Gå til innhold

Hvordan fikse et vennskap som rakner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har et spørsmål eller tre til dere :-) Jeg har lenge hatt en veldig nær venninne som betyr utrolig mye for meg. Vi har alltid hatt god kontakt og vi har (eventuelt har hatt) et vennskap jeg aldri ville vært foruten. Nå opplever jeg noe jeg synes er trist, nemlig at vi ikke er like gode venner som før og har mistet kontakten. Hun har startet på Universitetet, har utvidet nettverket sitt og fått mange nye venner. Jeg klandrer henne overhodet ikke, for det gjorde jeg også når jeg var under utdanning. Hun har barn, er forlovet og studerer på deltid. Jeg har fast jobb og samboer. Jeg ser ofte på sosiale medier at hun legger ut bilde av at hun er sammen med andre, men når jeg spør henne om vi skal finne på noe så er hun alltid opptatt eller kan ikke. 

Er det teit av meg at jeg føler meg såret? Jeg har jevnlig spurt henne om vi skal finne på noe neste dag, om vi skal finne på noe om en uke, tre uker. Ja, jeg har vel egentlig gitt henne mange alternativer. Allikevel har hun tid til å være med de andre vennene sine. Jeg føler meg litt tilsidesatt og jeg synes det er synd at det har blitt sånn. Vi har alltid vært hverandres nummer en, og det er nok derfor jeg blir ekstra såret. Jeg ble ikke invitert i bursdagen hennes og vi er heller ikke invitert i bryllupet hennes som skal holdes til neste år. Jeg har spurt henne om det er noe jeg har sagt eller gjort, men det er det ikke. Når jeg først snakker med henne virker alt normalt og jeg kan forstå at nye venner er spennende. Samtidig synes jeg det er synd at gamle venner som alltid har vært der skal glemmes så fort noen nye er inne i bilde.

Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Vi er jo to voksne mennesker, så jeg kan jo eventuelt bare spørre henne om vi kan møtes til en kaffe eller dra på kafe i neste uke? Føler meg litt masete som spør henne gang på gang når hun aldri spør meg, men i en hektisk hverdag kan det jo også gå litt i glemmeboken fra hennes side også. Hva tenker dere? Skal sies at vi ikke har møttes på 7-8 måneder, og jeg har jevnlig forsøkt å avtale med henne uten hell. Håper på noen gode råd! Vil jo selvfølgelig ikke at dette vennskapet skal gå til spille. 

Anonymkode: bba9f...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen ting du kan gjøre.

Hun vet at du vil treffe henne og at du er tilgjengelig.

Jeg har selv mister en nær venninne sånn, vondt, men det er ikke noe man kan gjøre med det.

Anonymkode: 6ce44...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...