Gjest yeans Skrevet 19. november 2017 #61 Skrevet 19. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har ingen valgt religion? Anonymkode: 3fb1f...77f Det sier vel virkelig seg selv?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #62 Skrevet 19. november 2017 2 hours ago, Svigermor said: Det er da ikke oppfinnelser. Åjoda kommer an på perspektivet og hvor langt tilbake i tid du vil gå, vi fant opp disse tingene i starten av menneskeheten, vi levde på instinkt før dette, survivalmode -og desverre så er det mange som ikke benytter seg av disse oppfinnelsene i vår nyere verden også, noe vi ser blant annet på internett så vel som i det virkelige liv. Litt langt å dra den kanskje, men står for det jeg skriver likevel. Anonymkode: 78b35...061
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #63 Skrevet 19. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Uansett hva det er så ble det funnet opp av en mann. Jeg tenkte bare dere kanskje ville vite det. Anonymkode: 3fb1f...77f Tenker heller vi sier at det var dyrene som var først ute jeg. F.eks oppfinnelsen av reir til beskyttelse for fare, vær og vind, og til bolig, barn og egg. Reir i trær var også noe av menneskenes første oppfinnelser. Bruk av ild kom mest sannsynlig inn i menneskehetens forståelse på grunn av et lynnedslag eller lignende. Anonymkode: 78b35...061
Djungelvrål Skrevet 19. november 2017 #64 Skrevet 19. november 2017 2 timer siden, Lano-mannen skrev: Da er vi tilbake til null omtrent. Det virker som naturen så faren for overbefolkning og har tenkt ut sine trekk som i sjakk. Da er vi ikke 7 milliarder mennesker på kloden lengre nei, det er helt sikkert! 1
Gjest Marsvinet Skrevet 19. november 2017 #65 Skrevet 19. november 2017 Jeg vil være såpass nøktern å si: jordbruk og pengeøkonomi: dette er grunnlaget for omtrent all utvikling og alle andre oppfinnelser vi har såpe, sanitære forhold: rett og slett fordi mange av de som har bragt verden fremover aldri ville ha vokst opp hvis det ikke hadde vært for dette antibiotika: av samme grunn som punkt 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #66 Skrevet 19. november 2017 2 timer siden, Lano-mannen skrev: Jeg personlig mener det kan omtales som en oppfinnelse. De så den. Den skapte skade. Lynnedslag osv. De fant en bruk for ilden. Den drepte bakterier og gjorde folk friske og ikke minst varme. Den var nok avgjørende for vår matlaging i dag. Og det må kalles en oppfinnelse? ... Ikke minst gjorde det maten vår lettere å tygge og fordøye. Noen matvarer er jo også umulig å spise uten å varmebehandles. Det igjen gjorde at vi ikke måtte bruke all vår våkne tid på å lete etter mat og man fikk for første gang tid til å gjøre andre ting. Man fikk også et naturlig samlingspunkt rundt bålet og kunne sitte der til langt på kveld og fortelle historier. Dette stimulerte forestillingsevnen, som mange mener er nettopp det som gjør mennesker til mennesker. Så jeg stemmer på ilden! Anonymkode: ed8a1...248 1
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #67 Skrevet 19. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ... Ikke minst gjorde det maten vår lettere å tygge og fordøye. Noen matvarer er jo også umulig å spise uten å varmebehandles. Det igjen gjorde at vi ikke måtte bruke all vår våkne tid på å lete etter mat og man fikk for første gang tid til å gjøre andre ting. Man fikk også et naturlig samlingspunkt rundt bålet og kunne sitte der til langt på kveld og fortelle historier. Dette stimulerte forestillingsevnen, som mange mener er nettopp det som gjør mennesker til mennesker. Så jeg stemmer på ilden! Anonymkode: ed8a1...248 ilden er i ferd med å ga av med seieren. Uten vår evne til å benytte oss av ild, ville vi aldri vært der vi er i dag. Mange viktige ting er tatt opp. Oppdagelser vi ikke kunne ha vært foruten. Men det å temme ilden, ble virkelig vår første store suksess. Noen som er uenige før hammeren går i bordet?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #68 Skrevet 19. november 2017 Hvorfor har ingen valgt atombomben? Anonymkode: 3fb1f...77f
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #69 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har ingen valgt atombomben? Anonymkode: 3fb1f...77f Fordi vi synes ikke det er et så sexy valg.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #70 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, Lano-mannen skrev: Fordi vi synes ikke det er et så sexy valg. Så rart, med tanke på at den har skapt mye fred og hindret mange kriger, de siste 60-70 årene. Anonymkode: 3fb1f...77f 2
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #71 Skrevet 19. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart, med tanke på at den har skapt mye fred og hindret mange kriger, de siste 60-70 årene. Anonymkode: 3fb1f...77f Allikevel ville filmbransjen og andre intellektuelle ha stemt ned forslaget. Det er en vei som er for bratt;)
stan Skrevet 19. november 2017 #72 Skrevet 19. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har ingen valgt atombomben? Anonymkode: 3fb1f...77f Atombomben har vel strengt tatt ikke vært så nyttig? Når var siste gang du hadde glede eller nytte av en atombombe? Ilden derimot vil jeg anta du allerede har benyttet i dag. Oppvaskmaskin, vaskemaskin og internet er det jo svært sannsynlig at du bruker daglig. For å ikke nevne samfunnet, du trenger ikke være våken engang. Men hva kom først kontroll over ilden eller samfunnet? Var det leirbålet som var starten på det moderne samfunnet?
Kjetting Skrevet 20. november 2017 #73 Skrevet 20. november 2017 Litt på kanten her kanskje, men jeg foreslår veier. I den grad det kan kalles en oppfinnelse da. Uten veier til transport hadde hjulene ikke hatt så gode tider. Og uten veier så ville vi ikke kunne transportert alle de andre fabelaktige oppfinnelsene rundt i verden. Og forsøk å se for dere dagens samfunn uten veier. Så godt som alt/alle er innom en vei før det/de kommer dit det/de skal.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #74 Skrevet 20. november 2017 10 timer siden, Lano-mannen skrev: Men jeg prøver å si det ikke er en oppfinnelse... Utover det, er jeg enig. Og la gnuene være. De har det tøft nok med løver løpende der bak. Du kan mene hva du vil. Hva tror du språket er da? http://theconversation.com/language-could-be-humankinds-most-impressive-technological-invention-58444 Anonymkode: fa7ba...efa
The Kitten Skrevet 20. november 2017 #75 Skrevet 20. november 2017 10 timer siden, yeans skrev: Toalettet. Bare tenk på hvor mye det hadde stinket rundt oss uten dette hjelpemiddelet til å føre bort illeluktende bæsj og tiss. Og ikke glem alle sykdommer vi unngår på grunn av dette fantastiske gulvmonterte hjelpemiddelet med spyleevne, ring og lokk. Jeg liker hvordan du la med bildet. Sånn i tilfelle noen ikke visste hvordan et toalett så ut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #76 Skrevet 20. november 2017 Utrolig hvir mange her som ikke forstår forskjellen på en oppfinnelse og en oppdagelse.... Anonymkode: df2ad...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #77 Skrevet 20. november 2017 Hva med klær? De har gjort at vi har kunnet bevege oss inn i områder med annen temperatur enn vi ellers ville klart oss,. Ved med jevne mellom rom å endre reglene for hva som er pent kan man også skape er kunstig marked hvor folk må kjøpe nytt og andre da kan tjene penger på å lage og selge. Man har jo også funnet på plagg som er laget for å skape seksuell spenning og nysgjerrighet som f.eks. bikinien. Anonymkode: 182b4...402
Druid Skrevet 20. november 2017 #78 Skrevet 20. november 2017 16 timer siden, Lano-mannen skrev: Er det en oppfinnelse? Når gnuer grynter, har de oppfunnet noe? Gnuen har nok ett nivå for kommunikasjon, men den definerer veldig lite av gnuens utvikling. Menneskers språk innholder en ett vidt spekter av detaljer som gir oss utviklingspotensial, og vi har dratt dette til sin ytterste konsekvens. Hvis vi hevder at internett, boktrykkekunsten, og skriftspråket er verdige kandidater til viktigste oppfinnelse, så er alle fundamentert på språket. Faktisk kan man hevde at ALLE oppfinnelser vi har gjordt, er knyttet til den første personen som klarte overbevise resten av klanen at lydene han lagde, betydde "Hva tenker du på?"
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #79 Skrevet 20. november 2017 5 timer siden, The Kitten skrev: Jeg liker hvordan du la med bildet. Sånn i tilfelle noen ikke visste hvordan et toalett så ut. Problemet er at det er ikke sånn et ekte toalett ser ut. Sånn ser et ekte toalett ut: Anonymkode: 3fb1f...77f
Druid Skrevet 20. november 2017 #80 Skrevet 20. november 2017 15 timer siden, yeans skrev: Det sier vel virkelig seg selv? Faktisk ikke. Religion er helt klart en av menneskets mer imponerende oppfinnelser og har vært signifikant drivkraft for vår utvikling over store deler av vår tid så langt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå