Gå til innhold

Uheldig i kjærligheten, bør jeg prøve en gang til eller gi opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en 30 år gammel kvinne, med ett barn fra et tidligere forhold. Det er 5 år siden det ble slutt med faren til barnet. I etterkant har jeg vært i étt forhold, som varte 1 år før jeg måtte kaste inn håndklet, da jeg rett og slett ikke hadde tid nok. Han møtte aldri barnet mitt. 

Et par år senere datet jeg en 10 år eldre mann en lang periode, men etter over 1 år med mye frem og tilbake, fant han seg en annen dame. 

Deretter datet jeg en annen mann, også noe eldre, og alt virket å være veldig ordentlig og stabilt, før han plutselig ghostet meg etter ca. 4 måneder og jeg hørte aldri fra han igjen.

Jeg tok en lengre pause fra menn til jeg i august møtte en fyr som virket veldig ordentlig (men jeg er jo tydeligvis ikke så god på å vurdere sånt), og når jeg nå i helgen forsøkte å ta «praten» for å finne ut hvor vi står, sa han at han egentlig ikke så for seg noe seriøst med meg fordi jeg ikke er «fleksibel nok» og han vil ha egne barn og var bekymret for at jeg ikke ville ha fler. Greit nok, men hvorfor sa han ikke dette litt før? Når vi begynte å date sa han at det var positivt at jeg hadde barn fra før og har virket superinteressert og seriøs i handling og væremåte. 

Nå sitter jeg igjen med følelsen av at jeg kanskje bare bør spare meg for flere skuffelser, men så har jeg møtt en ny mann, med barn fra før, som har bedt meg ut..

Er det håp for alle eller er det kanskje bare sånn at enkelte (som meg) bare må lære meg å leve med å aldri kunne dele livet med en annen voksen person igjen? 

Det skal sies at det ble slutt med barnefar fordi han møtte en 19 år gammel jente på et kurs han var lærer i, og ble forelska i henne. 

Anonymkode: 3ba27...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen trenger vel å gi opp kjærligheten, men jeg tror mange kan ha godt av å senke forventningene. Jeg fant ut, etter den del dating, at menn kommer nok ikke til å gi meg den tryggheten og lykken som jeg ønsker. Den må jeg sørge for å gi meg selv. Jeg må være min egen kjæreste og bestevenn, så kanskje en dag kan det hende at jeg møter en mann som passer inn i alt dette. Jeg syns det er spesielt viktig at du står støtt på egne ben ettersom du har barn. Bruk heller tiden din på barnet enn å fly etter menn. Kanskje de kan få jakte på deg heller?

Anonymkode: 47ae2...22c

• Liker 4
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå sitter jeg igjen med følelsen av at jeg kanskje bare bør spare meg for flere skuffelser, men så har jeg møtt en ny mann, med barn fra før, som har bedt meg ut..

Gi han en sjanse om du liker han. :) Klart det kan ende med at du ikke blir sammen med han, men det er jo derfor man går på date for å sjekke om man passer sammen. 

Synes ikke du burde miste troen bare fordi du har hatt dårlige erfaringer med noen få menn. Han ene mannen var det jo du som ikke hadde tid til. Han andre som var 10 år eldre enn passet du tydeligvis ikke sammen med(mye fram og tilbake), to siste var veldig umodne og lite empatiske mennesker.

Edit: Du må gjerne ta pause fra datingen om du føler for det. Men det er noe annet enn å miste troen på kjærligheten og gi helt opp med dating. Det siste synes jeg ikke du skal gjøre. 

Endret av potetstappe
  • Liker 1
Skrevet
På 20.11.2017 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Ingen trenger vel å gi opp kjærligheten, men jeg tror mange kan ha godt av å senke forventningene. Jeg fant ut, etter den del dating, at menn kommer nok ikke til å gi meg den tryggheten og lykken som jeg ønsker. Den må jeg sørge for å gi meg selv. Jeg må være min egen kjæreste og bestevenn, så kanskje en dag kan det hende at jeg møter en mann som passer inn i alt dette. Jeg syns det er spesielt viktig at du står støtt på egne ben ettersom du har barn. Bruk heller tiden din på barnet enn å fly etter menn. Kanskje de kan få jakte på deg heller?

Wow, jeg forventet minst ett obligatorisk spydig svar, men det siste der syntes jeg faktisk var skikkelig stygt. Ironisk nok skriver du om at du har det så bra med deg selv, men likevel slenger du ut spydigheter og kommentarer uten rot i virkeligheten på et forum til noen du kjenner. Jeg tror det er mulighet for at du kanskje ikke har det så greit likevel. 

Skrevet
På 20.11.2017 den 10.38, potetstappe skrev:

Gi han en sjanse om du liker han. :) Klart det kan ende med at du ikke blir sammen med han, men det er jo derfor man går på date for å sjekke om man passer sammen. 

Synes ikke du burde miste troen bare fordi du har hatt dårlige erfaringer med noen få menn. Han ene mannen var det jo du som ikke hadde tid til. Han andre som var 10 år eldre enn passet du tydeligvis ikke sammen med(mye fram og tilbake), to siste var veldig umodne og lite empatiske mennesker.

Edit: Du må gjerne ta pause fra datingen om du føler for det. Men det er noe annet enn å miste troen på kjærligheten og gi helt opp med dating. Det siste synes jeg ikke du skal gjøre. 

Tusen takk for svar, jeg skal forsøke å gi jan en sjanse, men går det skeis igjen så får jeg nok ta (enda en) pause og heller prøve igjen med nytt pågangsmot senere😅 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, jeg forventet minst ett obligatorisk spydig svar, men det siste der syntes jeg faktisk var skikkelig stygt. Ironisk nok skriver du om at du har det så bra med deg selv, men likevel slenger du ut spydigheter og kommentarer uten rot i virkeligheten på et forum til noen du kjenner. Jeg tror det er mulighet for at du kanskje ikke har det så greit likevel. 

Skulle selvfølgelig stå «til noen du IKKE kjenner». 😄

Skrevet
På 20.11.2017 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Enig.:hjerte:

Anonymkode: f74d9...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...