Gå til innhold

spørsmål om MD-F (igjen)


Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_

Altså...jeg bestilte et sånt kit i fra EDS.

For kombinasjonshud.

Jeg lurer på noe. Kan jeg bruke facial cleansern hver dag?

Holder det å påføre facial lotion annenhver natt?

Kan jeg bruke en annen fuktighetskrem enn serumet som følger med? Bruker egentlig active moist fra dermalogica.

Jo også noen spørsmål av ren nysgjerrighet:

Finnes det kun en facial cleanser og kun en facial lotion? For alle hydtyper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er facial cleanser for sensitiv hud ,og en UTEN glykolsyre.Facial-lotion kan du sikkert bruke bare om natten eller både og. Den cleansen med fruksyre kan tørke ut huden litt nå på vinteren,.Tror ikke det er galt å bruke Active Moist som fuktighetskrem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Du BØR bruke en fuktighetskrem i tillegg' date=' det serumet gir altfor lite fuktighet, spesielt om vinteren.[/quote']

Hei. Hva er serumet til? egentlig beregnet for fuktighet, eller?

Tenkte å droppe serumet å gi det til min mor og heller kun gå for active moist...usikker :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serumet skal vel gi fuktighet og beskytte, men du må bruke det under en krem...Jeg hadde det i full størrelse en gang, i forbindelse med eksem, men syntes det ble for mye styr (og dyrt). Du kan nok trygt gi det bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Serumet skal vel gi fuktighet og beskytte' date=' men du må bruke det under en krem...Jeg hadde det i full størrelse en gang, i forbindelse med eksem, men syntes det ble for mye styr (og dyrt). Du kan nok trygt gi det bort...[/quote']

Okey...da dropper jeg den.

Syns også det ble litt mye styr.

har nettopp testet ut facial cleanser og facial lotion...Huden min er varm :o

Jeg påførste bare facial lotion i t-sonen min. Kan man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg påførste bare facial lotion i t-sonen min. Kan man det?

Ja. (Nå har jeg bare en dags erfaring selv med akkurat samme pakke som du har, men allerede nå, etter 24t så har jeg mindre sorte prikker og "renere" hud,.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Ja. (Nå har jeg bare en dags erfaring selv med akkurat samme pakke som du har, men allerede nå, etter 24t så har jeg mindre sorte prikker og "renere" hud,.. :) )

Å...så bra :)

Men dette er renseprodukter man ikke skal bruke over lengre tid? En slags kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Facial Creamen hver dag (nesten, av og til er man lat) i over ett år nå, og huden min som før var tørr og flassete og kunne få stygge kuler på haken som aldri brøt ut, er nå så godt som normal, og helt glatt. Endelig ser det ikke stygt ut med pudder på nesen min.

Renseproduktene er litt sterke, men de trenger du strengt tatt ikke, ifølge hudpleieren. Du skyller dem jo allikevel av, så effekten er minimal. Facial Lotion/Cream (siste for tørr hud) blir værende på huden, og gir mer effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Jeg har brukt Facial Creamen hver dag (nesten' date=' av og til er man lat) i over ett år nå, og huden min som før var tørr og flassete og kunne få stygge kuler på haken som aldri brøt ut, er nå så godt som normal, og helt glatt.[/quote']

Jeg har ganske normal hud, men får av og til en type kviser på haken som aldri kommer til overflaten, hvis du skjønner.. det er vel det samme du beskriver her? Store VONDE kviser som ender opp som en betent kul dypt i huden, og det tar en evighet før de blir borte.. :evil: Tror du den lotionen funker på det? Mener å ha hørt at slike kviser på haken skyldes hormoner, og er det egentlig noe som kan funke bra da? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske normal hud, men får av og til en type kviser på haken som aldri kommer til overflaten, hvis du skjønner.. det er vel det samme du beskriver her? Store VONDE kviser som ender opp som en betent kul dypt i huden, og det tar en evighet før de blir borte.. :evil: Tror du den lotionen funker på det? Mener å ha hørt at slike kviser på haken skyldes hormoner, og er det egentlig noe som kan funke bra da? :-?

Tell me about it...Jeg har tørrere hud enn du, og fikk slike vonde kuler ganske ofte, til jeg begynte med Facial Cream. I tillegg har jeg Vit-A-Plus Clearing Complex til bruk i kvisetilfeller, det tar kulene i løpet av en natt eller to. Til normal hud er nok Facial Lotion best. Det funker! (og jeg er rimelig skeptisk; jo mer jeg leser om hudpleie, jo mindre tror jeg på mirakler).

Altså: Facial Lotion under vanlig krem hver kveld, og i tillegg Vit-A-Plus Clearing Complex til nødstilfeller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tell me about it...Jeg har tørrere hud enn du, og fikk slike vonde kuler ganske ofte, til jeg begynte med Facial Cream. I tillegg har jeg Vit-A-Plus Clearing Complex til bruk i kvisetilfeller, det tar kulene i løpet av en natt eller to. Til normal hud er nok Facial Lotion best. Det funker! (og jeg er rimelig skeptisk; jo mer jeg leser om hudpleie, jo mindre tror jeg på mirakler).

Altså: Facial Lotion under vanlig krem hver kveld, og i tillegg Vit-A-Plus Clearing Complex til nødstilfeller. :)

Takk for rådet, dette skal prøves :)

Tror heller ikke på mirakler, og har litt vanskelig for å skjønne at en krem skal kunne virke så dypt i huden, men det er verd et forsøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...