AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Del Skrevet 19. november 2017 Hvilket munnskyll-produkt bør man egentlig velge? Jeg leste at man helst bør velge et med litt klorhexidin i, som feks corsodaily for å best forebygge hull og lignende. Eller har det ikke noe å si så lenge det inneholder flour? Anonymkode: 2584e...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Del Skrevet 19. november 2017 Det skal inneholde nok fluor, og helst minst mulig annet. Kjøp fluorskyll på apotek:) Anonymkode: 0a6ff...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Del Skrevet 19. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal inneholde nok fluor, og helst minst mulig annet. Kjøp fluorskyll på apotek:) Anonymkode: 0a6ff...50c Men klorhexidin eller hva det heter er jo viktig for å bla drepe bakterier. Det finnes et ganske stort utvalg på apoteket Anonymkode: 2584e...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #4 Del Skrevet 19. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket munnskyll-produkt bør man egentlig velge? Jeg leste at man helst bør velge et med litt klorhexidin i, som feks corsodaily for å best forebygge hull og lignende. Eller har det ikke noe å si så lenge det inneholder flour? Anonymkode: 2584e...d4e Munnskyllevann er bortkastet både tid og penger. I verstefall kan du få allergi mot produktene eller skader. Desinfiseringsprodukter kan på sikt være like uheldig som unødvendig bruk av antibiotika.en god tannkrem og skikkelig tannpuss holder i massevis. Anonymkode: e6012...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Del Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Munnskyllevann er bortkastet både tid og penger. I verstefall kan du få allergi mot produktene eller skader. Desinfiseringsprodukter kan på sikt være like uheldig som unødvendig bruk av antibiotika.en god tannkrem og skikkelig tannpuss holder i massevis. Anonymkode: e6012...1c2 Hvorfor er det bortkastet? Jeg får ikke til å pusse skikkelig fordi jeg ikke kommer til helt mellom tennene, og i tillegg har jeg litt irritert tannkjøtt av og til. Anonymkode: 2584e...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men klorhexidin eller hva det heter er jo viktig for å bla drepe bakterier. Det finnes et ganske stort utvalg på apoteket Anonymkode: 2584e...d4e Har du plager tilknyttet bakterievekst? Da kan en jo selvsagt bruke sånne produkter. Men først etter at en har snakket med både lege og tannlege om å få bukt med problemet. Sånn på normalen så er det veldig, veldig positivt å ha et pletoria bakterier i munnhulen. Som ellers på og i kroppen. Vi lever i symbiose med gjengen, og lever ikke spesielt bra uten dem. Sånn for tannhelse dersom du ikke har nedsatt spyttproduksjon så er tannkost, fluorskyll og tanntråd plenty. Anonymkode: 58d66...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bortkastet? Jeg får ikke til å pusse skikkelig fordi jeg ikke kommer til helt mellom tennene, og i tillegg har jeg litt irritert tannkjøtt av og til. Anonymkode: 2584e...d4e Mellom tennene er det tanntråd og tannstikkere som gjelder for å holde rent og å holde orden på tannkjøttet. Er du syk eller handikappet slik at du av den grunn ikke klarer å holde god munnhygiene så er dette straks annerledes. Anonymkode: e6012...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Del Skrevet 19. november 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du plager tilknyttet bakterievekst? Da kan en jo selvsagt bruke sånne produkter. Men først etter at en har snakket med både lege og tannlege om å få bukt med problemet. Sånn på normalen så er det veldig, veldig positivt å ha et pletoria bakterier i munnhulen. Som ellers på og i kroppen. Vi lever i symbiose med gjengen, og lever ikke spesielt bra uten dem. Sånn for tannhelse dersom du ikke har nedsatt spyttproduksjon så er tannkost, fluorskyll og tanntråd plenty. Anonymkode: 58d66...0a6 Jeg sliter med munntørrhet. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mellom tennene er det tanntråd og tannstikkere som gjelder for å holde rent og å holde orden på tannkjøttet. Er du syk eller handikappet slik at du av den grunn ikke klarer å holde god munnhygiene så er dette straks annerledes. Anonymkode: e6012...1c2 Jeg er nok litt "handikappet". Anonymkode: 2584e...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Del Skrevet 20. november 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med munntørrhet. Jeg er nok litt "handikappet". Anonymkode: 2584e...d4e Hvis du sliter med munntørrhet bør du kjøpe tabletter eller gel på apoteket for dette. Det hjelper på meg. Anonymkode: fe201...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Del Skrevet 20. november 2017 Apoteket har munnskyllevann som skal øke spyttproduksjon. Det har også fluor. Jeg bruker dette, fungerer bra. Anonymkode: efd02...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå