AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #21 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, Lano-mannen skrev: Er det en oppfinnelse? Når gnuer grynter, har de oppfunnet noe? Har gnuer funnet opp noe som helst? Språket er noe mennesker har funnet opp og forbedret i 1000-vis av år. Din uvitenhet er slående... Gnuer altså Anonymkode: fa7ba...efa 1
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #22 Skrevet 19. november 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gnuer funnet opp noe som helst? Språket er noe mennesker har funnet opp og forbedret i 1000-vis av år. Din uvitenhet er slående... Gnuer altså Anonymkode: fa7ba...efa Jeg mener nok at gnuers evne til å utrykke seg er på nivå med hvordan vi lærte språk. Kall meg gjerne uvitende:) Edit: mener jo alle dyr og denne gangen fikk gnuene sin velfortjente oppmerksomhet. Endret 19. november 2017 av Lano-mannen
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #23 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, Lano-mannen skrev: Jeg mener nok at gnuers evne til å utrykke seg er på nivå med hvordan vi lærte språk. Kall meg gjerne uvitende:) Edit: mener jo alle dyr og denne gangen fikk gnuene sin velfortjente oppmerksomhet. Alle de andre tingene som er nevnt i tråden hadde vi klart oss fint uten, selv i dagens samfunn. Men prøv å fjerne språket.... Anonymkode: fa7ba...efa
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #24 Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle de andre tingene som er nevnt i tråden hadde vi klart oss fint uten, selv i dagens samfunn. Men prøv å fjerne språket.... Anonymkode: fa7ba...efa Men jeg prøver å si det ikke er en oppfinnelse... Utover det, er jeg enig. Og la gnuene være. De har det tøft nok med løver løpende der bak. 2
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #26 Skrevet 19. november 2017 16 minutter siden, Svigermor skrev: Kan godt ta en liten omgang.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #28 Skrevet 19. november 2017 Er vel å strekke det litt langt som oppfinnelse, men det å gjøre opp ild, lage bål utgjorde game changer, verden ble aldri den samme igjen. Likeså å kunne lage båt og også det trykte ord lenger frem i tid. Anonymkode: f919a...a97 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #29 Skrevet 19. november 2017 Respekt, tillit og kjærlighet. Og hum, ja er litt enig med internett..selv om den også havner på sisteplass innimellom. Anonymkode: 78b35...061 1
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #30 Skrevet 19. november 2017 7 minutter siden, Mari Y skrev: Ville kanskje tenkt penicillin Men som nevnt tidligere, er den i ferd med å mist sin effekt. Men veldig enig, uansett hva fremtiden vil bringe. Ta den med til 16-1700-tallet og du ville ha blitt Messias eller brent på bålet tvert.
Gjest gjestvest Skrevet 19. november 2017 #31 Skrevet 19. november 2017 (endret) 1 time siden, Lano-mannen skrev: Medisin har jo også i stor grad vært bare å plukke i naturen. De som satte sammen deler og lagde oppskrifter, ga jo også vei for det å lage narkotiske stoffer? Nå var jeg i det vanskelige hjørnet, merker jeg. Jeg mente medisin som i legevitenskap. Liten grad. En pasient med eksempelvis diagnosen tvangstanker og tvangshandlinger kan ikke gå ut i skogen og plukke seg noen planter mot vanskene. Dette gjelder forøvrig de tyngste smertene både fysisk og psykisk. Legevitenskap i seg selv er den aller viktigste oppfinnelse: Hva kan være viktigere enn å redde liv, ivareta liv, gi omsorg. En kan jo bl.a også tenke seg hvordan noe så enkelt som en rotfylling ville vært uten bedøvelse. Endret 19. november 2017 av gjestvest la til
Gjest Svigermor Skrevet 19. november 2017 #32 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Respekt, tillit og kjærlighet. Anonymkode: 78b35...061 Det er da ikke oppfinnelser.
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #33 Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er vel å strekke det litt langt som oppfinnelse, men det å gjøre opp ild, lage bål utgjorde game changer, verden ble aldri den samme igjen. Likeså å kunne lage båt og også det trykte ord lenger frem i tid. Anonymkode: f919a...a97 Jeg personlig mener det kan omtales som en oppfinnelse. De så den. Den skapte skade. Lynnedslag osv. De fant en bruk for ilden. Den drepte bakterier og gjorde folk friske og ikke minst varme. Den var nok avgjørende for vår matlaging i dag. Og det må kalles en oppfinnelse?
Gjest yeans Skrevet 19. november 2017 #34 Skrevet 19. november 2017 Toalettet. Bare tenk på hvor mye det hadde stinket rundt oss uten dette hjelpemiddelet til å føre bort illeluktende bæsj og tiss. Og ikke glem alle sykdommer vi unngår på grunn av dette fantastiske gulvmonterte hjelpemiddelet med spyleevne, ring og lokk.
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #35 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, gjestvest skrev: Jeg mente medisin som i legevitenskap. Liten grad. En pasient med eksempelvis diagnosen tvangstanker og tvangshandlinger kan ikke gå ut i skogen og plukke seg noen planter mot vanskene. Dette gjelder forøvrig de tyngste smertene både fysisk og psykisk. Legevitenskap i seg selv er den aller viktigste oppfinnelse: Hva kan være viktigere enn å redde liv, ivareta liv, gi omsorg. Nei, du overbeviser i det minste meg. Jeg kjøper den. Har du noe annet til salg?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #36 Skrevet 19. november 2017 Penicillin Anonymkode: e517d...23b
Gjest gjestvest Skrevet 19. november 2017 #37 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, Lano-mannen skrev: Nei, du overbeviser i det minste meg. Jeg kjøper den. Har du noe annet til salg?
Lano-mannen Skrevet 19. november 2017 Forfatter #38 Skrevet 19. november 2017 (endret) 2 minutter siden, yeans skrev: Toalettet. Bare tenk på hvor mye det hadde stinket rundt oss uten dette hjelpemiddelet til å føre bort illeluktende bæsj og tiss. Og ikke glem alle sykdommer vi unngår på grunn av dette fantastiske gulvmonterte hjelpemiddelet med spyleevne, ring og lokk. Jeg tenker Paris 1750. Har du sett Parymen? Boken var bedre. Jeg heier personlig litt på denne varianten av det romerne nesten utviklet for 2000 år siden. Endret 19. november 2017 av Lano-mannen
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #39 Skrevet 19. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker said: Alle de andre tingene som er nevnt i tråden hadde vi klart oss fint uten, selv i dagens samfunn. Men prøv å fjerne språket.... Anonymkode: fa7ba...efa Jeg våger påstå vi hadde vært ganske hjelpeløse i dagens samfunn uten strøm, selv om vi klarte oss fint for 150 år siden. Et tankekors i seg selv når man gjør seg fullstendig avhengig av noe. De naive mener de bare kunne funnet frem stearinlyset og fyrstikkene, men de fleste ville oppdaget at jobbene deres ikke kan gjøres uten strøm feks. Anonymkode: 0377b...e58
Mari Y Skrevet 19. november 2017 #40 Skrevet 19. november 2017 12 minutter siden, Lano-mannen skrev: Men som nevnt tidligere, er den i ferd med å mist sin effekt. Men veldig enig, uansett hva fremtiden vil bringe. Ta den med til 16-1700-tallet og du ville ha blitt Messias eller brent på bålet tvert. Uff en Jeanne D' Arc, altså. Ja ja, what can you do 😂. Mén det var i alle fall noe av det jeg kom på. Ellers har du sal og hestesko, kanskje ikke så dum oppfinnelse. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå