Gå til innhold

Prosjekt bursdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvor mye kan man endre kroppen på 3 mnd? Jeg har en del vekt å minste, men vil også være sunn og få i meg bra mat (holde meg borte fra raske karbo sånn enkelt fortalt) fokuser på å få fett fra gode kilder som nøtter, avokado og olivenolje. 

Hvis en går fra en sofagris til å spise sunt og trene 3 ganger i uken. Vil man se forskjell på 3 mnd? :) 

Anonymkode: 8ce39...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok se forskjell, men det er jo individuelt hvor mye forskjell en ser. Og så kommer jo det an på hvor sunt du spiser, hvilken trening du gjør, mengden mat, osv. Så du ser forskjell, men innsatsen bestemmer hvor mye forskjell du ser. Bra at du fokuserer på å gjøre dette på en sunn måte da :) 

• Liker 2
Skrevet

Hold deg unna olivenoljen, det er sååå mye unødvendige kalorier! :D Du trenger det virkelig ikke. Litt avokado og nøtter er godt og sunt, men det er veeeeldig lett å spise for mye så pass på. Avokado og nøtter er ting man anbefaler folk å spise som vil gå opp i vekt, men ikke vil spise så mye. Men hvis du er flink og passer på mengden, er det sunt og metter veldig! Hvis du har et lite underskudd hver eneste dag, vil du sikkert kunne gå ned 6 kg "lett" totalt (0.5kg i uken). Hvis du går ned med lavkarbo kan du sikkert gå ned mer, da du går ned mye vannvekt, men det er ikke noe jeg bedriver :D 

Jeg har gått ned 0.5 kg i uken en liten stund nå (7 mnd) ved å spise masseeeee karbo, ris, bønner, poteter, maseeeee grønnsaker, frukt bær, havregryn, rugbrød, litt nøtter og frø.

Og nummer en tips!!!! SOV. Legg deg tidligere.

Anonymkode: 1b8e3...5af

• Liker 2
Skrevet

Man kan se veldig mye forskjell på 3 mnd når man går inn for det! Å sette seg mål om en forvandling til bursdagen sin er kjempe motiverende og bra :)
For å miste vekt er det viktig at du trener cardio, altså utholdenhet. Jaa det er kjempe kjedelig å få seg til å gjøre om man ikke har gjort det før, men når du er i gang og har funnet en god rutine på det så er det kjempe gøy, man føler seg så bra! 
Du trenger ikke gå på treningsstudio nødvendigvis, det er mye du kan gjøre hjemme og få mange instruksjonsvideor på youtube. 
Har du tilgang til trapper/trappeoppgang så drit i hva naboene vil tenke og bruk trappene også :)
Anbefaler deg å Google og youtube "how to lose weight quick" "weight loss exercises at home" osv 

Start med å trene 3 ganger i uka og etter 1 uke så tren 4-5 ganger i uka minst 30 minutter av gangen (helst mer da, men ta gjerne pauser f eks 30 min etter jobb, og 30 min etter middag eller før jobb på morgenen). Det er faktisk ikke mye og kan gjøres foran tven til noe du uansett pleier å være hjemme å se på for eksempel. Ellers så er spinningtimer på treningssenter veldig effektivt! 

Når det kommer til mat så spis kun grovt brød ikke loff, kun fiber pasta og brun ris, ikke vanlig lys pasta og hvit ris. 
Bruk minst mulig saus, helst ikke noe, til middager men tilsett krydder på risen og maten i stedet for smaktilsetning. 
Drikk vann eller sukkerfri saft, ikke melk. 
Kutt ned på prosessert kjøtt som kjøttkaker, kjøttdeig, pølser osv og prøv å spis mest kylling og fisk av kjøttmat. 
Spis supper med flatbrød til og ikke kjøttmiddager hver dag. 
Skal du lage f.eks taco så bytt ut kjøttet med bønner, smaker det samme med tacokrydder/sausmix. 
På brødskiver bruk lite kjøttpålegg og mer salat, for eksempel tre lag salat, og ett lag kjøttpålegg, eller bare salat og paprika og litt krydder på. Bruk smør som soft flora av olje, og ikke meieri smør siden meieri smør har mye mer fett og kcal i. 

Sykle til og fra jobb nå før snøen kommer :)

Etter ca 6 uker når du merker at du er godt i gang og føler deg mentalt og fysisk bedre og faktisk ser resultater både på kroppen og vektskalaen så vil du bare bli enda mer inspirert til å fortsette. Heier på deg :)

Anonymkode: 70bcb...44b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...