AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Jeg vil veldig gjerne ha en hjørnepeis der jeg tidligere bare har hatt en peisovn. Dvs. en ordentlig, murt og flott peis. Nå gjør jeg research, og synes dette er veldig vanskelig. Mange nettsteder selger nesten bare ferdige peisovner eller noen moderne greier. Noen selger innsatser men har ikke noen link til murer eller andre man kan kontakte for resten. Noen som kjenner til et firma som gjør og selger alt? Anonymkode: c7c97...a64
tdm900 Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Peis er ikke akkurat det som er mest energieffektivt for oppvarming. Du kan prøve hos en byggmester, eller søke på murmester
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Du må nok kjøpe en peisinnsats uansett, også må du ha en murer til å mure opp peis slik at alt er i henhold til forskriftene. Du kan jo forhøre deg med noen murmestere om de bestiller og selger peisinnsatser, men tror nok du må på en butikk for å få tak i det. Dersom du går på varmefag eller lignende butikker har de alltid en murer eller to eller tre de anbefaler. Vi kunne velge om de skulle fikse montering for oss via deres murer, eller om vi ville ordne murer selv, da vi bestilte ny ovn. Anonymkode: 2d28c...370
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Takk for svar. Jeg ser noen selger "peis med omramming" på Finn. Betyr det at man får alt, og trenger bare noen til å mure på plass? Anonymkode: c7c97...a64
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Det er vanskelig å svare på, sikkert mye rart på finn, men ja skulle tro det. Anonymkode: 2d28c...370
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Husk å sette deg inn i lover og regler. Er snakk om at det skal bli forbudt å ha åpen peis blandt annet. Anonymkode: 78a8c...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå