Gå til innhold

Bestevenninne greier ikke holde på hemmeligheter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min beste venninne "glemte seg" og fortalte en annen i fortrolighet om noe jeg sa klart og tydelig at jeg IKKE ville hun skulle si videre. Dette har skjedd før og er ikke første gangen. 

Jeg prøver å glemme og tilgi meg får det ikke til. Vi er begge 31 år så jeg skulle tro hun hadde vett nok til å ikke sladre videre. Spesielt når jeg var så tydelig at dette måtte bli mellom oss. 

Som følge av dette har det gått utover andre og dette var hun også klar over da jeg fortalte det til henne.

Hun driver nå og skriver til meg nesten hver dag og lurer på hvorfor jeg ikke gidder å svare henne. Jeg kjenner ingen behov for å ha kontakt. Ihvertfall ikke enda. Det verste er at hun prøver å rettferdiggjøre det, hun mener at alle kan jo glemme seg, osv. 

Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Og greier ikke ha kontakt og føler meg bare veldig liten og ikke minst sviktet.  

Hva ville dere gjort angående meldingene hennes? Burde jeg svare? Si enda en gang at jeg er skuffet? Hun vet jo at jeg er det. Men virker som hun tror at saken er glemt allerede. 

Anonymkode: 073e8...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du forlange at noen andre skal klare å holde på dine hemmeligeter, hvis du aldri klarer å holde på dine egne hemmeligeter? :P

Anonymkode: f933d...8d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel tilgitt denne gangen, men latt helt være å fortelle henne noe som helt fortrolig igjen. Om hun klager over at du ikke betror deg til henne, så rolig informer om at siden hun har bevist to ganger nå at hun ikke er til å stole på, så kan hun ikke forvente at noen forteller henne noe som helst lenger. 

Jeg var i samme situasjon med min bestevenninne fra studiedagene. Hun fortalte alt til kjæresten, viste det seg. Så hun fikk aldri vite noe som helst lenger som jeg ikke ville at ikke gudoghvermann skulle få vite. Hun ble såra og vonbroten, men det dreit jeg rett og slett i. 

Anonymkode: ef39c...631

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man ikke vil at skal komme videre holder man for seg selv. Trist, men sant. Det er alltid noen som klarer å forsnakke seg selv om det ikke er med vilje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan være venn med henne selv om du ikke forteller henne hemmeligheter

Anonymkode: c1d50...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i samme situasjon eller ganske lignenende, jeg takla ikke mer å måtte passe på hver ting jeg sa så jeg har minimal kontakt nå, kun når det er hele gjengen. Sinnsykt trist og var lei meg LENGE for å ha mistet venninnebånden men kunne faktisk ikke ha nære venner jeg ikke kan stole på. I tillegg burde hun snart så ta hint og forandre seg da jeg ikke er enn eneste som har sluttet og ha masse kontakt med ennå. Jeg hadde droppet henne og bare vært ærlig med hvorfor om hun spør, her loss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bare slutte å dele da. Var gjennom en tøff tid med prøving for å få barn selv og mye tanker rundt dette samt at de fant celleforandringer på meg. Delte jo dette med min nærmeste, så fikk jeg melding av venninne av henne igjen. "Kunne jo bare dra til Danmark om man ville ha barn" +++ veldig mye veldig privat fra venninnen hennes igjen. 

Så da var det null kontakt med venninna mi over lengre tid, sluttet å ta tlf for det er en alvorlig ting å snakke om med andre syns jeg. Nå har vi nesten ikke kontakt lengre og det er helt greit. Vi er for gamle til å drive med sladder, jeg er for gammel til å ikke ha venninner jeg kan stole på. 

Anonymkode: 1160c...e37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du forlange at noen andre skal klare å holde på dine hemmeligeter, hvis du aldri klarer å holde på dine egne hemmeligeter? :P

Anonymkode: f933d...8d7

42 minutter siden, makkapakka skrev:

Jenter klarer aldri å holde på hemmeligheter de har alltid en de må fortelle det videre til 

Dere som svarer på denne måten: har dere aldri noensinne hatt behov for å si noe til noen i fortrolighet? Man kan gjerne komme og være etterpåklok og si noe om hvordan verden burde være, men stikk nå fingeren i jorda og innse at det er et stykke mellom den perfekte verden dere synes å leve i og den virkelige verden som de fleste andre av oss faktisk vandrer rundt i. 

Men til TS: du har i alle fall lært at man ikke kan si noe fortrolig til henne. Jeg ville svart på meldingene hennes, men vært forsiktig med hva jeg svarte. Det er for eksempel bedre å svare «Jeg ble så lei meg og såret da det vi snakket om kom videre til NN» enn å si at «Du såret meg da du sladret til NN». Sistnevnte setning fokuserer på hva hun gjorde feil på en slik måte at hun lettere kommer i forsvarsposisjon. Forteller du henne heller, som i første eksempel, hva du føler, kan hun ikke argumentere imot. 

Anonymkode: e74db...46c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det har skjedd før, så visste du at hun ikke var til å stole på. I tillegg når det går utover andre, handlet dette om deg? Eller har du sladret videre om andre du burde selv ha holdt kjeft om? 

Anonymkode: 141f7...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal være venner med henne kan du jo aldri fortelle noe personlig da. Èn ting er å tilgi, men du kan jo ikke oppføre deg som om ingenting har hendt og hun er til å stole på.

Anonymkode: fbf5a...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, makkapakka skrev:

Jenter klarer aldri å holde på hemmeligheter de har alltid en de må fortelle det videre til 

For noe tull. Jeg er klarer fint å holde på hemmeligheter. 

TS: Ta lærdom av dette og la være å fortelle henne flere hemmeligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...