Gå til innhold

Lage egne perler av glass

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Perlegal

Jeg har sett at det er en teknikk der man kan lage egne glassperler (bl.a. vist så vidt i den amerikanske Homsepatruljen) . Man bruker da glasstaver/-pinner som tvinnes rundt en metallstang mens glasset smeltes av en blåselampe el. noe sånt.

Noen som vet litt mer om teknikken, hva slags utstyr som kreves, om det er dyrt osv??

Det høres så utrolig gøy ut å lage egne perler!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å dettte hørtes spennende ut! Venter spent på at noen kan berike oss med kunnskap. Dette vil jeg også gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perlegal

Ja, ikke sant? Men det er visst ingen som vet noe mer, ser det ut som...? :hoppe:

Blir helt "verpesjuk" jeg altså... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perlegal
Glassforum arrangerer i alle fall kurs i fusing og glasssmykker. De fører også utsyr og materiell.....

Hmm, dette så interessant ut. :o Synd det er litt langt unna for meg. Får sjekke videre på egen hånd om det finnes noe nærmere her (Oslo-området)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!!! jeg har funnet perle-paradis!

http://www.aries.no/

Knappehuset og Perlehuset i Grønnegata på Majorstuen. Var der på tirsdag, og kunne kjøpt hele butikken jeg. Som en gamledags smågodt kiosk hvor du plukket fem av den og tre av en annen.

Og det beste av alt, de har kurs også!

Så ikke ut som deres websider var så veldig oppdaterte... men butikken var nydelig!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jippi!!!! jeg har funnet perle-paradis!

:Nikke::Nikke::Nikke:

Bare synd at så mange skal inn i paradiset samtidig, he-he!! :ler: Kan bli temmelig trangt langs bordene med "smågodtet"!!! Men bortsett fra det, kjempebra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...