Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 #1 Del Skrevet 19. november 2017 At svensk er så fint å høre på mens finsk er helt forferdelig? (Å høre på?) Når de er naboland? Jeg tenker også på finsk svette og svensk f.. Nei! Har du andre eksempler på ting som er ironisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 19. november 2017 #2 Del Skrevet 19. november 2017 38 minutter siden, Lano-mannen skrev: At svensk er så fint å høre på mens finsk er helt forferdelig? (Å høre på?) Når de er naboland? Jeg tenker også på finsk svette og svensk f.. Nei! Har du andre eksempler på ting som er ironisk? Jeg synes finsk høres så kult ut. Kraftig og skarpt. Men du fikk meg til å komme på denne: Det var begravelse et sted i Sverige. Presten sa "Nu har Åke åkat sin sista åk", da begynner en mann i forsamlingen å gapskratte og klarer ikke å slutte, så han småspringer ut. Etter seremonien går presten bort til denne mannen, og spør hvorfor begynte du å le slik. Mannen svarer, jeg tenkte bare på om presten ville si det samme i min begravelse. Jeg heter Jokke! Beklager om det ble en skikkelig avsporing av tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 19. november 2017 hehe.. hele tråden er en avsporing:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 19. november 2017 #4 Del Skrevet 19. november 2017 Det er muligens litt ironisk at EUs mest brukte språk, tysk, trolig også er EUs minst velklingende: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 20. november 2017 #5 Del Skrevet 20. november 2017 Finsk er et fantastisk språk! Jeg har forelsket meg totalt i det språket og har faktisk lært meg det på egenhånd. Helt flytende er det ikke enda, men jeg klarer å kommunisere ganske greit på finsk når jeg er i Finland. Jeg hører jevnlig på finsk radio og leser finske nettaviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 20. november 2017 #6 Del Skrevet 20. november 2017 Synes finsk er fint, jeg Tysk og dansk derimot er forferdelig stygt å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 20. november 2017 #7 Del Skrevet 20. november 2017 Kan legge til at finner pleier å le av meg når jeg sier at språket deres er vakkert. De er absolutt ikke vant med at nordmenn og svensker liker det finske språket. Ei dame jeg snakket med i det lille tettstedet Hetta (Det ligger ikke så langt unna Norge og Kautokeino), sa jeg var den første nordmannen hun hadde møtt som mente at finsk er vakkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Del Skrevet 20. november 2017 ironi Ironi, i daglig språkbruk det å tilkjennegi sin mening ved å uttale det stikk motsatte av hva man mener, men på en slik måte at ens sanne mening skinner igjennom. Anonymkode: 1c329...e29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 21. november 2017 #9 Del Skrevet 21. november 2017 19 hours ago, AnonymBruker said: Ironi, i daglig språkbruk det å tilkjennegi sin mening ved å uttale det stikk motsatte av hva man mener, men på en slik måte at ens sanne mening skinner igjennom. Just presis! Takk for det. Så svaret til trådstarter blir: Nei, det er ikke ironisk. Ikke i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå