Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å oppgradere PC skjermen da den er 10 år gammel. Noen som har forslag til en ny god skjerm som pcen min takler ? 😂 Ikke så god på data jeg. Tar gjerne imot forslag. 

3A8E71F2-9FA2-40B1-9FDE-C8031DDF8625.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at vi skal kunne komme med enbefalinger må du nesten komme med litt mer informasjon.

- Hvilken størrelse kunne du tenke deg?

- Hva skal skjermen brukes til? Er stor forskjell på gaming-skjerm og en til vanlig nettbruk.

- Hvilke skjermutganger har du på maskinen din? (HDMI/DP/DVI etc)

Skrevet
8 timer siden, Cola87 skrev:

Tenkte å oppgradere PC skjermen da den er 10 år gammel. Noen som har forslag til en ny god skjerm som pcen min takler ? 😂 Ikke så god på data jeg. Tar gjerne imot forslag. 

3A8E71F2-9FA2-40B1-9FDE-C8031DDF8625.jpeg

Lampeskjerm😂😂😂 overtrøtt eller noe.

Skrevet

Av bildet fremgår det at du har en Asus VH222 21.5" med VGA-tilknytning som har en oppløsning på 1920x1080.

Du skriver ikke noe om prisklasse, men blant de rimelige og gode til office-bruk vil jeg anbefale en 24" IPS med 1920x1200-oppløsning, for eksempel denne. Den har alle fire typer tilknytning (VGA, DVI, HDMI og DisplayPort), så du kan bruke den med en ny PC også.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bruker VGA-kabel bør du bytte til DVI, HDMI eller DisplayPort med ny skjerm, ellers vil du ikke få utnyttet potensialet. DisplayPort er den nyeste standarden, men skjermkortet ditt støtter nok ikke den. Personlig ville jeg nok kanskje heller ventet til du bytter skjermkort også. Hva du bør gjøre kommer an på hva du ønsker å oppnå med å bytte skjerm.

Anonymkode: 90a91...1c5

Skrevet

Hei. Tusen takk blir så glad når noen vil hjelpe meg med dette. Ja det stemmer jeg har en Asus VH222 21.5" med VGA-tilknytning som har en oppløsning på 1920x1080 nå.

Prisklasse jeg ønsker for ny pc-skjerm ca 2-3000

Ok så etter det jeg forstår er da er en vga kabel på vei ut markedet og DVI, HDMI og DisplayPort er det siste nye for et bedre bilde? Godt jeg har dere som kan lære meg opp litt  :fnise:  Jeg skal ta noen nye bilder av maskinen så håper jeg dere kan hjelpe meg å se om jeg kan slippe unna Vga-kabel.

Maskinen er faktisk ikke så gammel, kjøpt i 2015 rundt 6000kr fra NetonNet.

Skjermstørrelse kan være noe av det jeg har nå eller litt mindre. Når jeg bruker pcen sitter jeg ofte veldig nærme skjermen.

Jeg ønsker at det skal være gode klare farger hvis jeg skal redigere bilder. Og at det er rask respond tid på skjermen. Har noen ganger opplevd at pcen/skjermen kan henge seg opp litt sånn typ 10 cek i spill hvis mye skal lastes inn. Men vet ikke om det er pcen eller skjermen som har noe å si på det :P Men har ikke tenkt å kjøpe nye data med det første da denne er såpass ny, og ikke har jeg noe som kan bytte ut grafikk kort heller. Men tror ikke jeg trenger så mye oppgradering der. Det er vel helst hvis man er en veldig seriøs gamer at man trenger det? Hvis jeg spiller noen ganger er det helst slike online spill til mitt bruk. 

Men den ser fin ut den skjermen du anbefalte Horten Market :)

23804373_10159550227935640_110454629_n.jpg

23805520_10159550227920640_1212980687_n.jpg

23782094_10159550227925640_836884940_n.jpg

Skrevet
På 11/20/2017 den 6.07, Mr. Kilmister skrev:

Lampeskjerm😂😂😂 overtrøtt eller noe.

Haha heldigvis er jeg ikke så blåst at jeg ikke ser forskjell på en lampeskjerm og pc skjerm :fnise: 

Skrevet

Ser ut som skjermkortet ditt har HDMI-utgang, og jeg tror skjermen du har nå skal ha det også. Jeg ville prøvd å bytte til det, kanskje du synes bildeforbedringen blir god nok. Sannsynligvis har du en HDMI-kabel til TVen du kan prøve med.

Anonymkode: 90a91...1c5

Skrevet (endret)
23 timer siden, Cola87 skrev:

Jeg ønsker at det skal være gode klare farger hvis jeg skal redigere bilder. Og at det er rask respond tid på skjermen. Har noen ganger opplevd at pcen/skjermen kan henge seg opp litt sånn typ 10 cek i spill hvis mye skal lastes inn. Men vet ikke om det er pcen eller skjermen som har noe å si på det :P

Responstid på skjermer er i millisekunder, så den "pausen" du opplever skyldes nok midlertidige heng i PCen eller nettforbindelsen. :)

Du skal redigere bilder. En vesentlig forskjell på din gamle skjerm og den jeg anbefalte (Dell har en tilsvarende i samme prisklasse), er at den nye har like farger og belysning over hele skjermflaten. Du har sikkert lagt merke til at din gamle er mørk oppe og lys nede, og det endrer seg etter betrakningsvinkelen. Dette er en svakhet med alle skjermer basert på TN-teknologi, som kan være til stor irritasjon når du skal redigere bilder. Derfor bør du ha ha en IPS-skjerm som altså ikke har disse svakhetene. Litt dyrere, men som natt og dag.

Responstiden er vanligvis noe høyere på IPS-skjermer, men har neppe betydning i online-spill.

Oppløsningen du har nå, 1920x1080, egner seg kanskje bedre til film og bilder, men til all annen bruk vil du sette pris på 1920x1200, som innebærer at skjermen viser mer informasjon i høyden. Du ser mer av websiden og trenger ikke scrolle så mye.

Du er slett ikke så dårlig på data, du, som har klart å legge ut så mye relevant informasjon, til og med allerede i det første innlegget!

Endret av Horten Market
Skrevet

Tusen takk for all hjelp. Skal følge med nå etter kl 00.00 da det er black friday. Skal kjøpe en av disse :) 

Skrevet

Da endte jeg opp med å kjøpe Dell modellen med tanke på bilde redigeringen :) Fikk kjøpt den til 2000 kr. :P Forslag til hva jeg kan selge min gamle Asus VH222 21.5 skjerm for ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...