AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Del Skrevet 20. november 2017 Trenger hjelp til hva jeg kan kjøpe i julegave til en 8 mnd gammel baby, det er liksom ikke noe hun trenger av klær osv så det må bli mer leker av noe slag. Men hva? Veldig usikker på hva barn i denne alderen liker, har sett på disse newborn baby born dukkene, men det er vel altfor for tidlig? på forhånd tusen takk for svar 😄 Anonymkode: 358c9...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Del Skrevet 20. november 2017 Har du hørt med foreldrene? Babyen selv driter jo i det. De kan gjerne si deg mer hva babyen evt trenger, og hva hun evt liker å leke med. Dukker er alt for tidlig, ja... Heller kosedyr, eller pekebøker foreldrene kan bruke for å begynne henne å lære begrep. Om du går på Ark, har mange av butikkene deres sortert bøkene på en utrolig grei måte, nemlig etter alder. Om du går i lekebutikker, har de ofte babyleker som er merket med beregnet alder, alt fra noen mnd til et par år. Anonymkode: 0059d...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Del Skrevet 20. november 2017 Pekebøker og klær. Leker får de for mye av. Dukker er fra ca 3 års alder, i alle fall de avanserte som babyborn Anonymkode: a5fe0...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Del Skrevet 20. november 2017 En sånn pekebok, med lyd. Stabbleklosser, Anonymkode: 76522...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Del Skrevet 20. november 2017 https://www.br.no/merker/fisher-price Anonymkode: 76522...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 20. november 2017 #6 Del Skrevet 20. november 2017 Ville kjøpt klær som egner seg ril barnehagebruk. En god parkdress, en god lue, votter eller lignende. Vår var 9 mnder sin første jul, og det var slike ting vi virkelig satte pris på. Evt så er jo brio gå vogn med klosser en fin gave, puttekasse, duplo kan bli gøy snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Del Skrevet 20. november 2017 Pekebøker eller bhg klær, om dette ikke trengs og du ikke finner noe de ikke har fra før så kjøp masse bleier (og en liten leke ved siden av). Anonymkode: 49c13...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Del Skrevet 20. november 2017 1 time siden, Minlillelykke skrev: Ville kjøpt klær som egner seg ril barnehagebruk. En god parkdress, en god lue, votter eller lignende. Vår var 9 mnder sin første jul, og det var slike ting vi virkelig satte pris på. Evt så er jo brio gå vogn med klosser en fin gave, puttekasse, duplo kan bli gøy snart Kan være litt vanskelig å beregne størrelse om barnet ikke skal begynne i barnehage før f.eks august. Da ville jeg eventuelt spurt foreldrene Anonymkode: c2ee1...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Del Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan være litt vanskelig å beregne størrelse om barnet ikke skal begynne i barnehage før f.eks august. Da ville jeg eventuelt spurt foreldrene Anonymkode: c2ee1...62a Det er også vanskelig for folk som ikke har erfaring med barn å si hva som er en god parkdress/annet klesplagg og ikke, og hva som trengs til barnehagen. Mine nevøer får nesten hvert år klær av min tante, som er helt uegnet til barn. Parkdresser som ikke er vanntette, sko med lisser som de selvsagt ikke klarer knyte selv, osv... Anonymkode: 0059d...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 20. november 2017 #10 Del Skrevet 20. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være litt vanskelig å beregne størrelse om barnet ikke skal begynne i barnehage før f.eks august. Da ville jeg eventuelt spurt foreldrene Anonymkode: c2ee1...62a Ville nok valgt ste to år ish. Det var ihvertfall det vi gjorde. Dette er klær vi fortsatt kan bruke, sæelig vinterdressen. Også må man se hvilken str barnet bruker nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 20. november 2017 #11 Del Skrevet 20. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også vanskelig for folk som ikke har erfaring med barn å si hva som er en god parkdress/annet klesplagg og ikke, og hva som trengs til barnehagen. Mine nevøer får nesten hvert år klær av min tante, som er helt uegnet til barn. Parkdresser som ikke er vanntette, sko med lisser som de selvsagt ikke klarer knyte selv, osv... Anonymkode: 0059d...871 Dette er jo enkel info å finne. Se på tester. Name it sin softshell er veldig bra, vi er veldig fornøyde med didirkson dressene, særlig de til 549 hos xxl, vi bruker feks kun kivat luer og didrikson votter. Samt en god del hjemmestrikk. Ellers er ull gull å få, fleece om de bruker det, ullsokker, ullstrømpis. Vårt barn brukte str 74-80 den jula, dressene vi fikk var i 92 fra name it og 90 i didrikson, og sistnevnte passer fortsatt. Sko må prøves, så der ønsker vi oss heller gavekort på feks euro sko om de ønsker å gi sko. Med litt kommunikasjon og ett enkelt google søk får man masse tips om hva som er bra og ikke. Regntøy kan også være en ide, stormberg sitt vestlandet kom godt ut i test, og har svart til forventningene hos oss, med en toåring som tar svømmetreningen i vanndammene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #12 Del Skrevet 20. november 2017 Min er ni mnd nå. Han elsker enkle bøker, sprettballer, såpebobler og ting som kan stables og rives ned. Anonymkode: 319d1...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå