AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Vi flyttet inn i et nytt bygg for et par-tre uker siden. Firmaet hadde da strippet og totalrenovert bygget, så alt er nytt. Det er flere idiotiske spare-penger-løsninger, men den som plager meg mest er toalettløsningen. Det er ett rom med 4 båser, som skal brukes av begge kjønn... Dette er båser av typen 30 cm åpning under dør og vegger mellom båser, så alt høres jo. Det er to vasker i rommet, som alle må bruke. Jeg synes overhodet ikke noe om det. Det er forferdelig sjenerende, og jeg har ikke klart å gjøre nr 2 på jobben siden vi flyttet hit. Jeg gruer meg også veldig til mensen kommer, for da må enten knitre med tampongplast, og så gå ut med en innpakket tampong og hive utenfor båsen, og så ha blodige tampongfingre når jeg kommer ut av båsen og skal vaske hendene, eller så må jeg lage menskopp-vakum-slippelyd, og kave med å vaske den med papir i båsen, og så også da gå ut av båsen med blodige fingre. I gamlelokalet hadde vi kjønnsdelte toaletter, som riktignok også var av typen vasken-utenfor-båsen, men der var det i det minste bare kvinner som så når du kom blodig ut derfra. Jeg har funnet noe skrevet om det som sier at man har krav på kjønnsdelte toalett, men at små bedrifter kan komme unna med at ansatte må dele toalett. Men hvor små firma snakker man om? Vi er 35 stk. Anonymkode: 0ceb8...192
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Snakk med verneombudet. Tviler på at du har krav på kjønnsdelt toalett, men det må være mulig å fikse f.eks dører el. Ubehagelig for alle. Anonymkode: 1223c...f26 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk med verneombudet. Tviler på at du har krav på kjønnsdelt toalett, men det må være mulig å fikse f.eks dører el. Ubehagelig for alle. Anonymkode: 1223c...f26 Ja, omtrent alle har klaget på dette. Jeg er eneste kvinne i min etasje, så om noen hører plastrasling, vet de jo at det er meg selv om jeg gjemmer meg i båsen til jeg tror det ikke er noen andre der. Anonymkode: 0ceb8...192
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Hvordan klarer du få så blodige fingre? Tørk godt av med dopapir når du har satt i tampong, tviler på at noen ser det. Plasten kan du rive av mens du skyller ned så høres ikke lyden. Ellers tror jeg nok at andre bryr seg katta om du har mensen eller ei altså Skjønner det er ekkelt med den type toalett, men det blir nok ikke endret ved at 1 ansatt klager på det. Nummer to har jeg aldri gjort på jobb uansett, hvis ikke det er helt krise. Klarer ikke. Anonymkode: 49880...4bf 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du få så blodige fingre? Tørk godt av med dopapir når du har satt i tampong, tviler på at noen ser det. Plasten kan du rive av mens du skyller ned så høres ikke lyden. Ellers tror jeg nok at andre bryr seg katta om du har mensen eller ei altså Skjønner det er ekkelt med den type toalett, men det blir nok ikke endret ved at 1 ansatt klager på det. Nummer to har jeg aldri gjort på jobb uansett, hvis ikke det er helt krise. Klarer ikke. Anonymkode: 49880...4bf Om jeg skal vente med å ta av plasten til jeg skyller ned, så må jeg jo skylle ned to ganger, og i tillegg reise meg fra doen uten tampong i, og med trusen nede... Jeg tørker av fingrene, men får alltid blod rundt neglene, Og nei, det er kanskje ikke så mange som legger merke til det, men JEG liker det likevel ikke. Jeg plages veldig når jeg ikke får gått på do når jeg må. Det er ganske normalt å måtte bæsje om morgenen/formiddagen, og jeg merker jeg sliter med luft i magen, forstoppelse, osv nå når jeg må holde meg helt til jeg kommer hjem. Forferdelig ubehagelig å undertrykke trangen en hel arbeidsdag, men jeg klarer ikke gjøre det jeg må når det er så lydt. Lukkemuskelen kniper dønn igjen av seg selv... Anonymkode: 0ceb8...192 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 Har aldri hørt om noen som får blodige fingre av mensen. Et lite uhell kan man ha av og til, men man tar jo ikke direkte på tampongen, man holder i snoren, og legger tampongen på papir som man ruller sammen. Samme med bind, man tar jo ikke på blodet. Greit nok med menskopp, der skjønner jeg at det kan bli litt gris, men da får du evt la være å bruke det hvis det er sjenerende. Knitring med ob papir osv er da en ikke-sak, da alle menn veit hva mensen er. Og de absolutt færreste bryr seg. Anonymkode: 68a72...892 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg skal vente med å ta av plasten til jeg skyller ned, så må jeg jo skylle ned to ganger, og i tillegg reise meg fra doen uten tampong i, og med trusen nede... Jeg tørker av fingrene, men får alltid blod rundt neglene, Og nei, det er kanskje ikke så mange som legger merke til det, men JEG liker det likevel ikke. Jeg plages veldig når jeg ikke får gått på do når jeg må. Det er ganske normalt å måtte bæsje om morgenen/formiddagen, og jeg merker jeg sliter med luft i magen, forstoppelse, osv nå når jeg må holde meg helt til jeg kommer hjem. Forferdelig ubehagelig å undertrykke trangen en hel arbeidsdag, men jeg klarer ikke gjøre det jeg må når det er så lydt. Lukkemuskelen kniper dønn igjen av seg selv... Anonymkode: 0ceb8...192 Tørk av fingrene med papir når du har puttet i tampongen? Før du trekker ned? Anonymkode: 68a72...892 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 Syns kjønnsdelt toalett er en uting. Det er mange arbeidsplasser som har felles toalett for begge kjønn, og det utgjør ingen forskjell så lenge det faktisk er do på arbeidsplassen. Både menn og kvinner gjør jo det samme på do, og det er noe av det mest naturlige i verden. Greit, så skifte kanskje ikke menn tampongene sine på toalettet, men for dette bruket kan dere få en søppelbøtte på doene slik at dere enkelt kan skifte uten å måtte drasse med dere tampongen ut til der vaskene står. Anonymkode: c2b85...04b 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 Leste en historie en gang om ei jente som hadde sneket seg inn på herredoen fordi det var så lang kø på damedoen. Når hun åpnet tampongplasten hørte hun fra naboavlukket; "Spiser du potetgull der inne?" Så stillhet... Før det kom et; "Deler du?" Så du får bare begynne å si at du tror folk spiser potetgull på toalettet, for du hører stadig krasling i plast der inne ;-) Anonymkode: c0dc7...0ed 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt om noen som får blodige fingre av mensen. Et lite uhell kan man ha av og til, men man tar jo ikke direkte på tampongen, man holder i snoren, og legger tampongen på papir som man ruller sammen. Samme med bind, man tar jo ikke på blodet. Greit nok med menskopp, der skjønner jeg at det kan bli litt gris, men da får du evt la være å bruke det hvis det er sjenerende. Knitring med ob papir osv er da en ikke-sak, da alle menn veit hva mensen er. Og de absolutt færreste bryr seg. Anonymkode: 68a72...892 Ehm, hvordan tar du inn ny tampong, da...? Jeg bruker helt vanlige tamponger uten innføringshylse, og da er man nødt til å stappe fingeren godt opp i huttetua når man skal sette inn ny tampong. Og da får jeg blodige renner rundt neglene samma hvor godt jeg tørker med papir etterpå. Det er kanskje en ikke-sak for deg, men det plager meg. Anonymkode: 0ceb8...192 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørk av fingrene med papir når du har puttet i tampongen? Før du trekker ned? Anonymkode: 68a72...892 Som nevnt: jeg får blod rundt neglene samme hvor mye jeg tørker. Anonymkode: 0ceb8...192
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ehm, hvordan tar du inn ny tampong, da...? Jeg bruker helt vanlige tamponger uten innføringshylse, og da er man nødt til å stappe fingeren godt opp i huttetua når man skal sette inn ny tampong. Og da får jeg blodige renner rundt neglene samma hvor godt jeg tørker med papir etterpå. Det er kanskje en ikke-sak for deg, men det plager meg. Anonymkode: 0ceb8...192 Jeg tar ut tampongen FØR den renner over av blod, da blir det ikke så mye blod i skjede inngangen. Tørker godt med papir og setter i tampong med en gang. Får jeg noe på fingrene tørker jeg så godt det lar seg gjøre med papir, går å vasker hendene og går videre med livet Anonymkode: 68a72...892 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #13 Skrevet 20. november 2017 Har dere ikke handikaptoalett? Der går det an å gjøre det meste uten «publikum». Anonymkode: fe3a6...f8a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #14 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt: jeg får blod rundt neglene samme hvor mye jeg tørker. Anonymkode: 0ceb8...192 Det er da INGEN som ser det den lille tiden det tar deg å komme bort til vasken for å vaske deg. Evt ha en liten pakke våtservietter i veska Anonymkode: 68a72...892 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 Be om at dere får søppelbøtter inne på båsene Anonymkode: 68a72...892 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #16 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ut tampongen FØR den renner over av blod, da blir det ikke så mye blod i skjede inngangen. Tørker godt med papir og setter i tampong med en gang. Får jeg noe på fingrene tørker jeg så godt det lar seg gjøre med papir, går å vasker hendene og går videre med livet Anonymkode: 68a72...892 Det gjør jeg også, men likevel er det alltid plenty av blod på fingeren når den kommer ut. Noen blør mer enn andre. Anonymkode: 0ceb8...192 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #17 Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke handikaptoalett? Der går det an å gjøre det meste uten «publikum». Anonymkode: fe3a6...f8a Nei. Det er ikke krav til det i ikke-offentlige bygg. Anonymkode: 0ceb8...192
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #18 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ut tampongen FØR den renner over av blod, da blir det ikke så mye blod i skjede inngangen. Tørker godt med papir og setter i tampong med en gang. Får jeg noe på fingrene tørker jeg så godt det lar seg gjøre med papir, går å vasker hendene og går videre med livet Anonymkode: 68a72...892 Du er sikkert av de som klarer seg med o.b strl mini i med et par dagers mens også. Noen av oss blør ut en grønn o.b på en time når vi har mensen, da er det vanskelig å unngå blod på fingrene, gitt. Men ja, det er til tider lett å skjønne at det er mannfolk som er arkitektene, og at de ikke tenker lenger enn nesa rekker. Men som noen var inne på - er det ikke handikaptoalett der? Anonymkode: 52987...3ae 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #19 Skrevet 20. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg også, men likevel er det alltid plenty av blod på fingeren når den kommer ut. Noen blør mer enn andre. Anonymkode: 0ceb8...192 Næmmen så bruk tamponger med innføringshylse. Du lager seriøst problemer uten grunn Anonymkode: 68a72...892 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #20 Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er sikkert av de som klarer seg med o.b strl mini i med et par dagers mens også. Noen av oss blør ut en grønn o.b på en time når vi har mensen, da er det vanskelig å unngå blod på fingrene, gitt. Men ja, det er til tider lett å skjønne at det er mannfolk som er arkitektene, og at de ikke tenker lenger enn nesa rekker. Men som noen var inne på - er det ikke handikaptoalett der? Anonymkode: 52987...3ae Haha nei må bruke rosa på de værste dagene. Men som jeg sa lenger opp. Bruk tampong med innføringshylse så slipper man å få blod på fingrene. Gud bedre Anonymkode: 68a72...892 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå