Gå til innhold

Dasse hjemme flere dager i pysjen uten å gidde å dusje eller stelle meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inni mellom mye skiftarbeid når jeg har fri noen dagen, elsker jeg å bare tuste rundt hjemme i pysjen uten å gidde å dusje eller stelle meg. Lager masse god mat, drikker litt vin å koser meg med Netflix. Det er bare meg. Er jeg litt ekkel, eller er det noen andre som også gjør det?

Anonymkode: 3c4c9...5ec

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme, utenom at jeg dusjer hver dag. Finnes da grenser 

Anonymkode: d68a0...516

• Liker 7
Skrevet

Nei, jeg dusjer og kler meg hver dag, blir bare i dårlig humør og føler meg ekkel etterhvert hvis jeg dropper det. Kan godt droppe sminke men ikke hygienen. 

• Liker 2
Skrevet

Ekkel forbinder jeg med å spise snørr, klø sig i rumpa og så ta på annet (mobil, pc, mat), ikke børste tennene på dager, med mye mere.

Men å være slapp i noen dager hjemme forbinder jeg bare med kos. :nori:

Anonymkode: c6f42...fb0

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inni mellom mye skiftarbeid når jeg har fri noen dagen, elsker jeg å bare tuste rundt hjemme i pysjen uten å gidde å dusje eller stelle meg. Lager masse god mat, drikker litt vin å koser meg med Netflix. Det er bare meg. Er jeg litt ekkel, eller er det noen andre som også gjør det?

Akkurat dette ser jeg på som ett sunnhetstegn. At vi ikke må være/se perfekt ut 24/7 men kan ha et avslappet forhold til oss selv er bra. Å kunne gå utenfor den faste opptråkkede stien er og sunt. 

Det beste er dog å komme seg ut av joggebuksene og ta seg en vidunderlig skrubb og kroppsbehandling på badet i fred og ro. 

Anonymkode: 3b2e5...8ff

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke ekkelt og jeg tror at vi er mange som lever sånn. Jeg tror at vi har godt av å ha det slik innimellom. Og når en har gått en stund, er det veldig godt å få seg en dusj og starte på ny frisk igjen. En får mere glede av det å vaske seg også når en har gått litt "avslappet" en stund. Hud og hår har bare godt av å få litt pause fra vaskemidler. Man lukter ikke nødvendigvis vondt uten dusj. Man lukter levende kropp. Helt naturlig altså. 

Anonymkode: 57c4d...608

• Liker 10
Skrevet

Jepp, hele tiden. Dusjer annenhver dag, da. Mye av dagen er ødelagt når man går skift uansett, og når man ikke skal ut av døra, er det like greit å bare slafe inne.

Anonymkode: 16192...577

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, hele tiden. Dusjer annenhver dag, da. Mye av dagen er ødelagt når man går skift uansett, og når man ikke skal ut av døra, er det like greit å bare slafe inne.

Anonymkode: 16192...577

Samme her :) 

Skrevet

Ja, det er nettopp det. Det er deilig. Å om man ikke dusjer hver dag betyr ikke at man har dårlig hygiene, Antoinette.

TS

• Liker 7
Skrevet

Liker å daffe rundt i pysjen, spise god mat og se netflix - men enda bedre er det etter et vaarmt og deilig bad med masse skumsåpe. Hygiene er viktig for meg som har vært igjennom perioder med dype depresjoner og ukesvis uten dusjing. Det er ikke noe jeg vil oppleve igjen. 

Anonymkode: 27160...55c

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke skal ut, og du føler deg komfortabel med det. Er det greit. :)

Ofte kan det gå litt lang tid mellom hver gang jeg pynter meg skikkelig. Og kan godt å med joggebukse, 0 sminke og slikt. Men jeg må dusje eller vaske meg, børste håret, pusse tenner og rense fjeset før jeg går ut. (Har hund, så er jo ute 3-5 turer hver dag).

Noen ganger kan jeg bruke, 5 timer på å stelle meg, sette opp/fikse håret og ta på kjole fordi jeg har behov for å føle meg litt fresh, selv om jeg bare skal sitte i sofaen og glane på tv’en. 

Anonymkode: 48f7f...276

• Liker 1
Skrevet

Det høres veldig deilig ut :) 

Anonymkode: 86172...bd0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker å daffe rundt i pysjen, spise god mat og se netflix - men enda bedre er det etter et vaarmt og deilig bad med masse skumsåpe. Hygiene er viktig for meg som har vært igjennom perioder med dype depresjoner og ukesvis uten dusjing. Det er ikke noe jeg vil oppleve igjen. 

Anonymkode: 27160...55c

Ukesvis?:klo:

Skrevet

Ja, sånn gjør jeg og. Elsker det. Føler meg som en julegris.

Anonymkode: 857e6...8be

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ukesvis?:klo:

Leste du ikke den delen der det sto dyp depresjon?

Anonymkode: 77daa...40d

• Liker 9
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det samme, utenom at jeg dusjer hver dag. Finnes da grenser 

Anonymkode: d68a0...516

Dusje hver dag gjør jeg ikke til vanlig engang :fart2:

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du ikke den delen der det sto dyp depresjon?

Anonymkode: 77daa...40d

Joda, men hallo:vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Gjør det hver helg og ferie jeg. I helger og ferier hvor jeg ikke skal reise bort så går jeg i samme pysj hele helgen eller ferien, spiser og gafler i meg digg og søler, unngår å dusje for man svetter jo ikke akuratt av å bare sitte å se på film heller, og MÅ jeg ut å kjøpe poteter eller pizza etter 5 dager så tar jeg litt tørrsjampo i håret og venter med å vaske det til 10 dagers ferien nærmer seg slutten. Livet :hjerte:

Anonymkode: 8e095...529

• Liker 5
Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg klarte det Ts ! Du høres sunn avslappet ut. Nå har jeg to hunder,og må jo ut et par ganger om dagen,så jeg kan ikke. Dessuten har jeg en slags tvangsnevrose om at jeg og alt rundt meg skal være skinnende rent hele tiden. Det er bare tull og jeg jobber med saken. Sånne innlegg som dette gir meg guts. Jeg jobber videre for å klare å være like fri og avslappet. :-)

Gjest NotNaomi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men hallo:vetikke:

Å. Slutt da! I depresjon virker ikke livet som det skal. Les deg litt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...