Gå til innhold

Julegavetips til "umulig" venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er altså ikke umulig som person, men veldig vanskelig å gi gave til. Samtidig betyr hun mye for meg, så jeg vil jo gjerne gi noe bra.

- Ufør, så aktiviteter og alt som krever at hun må gjøre noe på et spesielt tidspunkt utgår. Gavekort utgår da hun ikke kan gå på shopping. Sykdommen gjør at spiselige gaver er "risky business"

- Veldig "sær" smak på klær og smykker, jeg har gitt mye som ikke har falt i smak...

- Veldig god på håndarbeid, men siden hun er så god på dette har hun jo gjerne kjøpt alt det "lure" fra før. Liker ikke tradisjonelle håndarbeidsbøker da de blir for "kommersielle". Og jeg har ikke peiling på hva som blir "unikt" nok å gi. Noen ideer?

Anonymkode: dd4d1...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gi et gavekort i en butikk som har håndarbeider hun liker å gjøre. Strikking, hekling og brodering er dyrt.

• Liker 5
Skrevet

Bøker kan byttes, så om hun synes håndarbeidsboken er for "kommerisell" kan hun bytte den i hva som helst annet hun liker av bøker. 

Anonymkode: 914e2...e5d

• Liker 1
Skrevet

Liker hun å lese bøker så er det jo alltid lurt med en god bok. Pysj, en god "kosebukse", neglelakk, hudpleieprodukter (type ansiktsmaske, skrubb e.l.) en god håndkrem, duftlys/pinner, gode håndklær... Eller så kan du jo lage noe hjemmelaget som f.eks karameller/ trøfler, eller sette sammen en kurv av noe av det jeg har nevnt. F.eks. god vin, trøfler og en god håndkrem? 

• Liker 1
Skrevet

Masse mat? Restaurant etc? Ufør har gjerne ikke så mye penger.

Skrevet
18 minutter siden, Belima said:

Hva med å gi et gavekort i en butikk som har håndarbeider hun liker å gjøre. Strikking, hekling og brodering er dyrt.

Vi bor ikke i samme by, så det får jeg ikke gjennomført dessverre, da det ikke er kjeder som man kan kjøpe gavekort på over alt... Har prøvd å finne gavekort på Husfliden, men det har de visst ikke (som gjelder utenom butikken det kjøpes i). 

TS

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er altså ikke umulig som person, men veldig vanskelig å gi gave til. Samtidig betyr hun mye for meg, så jeg vil jo gjerne gi noe bra.

- Ufør, så aktiviteter og alt som krever at hun må gjøre noe på et spesielt tidspunkt utgår. Gavekort utgår da hun ikke kan gå på shopping. Sykdommen gjør at spiselige gaver er "risky business"

- Veldig "sær" smak på klær og smykker, jeg har gitt mye som ikke har falt i smak...

- Veldig god på håndarbeid, men siden hun er så god på dette har hun jo gjerne kjøpt alt det "lure" fra før. Liker ikke tradisjonelle håndarbeidsbøker da de blir for "kommersielle". Og jeg har ikke peiling på hva som blir "unikt" nok å gi. Noen ideer?

Få greie på hvilke nettbutikker hun kjøper sine håndarbeidsmaterialer fra, og gi henne et gavekort til en av de nettbutikkene :tekola:

Anonymkode: f537a...77b

• Liker 3
Skrevet

Evt få greie på om det er noe spesielt hun ønsker seg til et fremtidig håndarbeidsprosjekt :) og gi dette i gave

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en sånn, så jeg la til rette for hobbyen hennes ved å kjøpe Jane austen 6 disc (149 cd on), store deilige kosesokker, sherpapledd og brente mandler. Underholdning og comfort mens hun hekler og strikker

Anonymkode: 0d20a...72b

• Liker 1
Skrevet

En god likør eller vin om hun liker det? Spør på forhånd om hun har en yndlingsvin eller -likør. Eller en god kaffe om hun liker det.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få gavekort på nettbutikker, da slipper hun jo å gå på shopping.

Anonymkode: 4a031...caf

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Anonymsis said:

Hva med abonnement på et blad? Det pleier å være en del tilbud rundt juletider, så det trenger ikke bli så altfor dyrt heller. 

https://www.bladkongen.no/?gclid=EAIaIQobChMIv-OKoPfM1wIVioKyCh0ZgQDKEAAYASAAEgJ_0_D_BwE

Det har hun fått før faktisk, vet ikke om det falt særlig i smak. :P Tips til noen gode blader?

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Bøker kan byttes, så om hun synes håndarbeidsboken er for "kommerisell" kan hun bytte den i hva som helst annet hun liker av bøker. 

Anonymkode: 914e2...e5d

Problemet er at "bytting" blir ganske mye slitsomt merarbeid for henne, så jeg har lite lyst til å risikere det. Vet også at hun får masse håndarbeidsbøker hver jul. Så jeg bør i så fall finne noe som er ganske spesielt. Hva slags håndarbeidsbøker passer til noen som er på litt "avansert" nivå i søm og strikk?

17 minutter siden, calavi said:

Liker hun å lese bøker så er det jo alltid lurt med en god bok. Pysj, en god "kosebukse", neglelakk, hudpleieprodukter (type ansiktsmaske, skrubb e.l.) en god håndkrem, duftlys/pinner, gode håndklær... Eller så kan du jo lage noe hjemmelaget som f.eks karameller/ trøfler, eller sette sammen en kurv av noe av det jeg har nevnt. F.eks. god vin, trøfler og en god håndkrem? 

Takk for gode tips. :) Neglelakk og hudpleie kunne kanskje vært noe, gode håndklær også. 

3 minutter siden, MammaFiera said:

Masse mat? Restaurant etc? Ufør har gjerne ikke så mye penger.

Som sagt, spiselige gaver er dessverre ikke aktuelt av flere årsaker, men tanken er god!

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Få greie på hvilke nettbutikker hun kjøper sine håndarbeidsmaterialer fra, og gi henne et gavekort til en av de nettbutikkene :tekola:

Lurt... :nigo: 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en sånn, så jeg la til rette for hobbyen hennes ved å kjøpe Jane austen 6 disc (149 cd on), store deilige kosesokker, sherpapledd og brente mandler. Underholdning og comfort mens hun hekler og strikker

Anonymkode: 0d20a...72b

Hm, dette var også lurt, å tilrettelegge for hobbyen. Takk! 

TS

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bor ikke i samme by, så det får jeg ikke gjennomført dessverre, da det ikke er kjeder som man kan kjøpe gavekort på over alt... Har prøvd å finne gavekort på Husfliden, men det har de visst ikke (som gjelder utenom butikken det kjøpes i). 

TS

Panduro har gavekort. https://panduro.com/nb-no/customer-service/giftcard

Anonymkode: 16326...bbd

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er bedre å få et gavekort, enn noe jeg aldri kommer til å bruke. Derfor kjøper jeg ofte det når jeg er usikker på hva jeg skal gi til noen :) 

Skrevet

Willow tree figur? :-) mange fine :)

Anonymkode: 9e423...f55

Skrevet

Driver hun med quilting? I så fall kan du jo kjøpe små lapper med stoff til henne. Hvis hun strikker kan du kjøpe garn ? 

Anonymkode: ef986...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...