AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Barnefar og jeg bor i to forskjellige byer. Grunnen er at han skulle starte opp eget selskap i en annen by og det var planlagt at vi skulle flytte sammen dit før det ble slutt. Ente med at han flyttet og jeg og babyen ble. Til nå har dette gått veldig fint. Far er her annenhver helg og barnet er hos han og kjæresten en uke annenhver måned. Problemet nå er jo at det er skolestart om halvannet år og da kommer jo problemene med at man ikke kan ta ut barna på ferie når man selv vil. Vi har snakket litt om dette og funnet ut at en av oss må flytte. Problemet er bare at ingen av oss vil flytte.. Ingen av oss har noe familie der vi bor i dag, men hele familien til hans samboer bor i byen de bor i (de har også et barn sammen så er jo ikke så lett for henne å bare pakke sakene heller, selv om hun har sagt seg villig til det). Foreldrene hennes er veldig glad i barnet og har passet det flere ganger når ting har dukket opp. Hvis barnet og jeg flytter dit får jeg det mye lettere med barnevakt, da jeg har bf, samboeren hans og hennes foreldre + min bror som også bor der. Begge har faste jobber og han er selvstendig næringsdrivende, begge trives godt. Begge eier hus/leiligheter så begge må evt gjennom en salg og finne noe nytt. Nå har barnet halvannet år igjen i bhg og jeg tenker at hvis vi skal flytte aå bør vi flytte til sommeren så barnet får ett år i ny bhg før skolestart. Bf og jeg blir begge litt blinde på dette her så ønsker å høre hva andre tenker:) Anonymkode: 4e35b...e3e
funginger Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Jeg hadde dlyttet hvis det var mulig å få ny jobb, som det mest sannsynlig er? Eventuelt må en vel av dere ha hovedomsorgen.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 26 minutter siden, funginger skrev: Jeg hadde dlyttet hvis det var mulig å få ny jobb, som det mest sannsynlig er? Eventuelt må en vel av dere ha hovedomsorgen. Er jeg som har hovedomsorgen i dag, men både barnefar, barnet og jeg ønsker jo at barnet skal få tilbringe tid med pappaen si . Samt at jeg gjerne skulle hatt noen å ringe til når ting skjærer seg og jeg trenger hjelp diett. Jeg kan nok få meg ny jobb der relativt lett, så det heller nok litt på at keg flytter dit grunnet familien til barnefars samboer. Anonymkode: 4e35b...e3e
Gjest Ørnefaren Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: flytter dit grunnet familien til barnefars samboer. Anonymkode: 4e35b...e3e Men det er jo ikke et sikkert kort å satse på. Hva om det blir slutt?
funginger Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jeg som har hovedomsorgen i dag, men både barnefar, barnet og jeg ønsker jo at barnet skal få tilbringe tid med pappaen si . Samt at jeg gjerne skulle hatt noen å ringe til når ting skjærer seg og jeg trenger hjelp diett. Jeg kan nok få meg ny jobb der relativt lett, så det heller nok litt på at keg flytter dit grunnet familien til barnefars samboer. Anonymkode: 4e35b...e3e Hvis dere har mulighet er det selvsagt en fordel at foreldrene til barnet bor i samme by, uavhengig av familien til samboeren hans.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 7 timer siden, Ørnefaren skrev: Men det er jo ikke et sikkert kort å satse på. Hva om det blir slutt? Selvfølgelig, men de har barn sammen så håper det varer. Og ville ikke flyttet pga det, men at hun er den eneste av oss som har familie i byen hun bor i teller med. Skjønner at det er kjedelig for henne å pakke alt og dra selv om hun har sagt at det er greit. Anonymkode: 4e35b...e3e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 7 timer siden, funginger skrev: Hvis dere har mulighet er det selvsagt en fordel at foreldrene til barnet bor i samme by, uavhengig av familien til samboeren hans. Selvsagt. Grunnen til at de er nevnt er at hvis noen skal flytte er hun den eneste av oss som flytter fra familien og det tar vi med i betraktningen for hvem som skal flytte. Noe jeg mener er fair Anonymkode: 4e35b...e3e
Alvario Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 Høres ut som dere har fornuftige tanker rundt dette, og kjekt å se en familie som fungerer så godt sammen - også med ny partner i bildet. Om stedet de bor er mellom til stort, ville jeg nok flyttet om jeg var deg. Er det derimot en liten plass hadde jeg nok vært litt mer betenkelig å binde meg ett sted hvor bare hennes familie/venner/nettverk er. Vanskeligere for deg å lage ditt eget nettverk da. Dere hadde alt planer om å flytte dit før bruddet. Hva var det som trakk deg til den plassen i utgangspunktet? 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 Jeg hadde flyttet om jeg var deg ut i fra det du skriver. Da bor også BF i samme by som begge barna om det skulle bli slutt. Kred til samboeren hans som har sagt hun kan flytte om de må. Anonymkode: 21f68...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 1 time siden, Mariell77 skrev: Høres ut som dere har fornuftige tanker rundt dette, og kjekt å se en familie som fungerer så godt sammen - også med ny partner i bildet. Om stedet de bor er mellom til stort, ville jeg nok flyttet om jeg var deg. Er det derimot en liten plass hadde jeg nok vært litt mer betenkelig å binde meg ett sted hvor bare hennes familie/venner/nettverk er. Vanskeligere for deg å lage ditt eget nettverk da. Dere hadde alt planer om å flytte dit før bruddet. Hva var det som trakk deg til den plassen i utgangspunktet? Jeg trakk meg fordi det ble slutt og jeg hadde en baby på 2 mnd. Synes da det var tryggere å bo på en kjent plass hvor jeg hadde vennene mine. Nå har jeg uansett flyttet langt unna byen og det er sjelden jeg ser noe til de gamle vennene mine. Tusen takk for svar alle sammen! Ble vel egentlig ganske opplagt for meg at jeg bør flytte da jeg skrev ned alt her. Dersom det skulle bli slutt mellom bf og samboer er jeg veldig sikker på at jeg fortsatt får litt hjelp fra hun og hennes familie. Hun er veldig opptatt av at barna skal være mye sammen og har fløyet hit og bodd hos oss med babyen minst en gang i mnd siden babyen ble født. Dette for at barnet mitt skulle få en bedre relasjon til babyen. Så hun er helt fantastisk og setter barna først. Anonymkode: 4e35b...e3e 2
funginger Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trakk meg fordi det ble slutt og jeg hadde en baby på 2 mnd. Synes da det var tryggere å bo på en kjent plass hvor jeg hadde vennene mine. Nå har jeg uansett flyttet langt unna byen og det er sjelden jeg ser noe til de gamle vennene mine. Tusen takk for svar alle sammen! Ble vel egentlig ganske opplagt for meg at jeg bør flytte da jeg skrev ned alt her. Dersom det skulle bli slutt mellom bf og samboer er jeg veldig sikker på at jeg fortsatt får litt hjelp fra hun og hennes familie. Hun er veldig opptatt av at barna skal være mye sammen og har fløyet hit og bodd hos oss med babyen minst en gang i mnd siden babyen ble født. Dette for at barnet mitt skulle få en bedre relasjon til babyen. Så hun er helt fantastisk og setter barna først. Anonymkode: 4e35b...e3e Det høres ut som barnet ditt har fått mer enn to gode foreldre, så heldig barnet ditt er som har fått en så god stemor også. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå