AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Jeg har nettopp kikket på denne videosnutten(link nede), er det noen som vet om dette er ekte? At folk kjøper tomme bæreposer til noen hundrelapper? Regner med det er tull, men ja. https://www.vgtv.no/video/149378/selger-brukte-poser-paa-nett-tjener-tusenvis-av-kroner Anonymkode: 07a72...0be
TMB Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Hvis det ikke er tull, har jeg mistet håpet på menneskeheten
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Noen bruker millioner på bil selv om en til noen hundretusen er mer kjørbar. De fleste har gjenstander, mat eller dyr de bruker mer penger på enn det som strengt tatt er nødvendig. For de som har mye penger er 500 kr piss i havet. Anonymkode: 00a4f...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen bruker millioner på bil selv om en til noen hundretusen er mer kjørbar. De fleste har gjenstander, mat eller dyr de bruker mer penger på enn det som strengt tatt er nødvendig. For de som har mye penger er 500 kr piss i havet. Anonymkode: 00a4f...2fe Enig i dette. Selvfølgelig er det egentlig helt på trynet, men det er jo bare enda en variant av at folk bruker penger på fasade. Stort sett alle gjør jo det, selv om graden av det varierer, og dette er "bare" et litt komisk utslag. I prinsippet er det ikke dummere enn dritdyre vesker som ikke er det spøtt mer praktiske enn billigere varianter, i hvert fall ikke når du regner inn hvor uendelig mye dyrere det er. Jeg flirer av dette jeg også, altså. Men det er som sagt ikke andre mekanismer i sving her enn med andre ting man kjøper dyrere varianter av enn nødvendig bare fordi man føler seg litt mer vel med det. Og de aller, aller fleste gjør det på et eller annet område. Jeg er ikke særlig forfengelig, jeg har (som en god del andre menn) stort sett tre gensere og tre bukser som går på rundgang om det ikke er noe spesielt jeg skal, men også jeg har jo en klokke som ikke viser tiden bedre enn alternativer til en tiendedel. Og den klokken kastet jeg betraktelig mer penger etter enn folk gjør med "eksklusive poser". Selvfølgelig er det viktigste for meg at jeg selv synes den er fin, og jeg er såpass nerdete at jeg er opptatt av urverket også. Likevel narrer jeg ikke meg selv til å tro at jeg hadde giddet å bruke nøyaktig like mye penger på en klokke om jeg bodde isolert fra alle andre mennesker, så det har jo litt å si at andre ser hva jeg har på armen også. Sånn er det med biler også, som nevnt over her. Det viktigste er sikkert at man liker den selv, men folk hadde ikke lagt like mye penger i en bil som aldri skulle sees av et eneste annet menneske enn en selv. Anonymkode: 11f32...010 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Det er et så sykt status jag... For noen år siden var det et kvinneblad med en reportasje fra Milano tror jeg, hvertfall en italiensk by, der ei gammel kvinne vandret rundt i byen påkledd sine gamle chanel plagg (kjøpt brukt) OG slike store og tomme merkeposer. Alt for å gi inntrykk av å ha penger. Hun var fattig og eide ingenting. Men parykk, sminke, høyhælte sko, merkeklær og slike poser, det hadde hun. Anonymkode: b54c7...0f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå