Gå til innhold

Julegavetips til "umulig" venninne?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du kan kjøpe henne Eirik Jensens nye bok "På Innsiden". Veldig spennende innsikt i en politimanns karriere og liv :)

MVH

Kniv Kim

Skrevet

Jeg er litt som venninden din, jeg sitter mye inne å strikker pga min sykdom og jeg har funnet ut at lydbøker er gull verdt. Om jeg kan å anbefale Audible, der ligger det enormt med forskjellige bøker, og det er lett å registrere seg, kjøpe gavekort osv. Men audible er engelsk, så lite norske bøker. Jeg synes nesten det er bedre, men her kjenner du henne best. Storytel er vel den norske versjonen ? 😁

Anonymkode: d6362...135

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er litt som venninden din, jeg sitter mye inne å strikker pga min sykdom og jeg har funnet ut at lydbøker er gull verdt. Om jeg kan å anbefale Audible, der ligger det enormt med forskjellige bøker, og det er lett å registrere seg, kjøpe gavekort osv. Men audible er engelsk, så lite norske bøker. Jeg synes nesten det er bedre, men her kjenner du henne best. Storytel er vel den norske versjonen ? 😁

Anonymkode: d6362...135

Oi, kjempelurt tips! Takk! 

TS

Anonymkode: dd4d1...3f5

Skrevet

Takk for mange forslag. En del av tipsene er faktisk ting jeg allerede har gitt henne flere ganger. For anonymitetens del skal jeg ikke si hvilke. :P Derfor jeg spør her, fordi jeg har lyst til å gi noe jeg ikke har gitt før, litt kjedelig om hun alltid vet hva hun får. ;) 

TS

Skrevet

Kiwi gavekort. Man skal ikke gjøre det umulig for andre å glede en. Om hun stusser kan du med glimt i øyet si at du vet med sikkerhet at noe der inne faller i smak.

Jeg hiver ikke etter å glede noen som stikker kjepper i hjulene hele tiden, eller som klager over andres streben etter å glede vedkommende med en passende gave.

Hva med flaxlodd?

Skrevet

Gavekort som kan brukes i nettbutikk?

Skrevet
På 20.11.2017 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Vi bor ikke i samme by, så det får jeg ikke gjennomført dessverre, da det ikke er kjeder som man kan kjøpe gavekort på over alt... Har prøvd å finne gavekort på Husfliden, men det har de visst ikke (som gjelder utenom butikken det kjøpes i). 

TS

Hva med gavekort på amazon (nettbutikk)? Der har de mye utvalg. Kan hende det krever at hun kan lese engelske oppskrifter, men det kan mange som strikker/hekler :) Får ofte litt for pengene der, og krever ikke at hun må i butikk, men kan hende hun må på posten. 

Anonymkode: d9d56...a0a

Skrevet

Bøker, filmer, CDer, sengetøy, håndklær, ullpledd, gode ullsokker, juleblomster, julepynt...

Eller du kan rett og slett spørre henne hva hun ønsker seg.

Skrevet
On 11/20/2017 at 11:15 AM, AnonymBruker said:

- Ufør, så aktiviteter og alt som krever at hun må gjøre noe på et spesielt tidspunkt utgår. Gavekort utgår da hun ikke kan gå på shopping. Sykdommen gjør at spiselige gaver er "risky business"

- Veldig god på håndarbeid, men siden hun er så god på dette har hun jo gjerne kjøpt alt det "lure" fra før. Liker ikke tradisjonelle håndarbeidsbøker da de blir for "kommersielle". Og jeg har ikke peiling på hva som blir "unikt" nok å gi. Noen ideer?

Meg du snakker om? :D Jeg anbefaler http://www.maletternummer.com sine produkter. Samme som fargeleggingsbøker, bare at man maler med maling. Får fantastiske resultat av dette og man blir fort hektet :nori:

Skrevet
På 20.11.2017 den 11.46, AnonymBruker skrev:

Det har hun fått før faktisk, vet ikke om det falt særlig i smak. :P Tips til noen gode blader?

Problemet er at "bytting" blir ganske mye slitsomt merarbeid for henne, så jeg har lite lyst til å risikere det. Vet også at hun får masse håndarbeidsbøker hver jul. Så jeg bør i så fall finne noe som er ganske spesielt. Hva slags håndarbeidsbøker passer til noen som er på litt "avansert" nivå i søm og strikk?

Takk for gode tips. :) Neglelakk og hudpleie kunne kanskje vært noe, gode håndklær også. 

Som sagt, spiselige gaver er dessverre ikke aktuelt av flere årsaker, men tanken er god!

Du kan kjøpe gavekort på matbutikker med hjemlevering og godt utvalg. Meny.no , kolonial.no, marked.no osv. Kolonial.no har best priser på hjemlevering. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...