AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg ønsker å strikke ullbukse str xs eller større. Kan noen hjelpe med en oppskrift? Gjerne også forslag til ullgarn, slik at buksen kan vaskes i maskin uten å bli ødelagt i vask. På forhånd takk Anonymkode: 8e31f...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Del Skrevet 20. november 2017 Hei Jeg fant gratis oppskrift her https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3396&cid=1#pattern_content hilsen ts Anonymkode: 8e31f...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Del Skrevet 20. november 2017 Obs. Se kommentarer i kommentarfeltet for oppskriften over, bl.a. denne kommentar: " Jeg har måttet rekke opp to ganger nå, pga no jeg mener er grunnet mangler i oppskriften. Det er kanskje innlysende for mange hvordan man skal gjøre ting,. men jeg er nybegynner,....sikkert mange fler med meg.... anyway..Når man strikker slik at buksen blir høyere bak enn foran står det ingenting om at man skal fortsette med å strikke r og vr. Det står heller ikke noe om at man må strikke motsatt av det man i utganspunktet gjorde når man snur arbeidet.......sukk " Har noen av dere andre gratis oppskrifter på ullbukser i voksen str dame og/ eller herre, så er jeg interessert i det På forhånd takk Anonymkode: 8e31f...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 20. november 2017 #4 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg strikker aldri etter Drops-oppskrifter, fordi jeg syns de er så kronglete forklart. Nå er det lenge siden jeg har sett på oppskriftene deres, men tror det er det samme fortsatt. Syns også det er dumt at de kopierer andres design, men det er jo en annen sak. Den første voksen-buksa jeg kom på, var denne fra pickles: https://www.pickles.no/strikkeoppskrifter-og-garnpakker/ny-bukse-i-byen Jeg liker det garnet de bruker der veldig godt, og har vasket det masse i maskin. Men på skånsomt ullprogram og lav sentrifugering (har ny maskin, tror det er med ullvugge, vet ikke om jeg hadde uten videre turt det på min gamle maskin). Barna mine har en god del klær i det garnet, som har tålt både vask og bruk uten stor slitasje. Men du kan sikkert finne superwash-garn i samme tykkelse, om du er usikker på garn i ikke-superwash-ull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Del Skrevet 20. november 2017 7 timer siden, Vera Vinge skrev: Jeg strikker aldri etter Drops-oppskrifter, fordi jeg syns de er så kronglete forklart. Nå er det lenge siden jeg har sett på oppskriftene deres, men tror det er det samme fortsatt. Syns også det er dumt at de kopierer andres design, men det er jo en annen sak. Den første voksen-buksa jeg kom på, var denne fra pickles: https://www.pickles.no/strikkeoppskrifter-og-garnpakker/ny-bukse-i-byen Jeg liker det garnet de bruker der veldig godt, og har vasket det masse i maskin. Men på skånsomt ullprogram og lav sentrifugering (har ny maskin, tror det er med ullvugge, vet ikke om jeg hadde uten videre turt det på min gamle maskin). Barna mine har en god del klær i det garnet, som har tålt både vask og bruk uten stor slitasje. Men du kan sikkert finne superwash-garn i samme tykkelse, om du er usikker på garn i ikke-superwash-ull. Tusen takk for gode råd og flott oppskrift Anonymkode: 8e31f...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Del Skrevet 20. mai 2021 Den buksen fikk jeg lyst til å prøve å strikke Anonymkode: a57ce...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. mai 2021 #7 Del Skrevet 25. mai 2021 https://www.strikkefeber.no/products/digg-kosebukse Jeg har kjøpt mønster til denne buksa, men har ikke strikket den enda, står på to-do-lista til høsten/vinteren, så aner ikke hvordan den er å strikke. Men mønsteret ser enkelt og greit ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå