Gå til innhold

Hva kan jeg servere i en brødfri lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert noen venninner til en uformell lunsj, og hadde egentlig tenkt å servere rundstykker med pålegg. Men nå har jeg fått vite at de ikke kan spise brød eller pasta (heller ikke glutenfritt). Hva kan jeg servere? Blir det for lett med salat uten pasta eller brød til? Vurderer også å servere suppe, men det er kanskje også litt rart uten rundstykker til? Eller er jeg for opphengt i rundstykker? :) 

Anonymkode: a1285...b7a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel servere salat eller suppe, og så kan de som vil spise rundstykker til? Bare pass på å ha et par mettende ingredienser i salaten eller suppa.

Anonymkode: c684b...e73

• Liker 2
Skrevet

Kan de spise poteter?

Anonymkode: b4fb5...715

• Liker 1
Skrevet

Suppe med flatbrød eller ristet gresskarkjerner og solsikkekjerner? 

• Liker 1
Skrevet

Suppe og salat :) Så kan du jo legge noen knekkebrød på bordet for de som tåler det. 

Anonymkode: 068d4...c73

• Liker 1
Skrevet

Evn eggeomelett og salat? 

Anonymkode: 068d4...c73

• Liker 2
Skrevet

Lag en lun potetsalat til. Om de heller ikke kan spise melkeprodukter så bruk litt olivenolje, sitronsaft og hakket persille, løk + evt hvitløk.

Anonymkode: dc89a...54f

• Liker 1
Skrevet

Lag en deilig suppe med litt diverse topping, fetasmuler, greskarkjerner, urteolje osv. Server med typ frøknekkebrød? Antar at det er lavkarbo som er greia?

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har invitert noen venninner til en uformell lunsj, og hadde egentlig tenkt å servere rundstykker med pålegg. Men nå har jeg fått vite at de ikke kan spise brød eller pasta (heller ikke glutenfritt). Hva kan jeg servere? Blir det for lett med salat uten pasta eller brød til? Vurderer også å servere suppe, men det er kanskje også litt rart uten rundstykker til? Eller er jeg for opphengt i rundstykker? :) 

Hehe, det blir jo litt "ikke tenk på den rosa elefanten", så plustelig klarer man ikke tenke på noe annet enn rosa elefanter

Menn som en annen sa, egg og salat er godt. Noen liker skinke og salat (har aldri likt det selv). 

Anonymkode: 666f8...dc4

• Liker 1
Skrevet

Kokte poteter med oppvarmet makrell i tomat skal være snadder :spise:

• Liker 1
Skrevet

Bondeomelett med poteter i (i tillegg til salami, skinke, løk, paprika m.m.)?

Pytt i panne?

• Liker 2
Skrevet

Hvis de er på lavkarbo kan du lage pasta av squash om du tenker på en gryterett. Du kan også bruke squash som lasagneplater. Blomkålmos kan erstatte potetmos eller du kan lage blomkålris. Grønnsaksgrateng. Kommer an på hvor mye tid du vil legge i det.

• Liker 1
Skrevet
På 19. november 2017 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Hehe, det blir jo litt "ikke tenk på den rosa elefanten", så plustelig klarer man ikke tenke på noe annet enn rosa elefanter

Anonymkode: 666f8...dc4

Hehe Ja, det ble litt sånn. 

Tusen takk for alle tipsene deres! Vet ikke om de kan spise poteter eller om de spiser lavkarbo, men nå har jeg sendt dem link til denne tråden og bedt dem si i fra hva de ønsker å spise. Tenker det blir det enkleste. :) 

• Liker 2
Skrevet

Tomat suppe med egg, omlett, kyllingsalat (bytt ut pastaen med kikerter. De smaker ikke erter, mer som popcorn)

• Liker 1
Skrevet

Fiskesuppe med masse fisk og grønnsaker i. Brød ved siden av.

• Liker 1
Skrevet

Spekemat, eggerøre, reker, salat, supper, middagsmat som lasagne. Ja det er mye man kan spise 👍

Anonymkode: f94fe...58e

• Liker 1
Skrevet
På 19.11.2017 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Pastasalat!!!

• Liker 1
Skrevet

Åja leste nå at de ikke kunne spise det. Vanlig salat. Kyllingsalat. Det er jo mettende

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spekemat, eggerøre, reker, salat, supper, middagsmat som lasagne. Ja det er mye man kan spise 👍

Anonymkode: f94fe...58e

Da må de isåfall ha lasagne med squash eller noe istedet for pasta

• Liker 1
Skrevet

Vær en rebell. Server brød.

Anonymkode: 9d9f5...02e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...