Gå til innhold

Ingen mensen, men negative tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde mensen sist 19.november. Dvs at jeg skulle hatt mensen nå, for fire dager siden. Før sist mens hadde jeg en abort åtte-ni uker før. Før det var det bare en mensen mellom prevensjon og graviditet, men jeg mener å huske at den også var midten av mnd.

Jeg har tatt tidlig-tester med mange dagers mellomrom, og de er alle veldig negative. I tillegg tok jeg EL-test med tre dagers mellomrom. Den første hadde svaak strek, men den i dag var helt negativ.

Hva foregår? Er det en sjanse for at jeg kan være gravid? Vi har hatt sex så å si annenhver dag siden jeg ble ferdig med mensen sist.

Anonymkode: 4d918...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg hadde mensen sist 19.november. Dvs at jeg skulle hatt mensen nå, for fire dager siden. Før sist mens hadde jeg en abort åtte-ni uker før. Før det var det bare en mensen mellom prevensjon og graviditet, men jeg mener å huske at den også var midten av mnd.

Jeg har tatt tidlig-tester med mange dagers mellomrom, og de er alle veldig negative. I tillegg tok jeg EL-test med tre dagers mellomrom. Den første hadde svaak strek, men den i dag var helt negativ.

Hva foregår? Er det en sjanse for at jeg kan være gravid? Vi har hatt sex så å si annenhver dag siden jeg ble ferdig med mensen sist.

Det er litt vanskelig å forstå hva du mener, egentlig.

Først og fremst: jeg går utifra at du mente å skriver den 19 oktober, og du skulle hatt mensen den 15 november. 8-9 uker siden hadde du abort. 

Det kan være kroppen din ikke er i rute etter aborten? Har du vært på kontroll? Kanskje du har rester igjen, har du det, kan det være grunnen til at mensen er forsinket. Hvis ikke, så kan det være at kroppen ikke er i rute. Det er mye som skjer i kroppen etter abort, men siden det allerede har gått 9 uker, så hadde jeg kontaktet legen. Det nytter nok ikke å ta graviditetstester. Er de negative, så blir de nok ikke plutselig positive med mindre du hadde ubeskyttet samleie.

Skrevet

Altså.

Jeg hadde en abort sent i sommer. Etter åtte uker fikk jeg mensen 19.oktober. Hadde vanlig mens i rute, og skulle i følge samme rute og regnestykke fått mensen ila helgen nå.

Jeg forsøker å bli gravid, og har ubeskyttet samleie på klokka annenhver dag.

Skrevet

Nei, du er ikke gravid. Det er kun sykluskrøll. 

Anonymkode: d5c7b...83d

Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså.

Jeg hadde en abort sent i sommer. Etter åtte uker fikk jeg mensen 19.oktober. Hadde vanlig mens i rute, og skulle i følge samme rute og regnestykke fått mensen ila helgen nå.

Jeg forsøker å bli gravid, og har ubeskyttet samleie på klokka annenhver dag.

Ok, nå forstår jeg :)

Du må regne med at mensen kan bli forsinket etter abort. Gi det litt tid. Det viktigste er at du har fått første mens etter aborten, dermed hadde jeg smørt meg inn med tålmodighet og ventet. Siden du har hatt ubeskyttet samleie, så er det selvsagt en sjanse for at du kan være gravid. Holder du styr på EL? 

Uansett, lykke til.

Endret av Gakkepus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...