Gå til innhold

Hva er verdens viktigste oppfinnelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjulet, øksa og plogen. Eller er oppfinnelsen av null viktig. Det var den viktigste gjennombruddet i matematikken. Utviklingen av to-kjønnet formering og senere sex har vel også hatt enorm betydning for vår evne til å tilpasse oss.

Den største vitenskapelige bragd har vært å bringe noen til månen og trygt tilbake igjen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Uff en Jeanne D' Arc, altså. Ja ja, what can you do 😂. 

Mén det var i alle fall noe av det jeg kom på. Ellers har du sal og hestesko, kanskje ikke så dum oppfinnelse. 

Hun ble brent lenge før dette med heksebrenning ble trendy. skulle ha likt å møte den dama. Hun ble brent som tenåring og allikevel husker folk henne 700 år senere.

Indianerne kjøpte ikke din siste ide. Men det kan ha vært for at de skulle se ekstra tøffe ut.

Skrevet
5 minutter siden, Bag skrev:

Hjulet, øksa og plogen. Eller er oppfinnelsen av null viktig. Det var den viktigste gjennombruddet i matematikken. Utviklingen av to-kjønnet formering og senere sex har vel også hatt enorm betydning for vår evne til å tilpasse oss.

Den største vitenskapelige bragd har vært å bringe noen til månen og trygt tilbake igjen.

Men er det ikke snodig at på den tiden vi sendte noen til månen og tilbake igjen, ville de ha trodd at vi i 2017 hadde erobret Melkeveien? Hva gikk galt?

Skrevet
Akkurat nå, Lano-mannen skrev:

Hun ble brent lenge før dette med heksebrenning ble trendy. skulle ha likt å møte den dama. Hun ble brent som tenåring og allikevel husker folk henne 700 år senere.

Indianerne kjøpte ikke din siste ide. Men det kan ha vært for at de skulle se ekstra tøffe ut.

Jeanne D' Arc ble brent for kjetteri ikke hekseri

Anonymkode: e517d...23b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeanne D' Arc ble brent for kjetteri ikke hekseri

sant nok.

Skrevet
4 minutter siden, Mari Y skrev:

Uff en Jeanne D' Arc, altså. Ja ja, what can you do 😂. 

Mén det var i alle fall noe av det jeg kom på. Ellers har du sal og hestesko, kanskje ikke så dum oppfinnelse. 

Jeanne D' Arc ble brent på 1400 tallet ikke på 16-1700 tallet.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeanne D' Arc ble brent på 1400 tallet ikke på 16-1700 tallet.

yup. Sant, hvordan tiden flyr i middelalderen.

• Liker 1
Skrevet

Ganske opplagt at det var temming av ilden. Vi hadde neppe vært på steinaldernivå engang hvis ikke det var for den.

Anonymkode: d5698...e26

Skrevet
9 minutter siden, Lano-mannen skrev:

Det stemmer. I 1431, og hun var ca 19 år gammel. Men hun er så berømt at jeg så anledningen til å bruke hennes navn. 

Nei, det stemmer. Barbak er forsåvidt fint, men sal er mer praktisk på hest, synes jeg. 

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Det stemmer. I 1431, og hun var ca 19 år gammel. Men hun er så berømt at jeg så anledningen til å bruke hennes navn. 

Nei, det stemmer. Barbak er forsåvidt fint, men sal er mer praktisk på hest, synes jeg. 

Ja, 1412 til 1431. Har en fetisj for årstall. Umulig å bevise det etter at Google kom.

Hestepraten vår kan for bli litt erotisk så vi må la det være.

Skrevet
9 minutter siden, Lano-mannen skrev:

Ja, 1412 til 1431. Har en fetisj for årstall. Umulig å bevise det etter at Google kom.

Hestepraten vår kan for bli litt erotisk så vi må la det være.

Barbak betyr bare at man rir på hest uten sadel. Det er utrolig bra for balansen, men sal er mer å foretrekke synes jeg, fordi man har mer støtte i ryggen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg red en gang på en elefant. Det var varmt og jeg tok av meg t-skjorten. Resten er hemmelig og forsvant inn i jungelen.

Skrevet

Hvis vi tenker på ting vi ihvertfall ikke ville være foruten så er vel vaskemaskin, oppvaskmaskin og internet blant de største. 

Men de alle trenger strøm. Og for å få strøm trenger vi jo en hel masse. 

Så jeg tror det beste vi har funnet på er samfunn. 

Om det er en oppfinnelse kan nok diskuteres. Men når vi mennesker dannet samfunn endret vi både oss selv og resten av verden etterhvert. 

• Liker 2
Skrevet

Prevensjon. Synd at så mange kvinner i verden fratas muligheten til å velge selv om de vil ha barn.

Anonymkode: 91577...a5c

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Lano-mannen skrev:

Jeg tenker Paris 1750. Har du sett Parymen? Boken var bedre. Jeg heier personlig litt på denne varianten av det romerne nesten utviklet for 2000 år siden.

Hm.. Det kan jeg ikke huske nei. Må nesten sjekke den ut da.

Skrevet

De to siste er klokere enn meg.

Skrevet

Uansett hva vi mener, så er det nok hjulet

Boktrykkerkunsten

Pencillinet

Hadde det ikke vært for dette, så hadde vi ikke sittet på Internett i dag

Anonymkode: 46749...4f1

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, stan skrev:

Hvis vi tenker på ting vi ihvertfall ikke ville være foruten så er vel vaskemaskin, oppvaskmaskin og internet blant de største. 

Men de alle trenger strøm. Og for å få strøm trenger vi jo en hel masse. 

Så jeg tror det beste vi har funnet på er samfunn. 

Om det er en oppfinnelse kan nok diskuteres. Men når vi mennesker dannet samfunn endret vi både oss selv og resten av verden etterhvert. 

Du tenker på organisering og planlegging. Det er to gode ting selv om det strengt tatt ikke er en oppfinnelse noen av dem. 

Ellers kom jeg til å tenke på at fjærmadrssser er en god oppfinnelse. Jeg tror aldri jeg hadde fått til å sove på gulvet hvertfall.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uansett hva vi mener, så er det nok hjulet

Boktrykkerkunsten

Pencillinet

Hadde det ikke vært for dette, så hadde vi ikke sittet på Internett i dag

Anonymkode: 46749...4f1

Ingen kan påstå at du tar feil. Men det er en subjektiv mening. Disse tre har betydd enormt. Men kan det være noe annet?

Kan det for eksempel være noe som ligger i fremtiden? Selvfølgelig kan det være noe der. Men hva? Jeg forstår det plutselig ble et annet spørsmål.

Skrevet

Hvorfor har ingen valgt religion? :klo: 

Anonymkode: 3fb1f...77f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...