AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Jeg jobber som ekstrahjelp på et pleiehjem som er privat. Stort sett alle jeg jobber med er fra øst-europa eller Fillipinene. Jeg merker at miljøet på jobben er dårligere - de snakker på sitt eget språk i mellom seg, beboerne sliter ofte med å forstå dem. Jeg mistrives ganske mye på grunn av disse tingene. Jeg føler at de har allerede formet en sterk bånd fordi de kommer fra samme kultur osv. og jeg syntes dermed at jeg holdes utenfor. Vurderer dermed å søke til et kommunalt sykehjem men lurer først og fremst på om hvordan det er å jobbe kommunalt? Jeg har selvfølgelig ingenting i mot å jobbe sammen med utlendinger, men det er viktig for meg at vi alle prater det samme språket på arbeidsplassen. Anonymkode: de8e4...f4c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Jeg synes du i første rekke bør ta opp dette med ledelsen, særlig siden det også er et stort problem for beboerne. Det er svært viktig at ledelsen har fokus på dette når man ansetter mange utenlandske fra samme område, og det er viktig at de klargjør at norsk skal være språket på arbeidsplassen, både til beboere og mellom de ansatte. Anonymkode: 8eff5...d89
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Det er nok et fett om du jobber kommunalt eller privat. Begge bestemødrene mine bor på hvert sitt kommunale hjem, og begge steder er det problemer med utenalndske ansatte som snakker forferdelig dårlig norsk. Anonymkode: 372b1...ade
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du i første rekke bør ta opp dette med ledelsen, særlig siden det også er et stort problem for beboerne. Det er svært viktig at ledelsen har fokus på dette når man ansetter mange utenlandske fra samme område, og det er viktig at de klargjør at norsk skal være språket på arbeidsplassen, både til beboere og mellom de ansatte. Anonymkode: 8eff5...d89 Hjelper lite når de som sitter med ansvaret kommer fra ett av de landene. Anonymkode: de8e4...f4c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vurderer dermed å søke til et kommunalt sykehjem men lurer først og fremst på om hvordan det er å jobbe kommunalt? Les godt spørsmålet.... 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok et fett om du jobber kommunalt eller privat. Begge bestemødrene mine bor på hvert sitt kommunale hjem, og begge steder er det problemer med utenalndske ansatte som snakker forferdelig dårlig norsk. Anonymkode: 372b1...ade Obs... dette handler ikke om utenlandske ansatte som snakker forferdelig norsk.... Svar på spørmålet...... Nok med det. hvis du har problemer med de tar det opp med de som ansetter dem. Anonymkode: 84d2e...80e 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 Er det Norlandia? Høres ut som min jobb. Du får mye bedre betalt kommunalt, og bedre pensjon. Anonymkode: fd309...0e1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det Norlandia? Høres ut som min jobb. Du får mye bedre betalt kommunalt, og bedre pensjon. Anonymkode: fd309...0e1 nei, ikke Norlandia.Men har hørt at dette er et utbredt problem, spesielt i privat sektoren. Så lenge de er kvalifisert, så har det vel ingen betydning egentlig, men jeg syntes bare at det skaper dårligere arbeidsmiljø da de ofte ender opp med å holde seg sammen. Anonymkode: de8e4...f4c
Belima Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 Å jobbe i kommunen eller staten har alltid vært trygt. Ville satset på jobb i kommunen hvis det er mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #9 Skrevet 21. november 2017 2 minutter siden, Belima skrev: Å jobbe i kommunen eller staten har alltid vært trygt. Ville satset på jobb i kommunen hvis det er mulig. Nå er det bare en ekstrahjelp jobb, men skal sende rundt noen søknader når jeg har tid Hvordan er det med bemanning på kveldene f.eks? Anonymkode: de8e4...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå