AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Eller er det menn som er de mest nærtagne ? Anonymkode: 870ea...15e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 La meg si det sånn, menn ville aldri ha startet noen metoo-bevegelse. Anonymkode: 1f5b0...75d 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Jeg tror menn ofte er følsomme men de utagerer ikke følelsene i gråt for eksempel. De blir mer sint og lukket hvis de blir såret fordi de ofte har blitt kondisjonert til å ikke vise følelser fra barnsben av. Anonymkode: c96c6...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Kvinner er mest selvhøytidelige, ergo mest nærtagende. Anonymkode: 7d0b7...888 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Det er bare å se hvordan kvinner hyler ut om diskriminering osv hvis noen spøkende foreslår at de stiller opp i FHM for å få karrieren sin i gang, eller at de får mentalt sammenbrudd fordi noen på byn sier at rumpen deres er pen. Uten tvil at IKKE kvinner, men VESTLIGE kvinner i dag har et enormt egi og er forferdelig nærtagende. Anonymkode: 3a77c...c76 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 Sånn på individnivå er det store forskjeller, en av de mest nærtagne personene jeg kjenner er broren min som jeg alltid på gå på nåler rundt Men sånn generelt så tror jeg kvinner i større grad blir lært opp til å skulle bry seg og ta ansvar for andre. Som en konsekvens fører dette til at de føler seg mer ansvarlige for å beskytte andre når noen for eks kommer med stygge stereotyper eller forskjellsbehandler Hos menn er det mer en kultur av at det er kult å drite i andre sine følelser, det er kult å gjøre litt narr av hverandre. Om du er en mann som går ut og støtter mennesker som har blitt latterliggjort på en ekkel måte eller blitt behandlet dårlig, så er ikke det noe som blir sett på som modig, kult eller positivt av andre menn. Tvert imot kan man gjerne bli sett på som en svak mann eller overfølsom, noe som er verre å bli sett på som menn enn kvinner Kvinner som sier fra om overgrep blir støttet av andre kvinner Menn som sier fra om overgrep kan risikere å bli latterliggjort av andre menn Menn blir opplært til at de skal være mer "kule" når det gjelder følelser. Kvinner blir opplært til at de burde bry seg. Begge kjønn opplever sin type press og fordømmelse om de ikke lever opp til forventningene. Kvinner som ikke bryr seg slik kvinner "burde" kan møte mye motstand og fordømmelse hos andre kvinner. Anonymkode: 74dd4...b91 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sånn på individnivå er det store forskjeller, en av de mest nærtagne personene jeg kjenner er broren min som jeg alltid på gå på nåler rundt Men sånn generelt så tror jeg kvinner i større grad blir lært opp til å skulle bry seg og ta ansvar for andre. Som en konsekvens fører dette til at de føler seg mer ansvarlige for å beskytte andre når noen for eks kommer med stygge stereotyper eller forskjellsbehandler Hos menn er det mer en kultur av at det er kult å drite i andre sine følelser, det er kult å gjøre litt narr av hverandre. Om du er en mann som går ut og støtter mennesker som har blitt latterliggjort på en ekkel måte eller blitt behandlet dårlig, så er ikke det noe som blir sett på som modig, kult eller positivt av andre menn. Tvert imot kan man gjerne bli sett på som en svak mann eller overfølsom, noe som er verre å bli sett på som menn enn kvinner Kvinner som sier fra om overgrep blir støttet av andre kvinner Menn som sier fra om overgrep kan risikere å bli latterliggjort av andre menn Menn blir opplært til at de skal være mer "kule" når det gjelder følelser. Kvinner blir opplært til at de burde bry seg. Begge kjønn opplever sin type press og fordømmelse om de ikke lever opp til forventningene. Kvinner som ikke bryr seg slik kvinner "burde" kan møte mye motstand og fordømmelse hos andre kvinner. Anonymkode: 74dd4...b91 Oi, her var det mye svada ja! Hvor greide du å grave opp alt dette? Anonymkode: 3a77c...c76 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er det menn som er de mest nærtagne ? Anonymkode: 870ea...15e menn er ikke inærheten like følsomme som kvinner. dette er pga kjønnshormonene våres. høyt østrogen gjør folk hysteriske, emosjonelle, ustabile og irrasjonelle Anonymkode: 07442...73e 4
Nimbolt Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn på individnivå er det store forskjeller, en av de mest nærtagne personene jeg kjenner er broren min som jeg alltid på gå på nåler rundt Men sånn generelt så tror jeg kvinner i større grad blir lært opp til å skulle bry seg og ta ansvar for andre. Som en konsekvens fører dette til at de føler seg mer ansvarlige for å beskytte andre når noen for eks kommer med stygge stereotyper eller forskjellsbehandler Hos menn er det mer en kultur av at det er kult å drite i andre sine følelser, det er kult å gjøre litt narr av hverandre. Om du er en mann som går ut og støtter mennesker som har blitt latterliggjort på en ekkel måte eller blitt behandlet dårlig, så er ikke det noe som blir sett på som modig, kult eller positivt av andre menn. Tvert imot kan man gjerne bli sett på som en svak mann eller overfølsom, noe som er verre å bli sett på som menn enn kvinner Kvinner som sier fra om overgrep blir støttet av andre kvinner Menn som sier fra om overgrep kan risikere å bli latterliggjort av andre menn Menn blir opplært til at de skal være mer "kule" når det gjelder følelser. Kvinner blir opplært til at de burde bry seg. Begge kjønn opplever sin type press og fordømmelse om de ikke lever opp til forventningene. Kvinner som ikke bryr seg slik kvinner "burde" kan møte mye motstand og fordømmelse hos andre kvinner. Anonymkode: 74dd4...b91 Du har nok rett i dette 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn på individnivå er det store forskjeller, en av de mest nærtagne personene jeg kjenner er broren min som jeg alltid på gå på nåler rundt Men sånn generelt så tror jeg kvinner i større grad blir lært opp til å skulle bry seg og ta ansvar for andre. Som en konsekvens fører dette til at de føler seg mer ansvarlige for å beskytte andre når noen for eks kommer med stygge stereotyper eller forskjellsbehandler Hos menn er det mer en kultur av at det er kult å drite i andre sine følelser, det er kult å gjøre litt narr av hverandre. Om du er en mann som går ut og støtter mennesker som har blitt latterliggjort på en ekkel måte eller blitt behandlet dårlig, så er ikke det noe som blir sett på som modig, kult eller positivt av andre menn. Tvert imot kan man gjerne bli sett på som en svak mann eller overfølsom, noe som er verre å bli sett på som menn enn kvinner Kvinner som sier fra om overgrep blir støttet av andre kvinner Menn som sier fra om overgrep kan risikere å bli latterliggjort av andre menn Menn blir opplært til at de skal være mer "kule" når det gjelder følelser. Kvinner blir opplært til at de burde bry seg. Begge kjønn opplever sin type press og fordømmelse om de ikke lever opp til forventningene. Kvinner som ikke bryr seg slik kvinner "burde" kan møte mye motstand og fordømmelse hos andre kvinner. Anonymkode: 74dd4...b91 du har allerede tapt diskusjonene når du bruker valgte eksempler som din bror. kvinner og menn er forskjellige og høyt østrogen som er kvinners kjønnshormon gjør kvinner ekstra følsomme og nærtagende Anonymkode: 07442...73e 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å se hvordan kvinner hyler ut om diskriminering osv hvis noen spøkende foreslår at de stiller opp i FHM for å få karrieren sin i gang, eller at de får mentalt sammenbrudd fordi noen på byn sier at rumpen deres er pen. Uten tvil at IKKE kvinner, men VESTLIGE kvinner i dag har et enormt egi og er forferdelig nærtagende. Anonymkode: 3a77c...c76 nei, det gjelder ikke bare vestlige kvinner. vestlige kvinner er kanskje værst. men det er kvinners kjønnshormon som gjør de så ekstra følsomme og nærtagende. er en grunn til at gravide kvinner og pms kvinner får en helt annen oppførsel i korte perioder. hormonene påvirker oss mye mer enn du tror Anonymkode: 07442...73e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: menn er ikke inærheten like følsomme som kvinner. dette er pga kjønnshormonene våres. høyt østrogen gjør folk hysteriske, emosjonelle, ustabile og irrasjonelle Anonymkode: 07442...73e Hvordan forklarer du all vold og kriminalitet som menn utfører? Er det rasjonelt å begå vold, overgrep og kriminalitet? Hvordan forklarer du ulykkesstatistikkene i trafikken, hvor menn er overrepresenterte? Høyt testosteron gjør menn ustabile og irrasjonelle. Hva med selvmordsstatistikken, som toppes av menn år etter år. Menn er så ustabile og irrasjonelle at de ikke klarer håndtere emosjonene sine i det hele tatt. Anonymkode: 94f8a...92c 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #13 Skrevet 20. november 2017 Just now, AnonymBruker said: nei, det gjelder ikke bare vestlige kvinner. vestlige kvinner er kanskje værst. men det er kvinners kjønnshormon som gjør de så ekstra følsomme og nærtagende. er en grunn til at gravide kvinner og pms kvinner får en helt annen oppførsel i korte perioder. hormonene påvirker oss mye mer enn du tror Anonymkode: 07442...73e Kan jeg da spørre deg hvor mye jeg tror at hormoner påvirker oss? Siden du allerede vet hvor mye jeg tror de påvirker oss? Anonymkode: 3a77c...c76
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #14 Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan forklarer du all vold og kriminalitet som menn utfører? Er det rasjonelt å begå vold, overgrep og kriminalitet? Hvordan forklarer du ulykkesstatistikkene i trafikken, hvor menn er overrepresenterte? Høyt testosteron gjør menn ustabile og irrasjonelle. Hva med selvmordsstatistikken, som toppes av menn år etter år. Menn er så ustabile og irrasjonelle at de ikke klarer håndtere emosjonene sine i det hele tatt. Anonymkode: 94f8a...92c Ikke meg du spør, men la meg mansplaine litt. Vold trenge rikke være irrasjonell, slik du hevder. Hvis en mann legger hånd på deg og typen din slår ned han, så var det jo rasjonelt av typen din. Å ta sjanser i trafikken er heller ikke gitt å være irrasjonelt. Å ta en forbikjøring kan være meget rasjonelt, da det er mulig å holde jevn fart når en kjører uten andre som bremser en ned hele tiden. Da blir det mindre veksling mellom girene, og følgelig mindre drivstofforbruk. Det du utgår fra er det østrogenet forteller deg, "det er fali det". Når du styres av østrogen så er det å alltid ta det sikre for det usikre rasjonelt. Men da er det mer rasjonelt å aldri kjøre bil enn å faktisk gjøre det. Men det å styres av frykten som østrogenet skaper i kvinner er irrasjonelt. Å sitte hjemme hele livet i frykt for hva som kan skje om man går ut er irrasjonelt. Med mindre du går på østrogen, da blir det veldig rasjonelt. Anonymkode: 1f5b0...75d 4
Gjest yeans Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, her var det mye svada ja! Hvor greide du å grave opp alt dette? Anonymkode: 3a77c...c76 Han har 100% rett i sine betraktninger. Du, derimot, failer grundig.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #16 Skrevet 20. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan forklarer du all vold og kriminalitet som menn utfører? Er det rasjonelt å begå vold, overgrep og kriminalitet? Hvordan forklarer du ulykkesstatistikkene i trafikken, hvor menn er overrepresenterte? Høyt testosteron gjør menn ustabile og irrasjonelle. Hva med selvmordsstatistikken, som toppes av menn år etter år. Menn er så ustabile og irrasjonelle at de ikke klarer håndtere emosjonene sine i det hele tatt. Anonymkode: 94f8a...92c høyt testosteron gjør overhodet ikke menn ustabile og irrasjonelle. ekstremt høyt testosteron, slik man bare kan få av å bruke anabole steroider og som ingen mann noensinne har naturlig gjør menn aggresive. så her tar du jammen meg feil. testosteron er vinner hormonet som gjør at menn tar mer risk, tar mer sjangser . det er derfor det kunne er menn på verdens 100 rikeste og hvorfor menn ellers er generelt mer suksessfulle. de fleste som sitter i fengsel og som er menn er vokst opp med alenemødre, voldelig barndom, narkotika i familien og ustabil og lite trivelig oppvekst. så er det mange kvinner i fengsel også Anonymkode: 07442...73e 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #17 Skrevet 20. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, her var det mye svada ja! Hvor greide du å grave opp alt dette? Anonymkode: 3a77c...c76 Lol, sorry at jeg ikke klarte legge meg på et så høyt og vitensklaplig nivå som deg selv: 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å se hvordan kvinner hyler ut om diskriminering osv hvis noen spøkende foreslår at de stiller opp i FHM for å få karrieren sin i gang, eller at de får mentalt sammenbrudd fordi noen på byn sier at rumpen deres er pen. Uten tvil at IKKE kvinner, men VESTLIGE kvinner i dag har et enormt egi og er forferdelig nærtagende. Anonymkode: 3a77c...c76 20 minutter siden, AnonymBruker said: du har allerede tapt diskusjonene når du bruker valgte eksempler som din bror. kvinner og menn er forskjellige og høyt østrogen som er kvinners kjønnshormon gjør kvinner ekstra følsomme og nærtagende Anonymkode: 07442...73e Det kan være lurt å lese mer enn den første setning Jeg skrev at på individnivå vareierer det mye. Resten av innlegget mitt forklarer hvorfor kvinner som gruppe kan virke som mer nærtagende Om du er så fantastisk rasjonell og lite drevet av følelser, hvorfor klarte du ikke lese hele innlegget mitt uten å bli triggered? Anonymkode: 74dd4...b91
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #18 Skrevet 20. november 2017 Usj, nytt tastatur, så ble litt feilskriving Anonymkode: 74dd4...b91
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #19 Skrevet 20. november 2017 39 minutter siden, AnonymBruker said: La meg si det sånn, menn ville aldri ha startet noen metoo-bevegelse. Anonymkode: 1f5b0...75d Mende deltar da: http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/18/300000-men-join-metoo-sexual-assault-hashtag/ Anonymkode: a69ce...cca
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #20 Skrevet 20. november 2017 Det går vel mer på personlighet, enn på kjønn? Noen tåler godt å bli slengt dritt til, mens andre klikker i vinkel. Anonymkode: e7451...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå