Gå til innhold

Er alltid alene på julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på julebord i helga. Jeg har aldri likt slike sammenkomster, mest fordi jeg alltid er alene, mens alle andre har følge med sine. Jeg har aldri hatt noe særlig hell med damene, uten at jeg egentlig har noe godt svar på hvorfor. Snakker greit med dem, og får dem til å le og alt det der, men de er aldri interesserte i noe mer. Dermed blir julebord og den slags hendelser så kjipe, for alle kommer med så flotte damer, mens jeg ikke engang klarer å fange interessen til mindre pene. Jeg blir bare stående igjen å være misunnelig, og blir bare mindre og mindre sosial av meg på grunn av det. Ond nedadgående spiral. Er ikke ute etter råd eller noe. Trengte bare å skrive det. Jula er alltid noe dritt.

Anonymkode: c7ea8...a2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jula er desverre noe dritt for mange. Det er den tida da noen virkelig skal få kjenne på hvor utilstrekkelige de føler seg. Du vil ikke ha råd sier du, men vil bare si at du bør slutte å dra på tilstelninger der du føler deg sånn.  

Anonymkode: 9532b...2a1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trist du aldri har hatt hell med damene, men.... 

Tror du har misforstått julebord og at det er det som får deg til å føle deg dårlig. Det er jo egentlig ikke en plass for å få seg dame, men for å sosialisere med kollegaer/venner.  Om alle har med seg følge så blir det vel også begrenset med single du kan prøve deg på. 

Bruk julebordet til det du faktisk får til, prate og le med de på julebordet. Senk forventingene dine til hva du faktisk kan få til. Klart du blir skuffet om du møter opp på julebordet med mål om å få dame og du alltid mislykkes. 

Endret av potetstappe
  • Liker 7
Skrevet

Jula dreier jo seg ikke om å ha med seg følge på julebord. 

Anonymkode: ad858...c1b

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jula dreier jo seg ikke om å ha med seg følge på julebord. 

Men hva er det jula dreier seg om? Det er vel ikke tvil om at noen kjenner et voldsomt press, og at jula er høytid for depresjoner? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det jula dreier seg om? Det er vel ikke tvil om at noen kjenner et voldsomt press, og at jula er høytid for depresjoner? 

Venner og familie. Jeg forstår godt at julen kjennes sårt for noen som ikke har dette, men at julen er ødelagt fordi man ikke har med seg følge på et julebord synes jeg er rart. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, potetstappe skrev:

Tror du har misforstått julebord og at det er det som får deg til å føle deg dårlig. Det er jo egentlig ikke en plass for å få seg dame, men for å sosialisere med kollegaer/venner.  Om alle har med seg følge så blir det vel også begrenset med single du kan prøve deg på.

Jeg har ingen forhåpninger om å møte noen single der - alle damene der er jo følget til noen. Men det oppleves litt som å bli invitert til sosialt samvær på en restaurant når man ikke har råd til å kjøpe mat, og heller ikke har spist på en uke. Da er det begrenset hvor gøy det blir å se på maten til alle andre.

TS

• Liker 1
Skrevet

Er det vanlig å ha med seg følge på julebord? Det har jeg aldri opplevd i noen av de jobbene jeg har hatt.  Julebord er vel for at kolleger skal hygge seg sammen?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ingen forhåpninger om å møte noen single der - alle damene der er jo følget til noen. Men det oppleves litt som å bli invitert til sosialt samvær på en restaurant når man ikke har råd til å kjøpe mat, og heller ikke har spist på en uke. Da er det begrenset hvor gøy det blir å se på maten til alle andre.

TS

Beklager da var det jeg som misforstod det du skrev.  Forstår det er kjipt å se alle de andre ha følge og at du aldri har, men du må nesten lære deg å takle det. Hvis ikke så kommer du jo til å få det rimelig kjipt for det er jo ikke bare julebordet en gang i året du kommer til å se andre med kjæresten sin.  

Finens sikkert tips på internett til å lære å leve med at man ikke har det "alle andre har". For tror ikke det er uvanlig det du føler.  

Skrevet

Hvem har medbrakt dame på julebord? Passer dårlig med følge når man skal sloss med sjefen og knulle kollegaer. Hele poenget med julebordet forsvinner jo totalt.

Anonymkode: 54749...dbe

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har medbrakt dame på julebord? Passer dårlig med følge når man skal sloss med sjefen og knulle kollegaer. Hele poenget med julebordet forsvinner jo totalt.

Anonymkode: 54749...dbe

Firmaet jeg jobber i består utelukkende av menn, så det blir dårlig med knullig av kolleger med mindre de begynner å tenke alternativt :laugh:

TS

• Liker 2
Skrevet

Det er tøft for begge kjønn å gå alene når de fleste andre har med følge. Og siden dere bare er menn så antar jeg at det er bevisst fra ledelsen at de inviterer med følge for å unngå rølpefest. Det som er leit er at det går utover de som ikke har noen å ta med seg da. I tillegg er man gjerne litt ekstra sårbar i jula. Jeg er glad vi ikke skal ha med følge på julebord, selv om i år hadde jeg faktisk hatt en å ta med. Har vært på 3 dagerstur med kollegaer der de andre hadde med følge, det er ganske kjipt. Men man kommer seg gjennom det. Og det er viktig å ikke isolere seg helt heller. (men det er også lov til å droppe et julebord altså).

Anonymkode: b5614...c73

Skrevet

Hvis det er ved julebord det er kleint og ensomt å være alene så høres det ut som du har venninner, TS? Hva med å ta med ei venninne da? Så har du noen å gå sammen med selv om dere ikke er kjærester.

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bli med på julebord med en kompis i hvert fall. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Kan du ta med ei venninna da, hadde det føltes bedre?

Skrevet

Ja det kan være tøft for både menn og kvinner å møte på tilstelninger som julebord alene.  Julebord er en frivillig sak og man trenger ikke å delta om man ikke trives der.  På den annen side burde kollegaer være ekstra oppmerksom på om noen føler seg utefor og innkludere alle i festen

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jula er desverre noe dritt for mange. Det er den tida da noen virkelig skal få kjenne på hvor utilstrekkelige de føler seg. Du vil ikke ha råd sier du, men vil bare si at du bør slutte å dra på tilstelninger der du føler deg sånn.  

Enig, gleder meg allerede til januar. Føler at jeg er den eneste som ikke gleder meg til jul. Man kan jo slutte å dra på tilstelninger, men man kan dessverre ikke nekte venner, bekjente og kolleger å snakke om juleforberedelser osv ...

Anonymkode: 1dfc1...8e7

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...