AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Sønnen min har gått på antibiotika i 7 dager. Han hoster enda mer nå enn i starten, stemmen har endret seg og han klagger på smerter i brystet oghodet. I dag fikk han feber også som forsvant etter et par timer. Han har tre dager igjen med antibiotika. Bør jeg kontakte lege ? Anonymkode: 52cd0...8eb
Krokanis Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Ja ville kontaktet fastlege i morgen. Burde ha merket effekt av antibiotika etter 2-3-4 døgn. (Hvis det er bakterie og ikke virus, men da får man jo normalt sett ikke antibiotika uansett).
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Mulig det er annerledes med barn, men vi voksne må jo alltid ta ut hele kuren før vi får komme til lege igjen og få en ny type antibiotika. Det tar ofte mange dager før den virker (hos meg aldri før helt mot slutten av kuren, når jeg egentlig har gitt opp). Dersom det er vanskelig å få time, lang ventetid, ville jeg kanskje ringt allerede i dag og bestilt time om tre dager (når kuren er over), så dere er sikre på å få time med en gang. Så kan dere heller avbestille dersom tilstanden bedrer seg i mellomtiden? Anonymkode: 4e27e...4c3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min har gått på antibiotika i 7 dager. Han hoster enda mer nå enn i starten, stemmen har endret seg og han klagger på smerter i brystet oghodet. I dag fikk han feber også som forsvant etter et par timer. Han har tre dager igjen med antibiotika. Bør jeg kontakte lege ? Anonymkode: 52cd0...8eb Ja, du må absolutt kontakte lege. At man får og går på antibiotika betyr ikke alltid at man har fått den rette antibiotikaen til den bakterien man har. Da er det nødvendig å bytte antibiotika. Barnet bør vel og inn for å få tatt en ny crp. Anonymkode: c06ab...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå