AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Fortell om din beste jul, et godt barndomsminne eller noe spesielt som skjedde. Uansett om det var feiring med storfamilien, venner, bare med kjæresten eller alene. Eller kanskje det var hyggelig å jobbe den dagen? Anonymkode: 03f2c...532
melatonin Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Å velge en jul blir vanskelig. For de har alle vært veldig bra. Men kan dele det minnet fra barndomsjula som sitter best. Og det var å tasse ned og sette i lyset på treet. Og se det ene og alene sammen med adventstjerna lyse opp stua. Akkurat det var så magisk! De neste minuttene på julaften! 1
Haugenjenta Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Jul hos Bestemor/Mormor Bestemor er 86, så hun står ikke for julen lenger, og mormor gikk bort for to år siden, men kommer til å savne de julene der. De var noe helt for seg selv
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Jeg elsker å drømme tilbake til barndommens jul. Siden årene og minnene går litt i ett når man er barn, er det vanskelig å trekke frem et spesifikt minne. Men jeg tror at særlig bestemor har skapt mange gode juleminner hos meg. Hun bakte masse julekaker, vi hørte på julekassetter. Og så hadde hun masse gammeldags julepynt og fargede lyspærer på treet sitt. Hun brukte alltid å komme bort til oss for å se på det julepyntede rommet mitt lille julaften. Jeg hadde et lite juletre, og under det la hun en liten pakke som jeg skulle få åpne om morgenen. Husker jeg lå og kikket på gaven under det lille treet før jeg sovnet. Tror nok at hennes iver og juleglede smittet over på meg. Savner henne veldig, spesielt nå mot jul. Anonymkode: b82a7...c63 2
monrox Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Dette var en hyggelig tråd, TS Min beste jul.. Hmm.. Jeg har mange gode minner, men det er vanskelig å velge ut en. Når jeg tenker tilbake, så husker jeg veldig godt gleden da jeg fikk et mikroskop av pappa. Det høres dumt ut å huske en gave så godt, men det var nok første gangen jeg fikk noe jeg hadde ønsket meg i flere år på rad. Jeg har også minner om jula til bestemor, og den fine originale pynten hun hadde, det var koselig å høre fortellinger om gamledager, hvor jula ble feiret uten strøm, og det var levende lys på treet <3 Ellers husker jeg godt julen jeg hadde med min første kjæreste, det var så merkelig og koselig å feire jul både hjemme og sammen med han og hans familie. Den julen ble jeg oppmerksom på hvor forskjellige juletradisjoner som faktisk finnes. Det har vært mange fine julefeiringer.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 Nå husker jeg ikke hva jeg egentlig syntes om julene da jeg var veldig liten, men de julene jeg husker som spesielt fine nå i større alder, er når det har vært bare jeg og mine foreldre. Julene med besteforeldre og en tante har ikke vært like koselige. Tante er en ufyselig person, og for å være helt ærlig er jeg ikke superfan av besteforeldrene mine heller. Det blir alltid noen dumme kommentarer som noen blir lei seg av eller sure for, og alltid noen som er misfornøyd. Mye bedre når det bare er foreldrene mine og meg, og vi har det stille og rolig og ingen av oss er av typen som tar på vei for ting. Anonymkode: 7527f...f83
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #7 Skrevet 25. november 2017 Jeg har hatt mange fine julefeiringer, men de siste 10 årene har de vært preget av mye reising frem og tilbake pga eksmannens familie - mange å rekke over. Klager ikke altså, men julen har vært preget av mye frem og tilbake, reising og pakking av kofferter og overnattinger. Litt mer stress enn jeg hadde ønsket, men var innstilt på det. Nå som jeg og eksen ikke lengre er sammen, blir julen veldig annerledes fremover. Jeg gleder meg utrolig mye til jul i år, første jul på lenge som jeg ikke tenker på med litt høy puls. Jeg har fri hele julen, min nye kjæreste har fri hele julen, og vi skal tilbringe fridagene sammen. Lille julaften og julaften tilbringer jeg med min familie, uten stress og mas fra eks om at vi må videre og at det er kjedelig der. Har tro på at dette blir den beste julen i voksen alder til nå Anonymkode: 7a079...898
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 Det er flere juler Julefeiringer med mye snø, med masse småfugler på fuglebrettet, å se julepynten bli tatt ned fra kaldloftet på kvelden lille julaften, pappa som tok ned den gamle Radionette radioen, koblet den til og søkte opp fjerne radiostasjoner som spilte amerikanske julesanger. Å stå opp grytidlig på julaften og gå inn i stuen hvor juletreet var pyntet og lyste. Den første julen samboer og jeg feiret hjemme. Begge foreldreparene våre på besøk. Ute var det vintersnø. Inne var det fyr i peisen. Hyggelig prat, god julemat, masse koseprat. Sen kveld før vi avsluttet. Anonymkode: ede49...675
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Den første jula med baby i hus, kanskje. Hun ble født i desember og jeg følte alle julesangene om Jesusbarnet handlet om meg og den lille Underverk. Anonymkode: 4171c...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå