AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Hei! Har søkt på en jobb og fått positiv tilbakemelding på søknaden. Jeg har søkt jobben via et rekrutteringsbyrå og synes det virker litt for godt til å være sant og er en smule skeptisk til noen punkter. De søker mer enn 1 ansatt. Lønnen er ganske bra med timeslønn + provisjon per "case". Jeg har erfaring innen økonomi men har aldri vært borti lignende type arbeidsoppgaver. Det er ingen type "pyramide" jobb ut fra hva jeg kan se, og informasjonsmailen jeg har fått er utfyllende. Det innebærer betalingsformidling via meg og derav antagelig ganske store beløp. vil helst ikke skrive for mye her om arbeidsoppgavene her. Jeg vil da jobbe hjemmefra og stiller med egen pc samt mulighet for å velge stillingsstørrelse. I tillegg signerer rekrutteringsfirmaet kun med byråets navn, ingen navngitte personer. De har hjemmeside men finner ellers generelt lite informasjon når jeg googler selskapet. Har kun levert cv/søknad og ikke blitt kalt inn til intervju da dette og opplæring vil foregå via telefon. Dette da arbeidsoppgavene ifølge de er enkle med krever stor nøyaktighet og de søker folk flere steder i landet. Noen som vet hvem jeg kan forhøre meg med for å finne ut om stillingen er legit? Jeg er redd for å oppgi personopplysninger og eventuelt bli svindlet. Anonymkode: bdb9c...c9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Om du er med i en fagforening, kan du ta kontakt med dem. De kan lese gjennom tilbud og kontrakt, og gi deg går om hva du bør gjøre. Anonymkode: ba72f...832
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Er ikke medlem i noen fagforening.. Anonymkode: bdb9c...c9d
Menchit Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 (endret) Er det et kjent rekrutteringsfirma? Isåfall tror jeg du er ganske trygg. Du kan søke opp bedriften på proff.no, gir et bilde på økonomien deres ihvertfall. Endret 20. november 2017 av Menchit 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke medlem i noen fagforening.. Anonymkode: bdb9c...c9d Da foreslår jeg at du begynner med å melde deg inn i en, juridisk hjelp fra en fagforening skal aldri undervurderes i noen tilfeller man har med bemanningsbyråer å gjøre. Og ja, jeg synes ikke det du snakker om her høres særlig bra ut, men det kommer jo helt an på hvilket bemanningsbyår det går gjennom og selskapet. Anonymkode: fb30d...d07 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Har søkt på en jobb og fått positiv tilbakemelding på søknaden. Jeg har søkt jobben via et rekrutteringsbyrå og synes det virker litt for godt til å være sant og er en smule skeptisk til noen punkter. De søker mer enn 1 ansatt. Lønnen er ganske bra med timeslønn + provisjon per "case". Jeg har erfaring innen økonomi men har aldri vært borti lignende type arbeidsoppgaver. Det er ingen type "pyramide" jobb ut fra hva jeg kan se, og informasjonsmailen jeg har fått er utfyllende. Det innebærer betalingsformidling via meg og derav antagelig ganske store beløp. vil helst ikke skrive for mye her om arbeidsoppgavene her. Jeg vil da jobbe hjemmefra og stiller med egen pc samt mulighet for å velge stillingsstørrelse. I tillegg signerer rekrutteringsfirmaet kun med byråets navn, ingen navngitte personer. De har hjemmeside men finner ellers generelt lite informasjon når jeg googler selskapet. Har kun levert cv/søknad og ikke blitt kalt inn til intervju da dette og opplæring vil foregå via telefon. Dette da arbeidsoppgavene ifølge de er enkle med krever stor nøyaktighet og de søker folk flere steder i landet. Noen som vet hvem jeg kan forhøre meg med for å finne ut om stillingen er legit? Jeg er redd for å oppgi personopplysninger og eventuelt bli svindlet. Anonymkode: bdb9c...c9d Dette er en velkjent svindelmetode. Ingen med rent mel i posen har behov for betalingsformidling gjennom deg. Anonymkode: e8c87...df6 2
prt90 Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har søkt på en jobb og fått positiv tilbakemelding på søknaden. Jeg har søkt jobben via et rekrutteringsbyrå og synes det virker litt for godt til å være sant og er en smule skeptisk til noen punkter. De søker mer enn 1 ansatt. Lønnen er ganske bra med timeslønn + provisjon per "case". Jeg har erfaring innen økonomi men har aldri vært borti lignende type arbeidsoppgaver. Det er ingen type "pyramide" jobb ut fra hva jeg kan se, og informasjonsmailen jeg har fått er utfyllende. Det innebærer betalingsformidling via meg og derav antagelig ganske store beløp. vil helst ikke skrive for mye her om arbeidsoppgavene her. Jeg vil da jobbe hjemmefra og stiller med egen pc samt mulighet for å velge stillingsstørrelse. I tillegg signerer rekrutteringsfirmaet kun med byråets navn, ingen navngitte personer. De har hjemmeside men finner ellers generelt lite informasjon når jeg googler selskapet. Har kun levert cv/søknad og ikke blitt kalt inn til intervju da dette og opplæring vil foregå via telefon. Dette da arbeidsoppgavene ifølge de er enkle med krever stor nøyaktighet og de søker folk flere steder i landet. Noen som vet hvem jeg kan forhøre meg med for å finne ut om stillingen er legit? Jeg er redd for å oppgi personopplysninger og eventuelt bli svindlet. Anonymkode: bdb9c...c9d Dette høres super-shady ut! Jeg ville holdt meg LANGT unna. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 Takk for alle råd.. Vil gjerne sende litt av informasjonen jeg har fått fra bemanningsbyrået på mail til noen her som har litt peiling. Noen som kan ta en kikk? Anonymkode: bdb9c...c9d
Menchit Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 Du kan også sende til meg ☺ Har gått gjennom veldig mye «alternative» jobb annonser siste året. Både norske og utenlandske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå