opp på jobb, så det er jammen ikke rart man vil forsikre seg. En annen ting er at de som sjelden og aldri er vekke ofte gjør et poeng av det i intervjuet, og gir ny arbeidsgiver lov til å spørre referansene om fravær. På den måten har de poengtert sin egen evne til tilstedeværelse, og samtidig gitt lov til å få det bekreftet. Jeg har selv gjort dette i intervju, kapret jobben begge gangene. Anonymkode: 4cfe1...831 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #40 Skrevet 20. november 2017 2 timer siden, Ild skrev: Det kommer an på hvilke erfaringer den som intervjuer deg har. Jeg har erfaring med at kandidater som har vært sykemeldt tidligere oftere er sykemeldt, er lengere sykemeldt og derfor gjør det vanskeligere for arbeidsgiver ifht stabilitet og leveranseevne. Så for min del har jeg angret på disse ansettelsene, og det farger mine vurderinger fremover. Det er veldig synd. Ville vært mer positiv til å ansette en sykemeldt i en konsulentrolle, og så vurdert fast ansettelse. Er generelt skeptisk til de som har erfaring med "dårlige ledere", "dårlig arbeidsmiljø" eller "dårlige medarbeidere". Jeg er mer interessert i dem som ikke stoppes av problemer, men bidrar til å ta tak i det og løse det. Det blir veldig satt på spissen, men et intervju er kort og da er det for min del lurt å snakke mest om hva man har fått til sammen med andre og egen rolle i å få disse resultatene Jeg skjønner at du er skeptisk. Men om du er klar over hvor mange dårlige ledere det finnes, så hadde du kanskje ikke tenkt så negativt om dette. Grunn nr 1 for at folk bytter jobb er sjefen. Og hvilken leder man har er av stor betydning for arbeidsmiljøet. Og det finnes mange som "har prøvd å gjøre noe med det", men det er ikke enkelt å få sparket en sjef. Da er som regel "å gjøre noe med det" å finne seg ny jobb. Som sagt, jeg forstår du er skeptisk, og derfor vil jeg råde alle til og la være å nevne dårlig ledelse/arbeidsmiljø og sykemelding. Man sitter alltid igjen med Svarteper. Selv "gjorde jeg noe med det" ved å varsle toppledelse, men tror du de tok ansvar og gjorde noe med situasjonen...? Anonymkode: e459f...aca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå