AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Jeg har to hunkatter og en hankatt (alle kastrerte). De to hunkattene er det helt problemfritt å kose med, de tråkker forsiktig og biter ikke. Men hankatten min kjører klørne langt inn i lårene mine og skal hele tiden opp i ansiktet for å bite meg. Han biter skikkelig hardt også, biter seg fast på en måte. Det er jo helt klin umulig å ha han på fanget. Jeg må ha et tykt pledd under han, og hele tiden passe på å holde ansiktet unna, sukk. Han er en veldig fin katt og jeg er veldig glad i han, men hvis jeg glemmer meg og har han på fanget uten pledd ender det gjerne med at jeg skriker og hiver han på gulvet fordi han klorer meg nærmest til blods. Er dette normal kosing av en hankatt? Har aldri hatt hankatt før. Anonymkode: a9a82...929
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Ikke alle katter liker å kose. Anonymkode: 9125e...880
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Noen katter er mer voldsomme av andre, har egentlig ikke så mye med kjønn å gjøre, men hannkatter blir gjerne større, og kan gjøre mer skade. Nå har jeg to gutter, den yngste er skikkelig voldsom, tråkker og småbiter i fjeset, mens den eldste er mye mykere og mer forsiktig. Tidligere har jeg hatt en katt som var så voldsom at han rev hull i bukser med kosetråkking, så da sydde vi en egen "kosepute" til han, som vi hadde på fanget. Anonymkode: 09a19...768
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Noen katter er bare ikke kosedyr. Jeg kjenner en katt som er omtrent som din. Han er kastrert, men litt rar. Du kan stryke han kjapt over ryggen når han går forbi, å hvis han legger seg ved siden av deg i sofaen så kan du kose litt med han. Men om du er uoppmerksom så hugger han plutselig til. Han gir lite tegn på at han syns nok er nok. Anonymkode: 5d0be...823
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 En ting til, har du sjekket at han ikke er syk? Anonymkode: 5d0be...823
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 59 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke alle katter liker å kose. Anonymkode: 9125e...880 Han ELSKER å kose, det er bare at det gjør vondt når han gjør det. TS Anonymkode: a9a82...929
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 53 minutter siden, AnonymBruker said: Noen katter er mer voldsomme av andre, har egentlig ikke så mye med kjønn å gjøre, men hannkatter blir gjerne større, og kan gjøre mer skade. Nå har jeg to gutter, den yngste er skikkelig voldsom, tråkker og småbiter i fjeset, mens den eldste er mye mykere og mer forsiktig. Tidligere har jeg hatt en katt som var så voldsom at han rev hull i bukser med kosetråkking, så da sydde vi en egen "kosepute" til han, som vi hadde på fanget. Anonymkode: 09a19...768 Aha, du skjønner problemet. Interessant å høre at det er forskjell på hankatter også. Jeg må nok passe på å ha det pleddet på fanget. TS Anonymkode: a9a82...929
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han ELSKER å kose, det er bare at det gjør vondt når han gjør det. TS Anonymkode: a9a82...929 Selv om det kan gjøre vondt, så tror jeg neppe at dette er annet enn kosebiting, for hvis man har en hannkatt med en stor fysisk styrke, så skal jeg love at det vil gjøre -ekstremt- vondt ved biting i f. eks. selvforsvar. Noen katter har mer voldsom lek enn andre, og det kan bli brukt både tenner og klør. Kan også hende at han rett og slett har lange klør, så man bør vurdere om man skal trimme dem litt hos veterinær, hvis han f. eks. ikke får slitt dem ned naturlig ved utelek. Kan også hende at han bør få utløp for litt energi med litt mer voldsom og fysisk lek, noen katter trenger mer stimuli enn andre, særlig når de er unge Kan også være at han har vondt et sted, hvis man opplever mer og hardere biting enn vanlig, så kan det være tegn på tannpine eller noe annet som bør sjekkes hos veterinær. Anonymkode: a35da...df1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå