AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Hei. Har det siste året hatt to saker på meg, som jeg sliter med å få ned. Jeg har endelig fått ned et som var til namsmann med intet til utlegg. Jeg så da att min score gikk fra å være "ingen score" til 3 i score. Kun 3?? Jeg syntes det hørtes lite ut å kun ha 3. Nå har jeg kun en inkassosak igjen som straks er borte. Vil jeg da forvente at jeg stiger fra 3 til usle 5?? Har jo kun to saker der den ene var namsmann med anmerkning, men dem siste er kun inkasso, og dermed mindre alvorlig?? Anonymkode: 211d7...c64
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Å ikke betale sine fakturaer er alvolrig enetn det er snakk om småpenger eller større penger. Kredittscore regnes ikke bare på bakgrun av betalingshistorikk, men også alder og bosted spiller inn. Du må regne med mellom 3 til 5 år før du er kvitt dårlig betaler stempelet hos de som gir lån/kreditt fra du har gjort deg helt ferdig med sakene du nå har på deg. Selvangivelsene dine burkes nemlig også til å se på dine økonomiske forhold, i lang tid fremover. Anonymkode: 2385f...b13 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Når du har vist at du ikke betaler for deg er det klart du ikke er kredittverdig, hvorfor skal noen ha tiltro til å låne deg penger når du har inkassosaker? Anonymkode: 2a90f...ef3 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Scoren din baseres bla også på hvor mange år du har vært kredittverdig, så ja, den vil være dårlig i mange år fremover. Vet ikke hvilket tallsystem du henviser til, men da jeg jobbet med dette var maks score noe vi bare så hos mennesker over 50 år, som har hatt stabilt stigende økonomi hele livet. Anonymkode: 2d274...a58 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Takker for svar. Nå er det ikke maks score som er så nøye for meg.Det som er nøye er at jeg har høy NOK score til å kunne bestille et NKI kurs på delbetaling for så å betale alt tilbake med lån fra lånekassen.Jeg tenker på å ta en utdanning,og jeg vil heller ikke ha flere anmerkninger.Idag blir den siste saken borte også.De to eneste sakene i mitt liv,og det er nok. Anonymkode: 211d7...c64
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takker for svar. Nå er det ikke maks score som er så nøye for meg.Det som er nøye er at jeg har høy NOK score til å kunne bestille et NKI kurs på delbetaling for så å betale alt tilbake med lån fra lånekassen.Jeg tenker på å ta en utdanning,og jeg vil heller ikke ha flere anmerkninger.Idag blir den siste saken borte også.De to eneste sakene i mitt liv,og det er nok. Anonymkode: 211d7...c64 Godt. Du har lært. Et eksempel tiletterfølgelse for mange dersom dette forblir slik du planlegger. Anonymkode: 2385f...b13 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 Det er ikke bare anmerkninger som gjør hvor høyt en skårer. Jeg pleier å få 4 av 5 mens mannen min pleier å få 5 som er "toppkarakter". Jeg har aldri hatt et eneste innkaso, betaler regninger i tide og har sammen med mannen grei økonomi. MEN så tjener jeg ca 300000 og han tjener 1mill, og jeg tror at det er der det ligger, at han har bedre forutsetninger til å gjøre opp for seg. Så dine 3 syns jeg ikke er så ille faktisk med tanke på din bakgrunn. Anonymkode: d3d1c...2c8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 Har fast inntekt på rett under 250000 i året, ikke hatt inkasso eller noe på snart 20 år. Huslån på 1 million. Er rundt 50 år. Har score på ca 65. Er det bra? Anonymkode: 39a19...08d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke bare anmerkninger som gjør hvor høyt en skårer. Jeg pleier å få 4 av 5 mens mannen min pleier å få 5 som er "toppkarakter". Jeg har aldri hatt et eneste innkaso, betaler regninger i tide og har sammen med mannen grei økonomi. MEN så tjener jeg ca 300000 og han tjener 1mill, og jeg tror at det er der det ligger, at han har bedre forutsetninger til å gjøre opp for seg. Så dine 3 syns jeg ikke er så ille faktisk med tanke på din bakgrunn. Anonymkode: d3d1c...2c8 Ikke ille?Det er 3/100... Ikke 3/5. Anonymkode: b51dc...046 1
Million Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke ille?Det er 3/100... Ikke 3/5. Anonymkode: b51dc...046 Det trodde jeg også. Det VAR i alle fall opp til 100 det gikk i kredittscore, da jeg satt og jobbet med kredittkortsøknader og derfor kredittvurderte tusenvis av mennesker opp gjennom årene. Da hadde vi tilgang til et kredittvurderingssystem via et av Norges største inkassobyråer. Da gikk kred. score fra 0 til 100, ikke fra 0 til 5.....! Men iflg noen i denne tråden skulle scoren bare gå til 5? Det høres rart ut, men det kan kanskje være et annet byrå eller noe nytt som er kommet. Endret 21. november 2017 av Million
Tiriltunge Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 Sist jeg fikk kredittvurdering var det to scorer i ett og samme brev. Da var det en skala som gikk fra 0-5, og en som gikk fra 0-100.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 Forrige score jeg fikk gikk til 600 eller noe slikt, husker ikke hvem det var fra. Anonymkode: 370e3...f37
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #13 Skrevet 22. november 2017 På 20.11.2017 den 8.03, AnonymBruker skrev: Takker for svar. Nå er det ikke maks score som er så nøye for meg.Det som er nøye er at jeg har høy NOK score til å kunne bestille et NKI kurs på delbetaling for så å betale alt tilbake med lån fra lånekassen.Jeg tenker på å ta en utdanning,og jeg vil heller ikke ha flere anmerkninger.Idag blir den siste saken borte også.De to eneste sakene i mitt liv,og det er nok. Anonymkode: 211d7...c64 Du kommer ikke til å få noe på avbetaling før alle anmerkninger er borte. I tillegg krever delbetaling en minimums inntekt siste år. Anonymkode: 2d274...a58
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #14 Skrevet 25. juli 2018 (endret) På 20.11.2017 den 1.27, AnonymBruker skrev: Hei. Har det siste året hatt to saker på meg, som jeg sliter med å få ned. Jeg har endelig fått ned et som var til namsmann med intet til utlegg. Jeg så da att min score gikk fra å være "ingen score" til 3 i score. Kun 3?? Jeg syntes det hørtes lite ut å kun ha 3. Nå har jeg kun en inkassosak igjen som straks er borte. Vil jeg da forvente at jeg stiger fra 3 til usle 5?? Har jo kun to saker der den ene var namsmann med anmerkning, men dem siste er kun inkasso, og dermed mindre alvorlig?? Anonymkode: 211d7...c64 Ved kredittsjekk ligger intekten din siste tre år tilgjengelig og danner grunnlaget for hvilken score du oppnår, sammen med kjønn, postadresse og andre vurderinger. Du trenger ikke regne med å få noe særlig bedre score før du er kommet tre ligninger bort fra da siste sak er nedbetalt. Innlegget er ryddet for sitat av ryddet innhold og svar til dette. Anonymkode: ba8e3...691 Endret 25. juli 2018 av Olava 1
Olava Skrevet 25. juli 2018 #15 Skrevet 25. juli 2018 (endret) Tråden er ryddet for reklame og svar til dette. Olava, mod. Endret 25. juli 2018 av Olava
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå