AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Ser barna tor-mann annen hver helg. Eldste på 7 har begynt å være voldsom på skolen, veldig frekk og finner på sprell. Redd mor skal bruke dette mot meg for å ta bort samvær. Kan skole loggføre dette for å se om det har en sammenheng med oppholdet hos meg? Skolen skal se på tiltak denne mnd. pga oppførsel. Anonymkode: f5873...34b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Du eller mor burde hvertfall loggføre dette for å kartlegge årsak. Anonymkode: 26f24...08d 4
Myrthel Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Skolen kan loggføre et barns oppførsel, når det går ut over hvordan han er på skolen. MEN oppførselen trenger ikke å ha sammenheng med oppholdet hos deg å gjøre. Det kan ha med at barnet ikke liker å fytte mellom to hjem - eller at barnet ikke har lyst til å komme tilbake til mor. Det viktigste er at du samarbeider med skole og mor - slik at oppførselen blir god igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du eller mor burde hvertfall loggføre dette for å kartlegge årsak. Anonymkode: 26f24...08d Jeg ante ikke noe om denne oppførselen før nå nylig. Nå hadde det gått så langt at de skulle ta det høyere opp sa han. Fikk beskjed da jeg hentet på fredag. Får ingen info om mor, og skolen er dårlig med informasjon også. Dialogen de har er storsett med mor siden barna er mest der. Før høsten nå hadde jeg barna en gang annen hver uke også, men mor ønsket den dagen bort og jeg ga meg til slutt på det fordi hun mente dagen ble stressende for barna. Så hvis dette har pågått en stund slik at de må sette inn tiltak så har ikke mor nevnt noe om dette når vi har vært på fvk, senest sist mnd. Anonymkode: f5873...34b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 3 minutter siden, Myrthel skrev: Skolen kan loggføre et barns oppførsel, når det går ut over hvordan han er på skolen. MEN oppførselen trenger ikke å ha sammenheng med oppholdet hos deg å gjøre. Det kan ha med at barnet ikke liker å fytte mellom to hjem - eller at barnet ikke har lyst til å komme tilbake til mor. Det viktigste er at du samarbeider med skole og mor - slik at oppførselen blir god igjen. Regner ikke med skolen kontakter meg. Jeg klarer så vidt å få en foreldersamtale da mor ikke ønsker å gå sammen med meg, så fikk samtale over telefon sist. Mor får dato og tidspunkt i sekken. Bør jeg ringe skolen? Anonymkode: f5873...34b
Myrthel Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner ikke med skolen kontakter meg. Jeg klarer så vidt å få en foreldersamtale da mor ikke ønsker å gå sammen med meg, så fikk samtale over telefon sist. Mor får dato og tidspunkt i sekken. Bør jeg ringe skolen? Anonymkode: f5873...34b Er det gjennom mor du har fått høre at han oppfører seg dårlig etter samvær med deg? Det styrker din sak om du ringer skolen og viser at du vil gjøre alt for å finne en løsning for sønnen. Har du kun fått høre det fra mor, kan du jo ringe og forhøre deg om det stemmer i første omgang. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Utagering er en emosjonell reaksjon. Det viktigste tiltaket mor kan gjøre her er å få barnet i tale om hva han føler, og ikke endre samværsordingen. Anonymkode: 50e36...22d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner ikke med skolen kontakter meg. Jeg klarer så vidt å få en foreldersamtale da mor ikke ønsker å gå sammen med meg, så fikk samtale over telefon sist. Mor får dato og tidspunkt i sekken. Bør jeg ringe skolen? Anonymkode: f5873...34b Men herrefred da mann. Skolen i 2017 kommuniserer digitalt. Å legge inn to heller en en e-post eller telefon under en elev er gjort på to sekund. Krev at de sender all info til begge foreldre. Det er normalsituasjonen for skilte foreldre. Så når din lokale skole ikke gidder: sett krav, Sender de fortsatt lapper i 2017: ta det opp med skoleledelsen. Det er en ugrei og utdatert kommunikasjonsform og den er helt sikkert ikke godkjent av kommunalsjef. Det sagt: du og mor må samarbeide. Dere kan ikke oppdra barn felles uten å snakke mye sammen. Så ta dere på tak. Anonymkode: 1a7da...7a6 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 9 timer siden, Myrthel skrev: Er det gjennom mor du har fått høre at han oppfører seg dårlig etter samvær med deg? Det styrker din sak om du ringer skolen og viser at du vil gjøre alt for å finne en løsning for sønnen. Har du kun fått høre det fra mor, kan du jo ringe og forhøre deg om det stemmer i første omgang. Nei, det var da jeg hentet på fredag. Jeg tviler ikke på det er riktig. Etter barnet begynte på skolen i fjor så har oppførselen endret seg. Bare redd det skal bli brukt mot meg for enda mindre samvær. Vet at barna kan ha reaksjon på overgang til mor, men ser de allerede så lite. Anonymkode: f5873...34b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men herrefred da mann. Skolen i 2017 kommuniserer digitalt. Å legge inn to heller en en e-post eller telefon under en elev er gjort på to sekund. Krev at de sender all info til begge foreldre. Det er normalsituasjonen for skilte foreldre. Så når din lokale skole ikke gidder: sett krav, Sender de fortsatt lapper i 2017: ta det opp med skoleledelsen. Det er en ugrei og utdatert kommunikasjonsform og den er helt sikkert ikke godkjent av kommunalsjef. Det sagt: du og mor må samarbeide. Dere kan ikke oppdra barn felles uten å snakke mye sammen. Så ta dere på tak. Anonymkode: 1a7da...7a6 Kjære kvinne. Denne skolen bruker ikke digitalt verktøy. Denne skolen driver enda med papir. For å varsle om fravær eller annen beskjed må en skrive en kode på sms og så beskjeden. Veldig frustrerende fra å gå fra bhg som bruker Vigilo til denne skolen som en skulle trodd enda var i steinalderen. De har nummeret mitt, de har mailadressen min og de vet post adressen min. Noen ganger har jeg fått til sendt skoleavisen. Jeg har purret flere ganger, men så er ikke samtaler så ofte. Eneste grunnen til jeg har funnet ut om felles samtalene er gjennom en forelder som også har barn i samme klasse. Den har vært grei å sendt SMS om det. Jeg vet vi må det. Det har tatt meg over 1 år for å få mor med meg på fvk, så håper vi kommer noen vei. Hjelper ikke å ønske å samarbeide når en trenger vilje fra den andre også. Hun er fornøyd så lenge hun vet infoen og ser ikke poenget i at jeg skal delta. Anonymkode: f5873...34b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Utagering er en emosjonell reaksjon. Det viktigste tiltaket mor kan gjøre her er å få barnet i tale om hva han føler, og ikke endre samværsordingen. Anonymkode: 50e36...22d Enig. Anonymkode: f5873...34b
Myrthel Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var da jeg hentet på fredag. Jeg tviler ikke på det er riktig. Etter barnet begynte på skolen i fjor så har oppførselen endret seg. Bare redd det skal bli brukt mot meg for enda mindre samvær. Vet at barna kan ha reaksjon på overgang til mor, men ser de allerede så lite. Anonymkode: f5873...34b Jeg oppfordrer deg, som jeg skrev - til å ta kontakt med skolen. Fortell at du ikke synes det er greit at sønnen din har en slik oppførsel, og at du ønsker at dere kan samarbeide for å finne en god løsning på problemet. Det beste som finnes er foreldre som ikke benekter at barna oppfører seg dårlig. Det er verre med de som benekter alt, eller mener skolen må ordne opp selv. Viser du at du bryr deg, er samarbeidsvillig og interessert i å ta imot råd - vil det være i din favør - slik at du ikke har noen grunn til å frykte mindre samvær. Nå har jo alle saker to sider, og mor kan jo mene at du "gjør noe" som fremprovoserer dårlig oppførsel. Dere bør derfor (hvis dere klarer å samarbeide) bli enige om felles regler hos mor og far - og være bevisst på å følge dem.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #13 Skrevet 20. november 2017 I steden for å tenke "hvordan påvirker dette meg", så burde du tenke på hva som er en bra løsning for sønnen din og hvordan han kan få det bra. Ikke deg selv først, men barnet. Anonymkode: cf3b8...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #14 Skrevet 20. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I steden for å tenke "hvordan påvirker dette meg", så burde du tenke på hva som er en bra løsning for sønnen din og hvordan han kan få det bra. Ikke deg selv først, men barnet. Anonymkode: cf3b8...f3b Ja! Men når man har en person som ønsker å ha barna 100% så klarer jeg ikke å la være å bekymre meg for det. Å få hjelp antar jeg, fagfolk, skole Evt. Fvk. kommer med forslag. Det var frykten jeg luftet ut her, ikke løsningen på problemet. Anonymkode: f5873...34b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 4 timer siden, Myrthel skrev: Jeg oppfordrer deg, som jeg skrev - til å ta kontakt med skolen. Fortell at du ikke synes det er greit at sønnen din har en slik oppførsel, og at du ønsker at dere kan samarbeide for å finne en god løsning på problemet. Det beste som finnes er foreldre som ikke benekter at barna oppfører seg dårlig. Det er verre med de som benekter alt, eller mener skolen må ordne opp selv. Viser du at du bryr deg, er samarbeidsvillig og interessert i å ta imot råd - vil det være i din favør - slik at du ikke har noen grunn til å frykte mindre samvær. Nå har jo alle saker to sider, og mor kan jo mene at du "gjør noe" som fremprovoserer dårlig oppførsel. Dere bør derfor (hvis dere klarer å samarbeide) bli enige om felles regler hos mor og far - og være bevisst på å følge dem. Takk for svar. Enig med deg. Pr. I dag så krangler ikke søsken hos mor eller er stygge med hverandre. Barnet har aldri bannet hjemme, sjeldent frekk og gjør ikke så mye galt. Så mor mener fra tidligere at all negativ oppførsel jeg har opplevd er kun hos meg. Kjenner det bare er litt frustrerende at hun ikke kan være ærlig. Søskene forteller jo allslags rart som motsier at det er kun hos meg ting skjer så forstår ikke behovet for å male alt rosenrødt istede for å samarbeide. Anonymkode: f5873...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå