Uni654 Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har hatt ex.fac jusfaglig variant og har noen tips å komme med?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 52 minutter siden, Uni654 skrev: Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har hatt ex.fac jusfaglig variant og har noen tips å komme med? Mitt aller beste tips er å bruke eksempler fra lovtekster på eksamen! Det tror jeg reddet meg, og sikret meg en B. Får du spørsmål om begreper og definisjoner, eks. pliktnormer/kompetansenormer, forklar hva de betyr og kom dermed med eksempler fra lovsamlingen. Hvis du også klarer å vise forskjeller mellom begrepene og sammenligne de er det et pluss. Anonymkode: d47f2...4ee
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Studerer jus ved UiB. Vi har en kunnskapstest med fem spørsmål som må besvares, samt en presentasjon og en seminaroppgave. Bestått/Ikke bestått. Overraskende enkelt. Møtte ikke opp på forelesningene, leste kun pensum og tok notater, gjorde oppgavene til hvert kapittel (ikke hver eneste oppgave, men noen). Anonymkode: 841de...88e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Jeg tar den her i Tromsø. Mest sannsynlig blir eksamen en domsanalyse, sett ut ifra eksamener fra tidligere år, selv om det selvsagt kan skje at vi får en oppgave fra pensum. Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt aller beste tips er å bruke eksempler fra lovtekster på eksamen! Det tror jeg reddet meg, og sikret meg en B. Får du spørsmål om begreper og definisjoner, eks. pliktnormer/kompetansenormer, forklar hva de betyr og kom dermed med eksempler fra lovsamlingen. Hvis du også klarer å vise forskjeller mellom begrepene og sammenligne de er det et pluss. Anonymkode: d47f2...4ee Tusen takk for svar Hadde du domsanalyse på eksamen?
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studerer jus ved UiB. Vi har en kunnskapstest med fem spørsmål som må besvares, samt en presentasjon og en seminaroppgave. Bestått/Ikke bestått. Overraskende enkelt. Møtte ikke opp på forelesningene, leste kun pensum og tok notater, gjorde oppgavene til hvert kapittel (ikke hver eneste oppgave, men noen). Anonymkode: 841de...88e Jeg tar den i Tromsø, så det er én eksamen 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar den her i Tromsø. Mest sannsynlig blir eksamen en domsanalyse, sett ut ifra eksamener fra tidligere år, selv om det selvsagt kan skje at vi får en oppgave fra pensum. Anonymkode: a8545...014 Jeg tar den og i Tromsø
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, Uni654 skrev: Jeg tar den i Tromsø, så det er én eksamen Jeg tar den og i Tromsø Har du sett på de tidligere eksamenene? De ligger på fronter. Der ligger også sensorveiledninger. Personlig synes jeg egentlig domsanalyse virker som det vanskligste, siden vi nesten ikke har fått noen veiledning i hvordan man faktisk skriver det. Skulle i det minste ønske vi fikk lese et eksempel på en.. Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du sett på de tidligere eksamenene? De ligger på fronter. Der ligger også sensorveiledninger. Personlig synes jeg egentlig domsanalyse virker som det vanskligste, siden vi nesten ikke har fått noen veiledning i hvordan man faktisk skriver det. Skulle i det minste ønske vi fikk lese et eksempel på en.. Anonymkode: a8545...014 Jeg tenkte kanskje å lese ferdig kapitlene i boka? Jeg er ikke ferdig med å lese dem, men lurer på om det er noe vits? Men vi får jo tilbakemelding på øvingsoppgaven og det kan vel være en veiledning? Men jeg er enig i at vi fikk altfor lite veiledning i seminarene til hvordan man skriver en.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 3 minutter siden, Uni654 skrev: Jeg tenkte kanskje å lese ferdig kapitlene i boka? Jeg er ikke ferdig med å lese dem, men lurer på om det er noe vits? Men vi får jo tilbakemelding på øvingsoppgaven og det kan vel være en veiledning? Men jeg er enig i at vi fikk altfor lite veiledning i seminarene til hvordan man skriver en. Hvis du ser på tidligere eksamener, så ser du at vi kan få rene teorispørsmål, og da er det veldig viktig å vite det det står om i boka. Joda, men den tilbakemeldingen får vi jo bare dager før eksamen, og etter min oppfatning er det alt for sent.. Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ser på tidligere eksamener, så ser du at vi kan få rene teorispørsmål, og da er det veldig viktig å vite det det står om i boka. Joda, men den tilbakemeldingen får vi jo bare dager før eksamen, og etter min oppfatning er det alt for sent.. Anonymkode: a8545...014 Jeg er på kapittel 8 i ex fac boka, tror du at det er noe vits i å lese resten eller bør jeg fokusere på tidligere eksamensoppgavene? Jeg har fem dager etter ex.phil å lese til ex fac
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #11 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, Uni654 skrev: Jeg er på kapittel 8 i ex fac boka, tror du at det er noe vits i å lese resten eller bør jeg fokusere på tidligere eksamensoppgavene? Jeg har fem dager etter ex.phil å lese til ex fac Det må du nesten vurdere selv. Føler du at du kan skrive en hel eksamen om feks innskrenkende, utvidende og presiserende tolkning, eller andre tema? Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2017 Oii, det kan jeg seriøst ikke. Kanskje jeg heller skal fokusere på det
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #13 Skrevet 19. november 2017 9 minutter siden, Uni654 skrev: Oii, det kan jeg seriøst ikke. Kanskje jeg heller skal fokusere på det Hvis du ser på tidligere eksamener fra sånn 2011-2012, så ser du at det ligger flere lignende oppgaver. Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ser på tidligere eksamener fra sånn 2011-2012, så ser du at det ligger flere lignende oppgaver. Anonymkode: a8545...014 Okay, takk for svar! Jeg skal se på det etter ex.phil eksamen, tror fem dager med lesing hver dag skal holde Lykke til med dine eksamener!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #15 Skrevet 19. november 2017 7 minutter siden, Uni654 skrev: Okay, takk for svar! Jeg skal se på det etter ex.phil eksamen, tror fem dager med lesing hver dag skal holde Lykke til med dine eksamener! Takk! Jeg har syv dager å lese på etter exphil, så satser på at det også holder, heh. Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 19. november 2017 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg har syv dager å lese på etter exphil, så satser på at det også holder, heh. Anonymkode: a8545...014 Har du ex.phil på tirsdag?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #17 Skrevet 19. november 2017 8 minutter siden, Uni654 skrev: Har du ex.phil på tirsdag? Nei, imorgen. Så det blir vel egentlig 8 dager da.. Anonymkode: a8545...014
Uni654 Skrevet 20. november 2017 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, imorgen. Så det blir vel egentlig 8 dager da.. Anonymkode: a8545...014 Oiii, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå