Gå til innhold

Søsknene fikk spandert ferie - vi må betale selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh ja... 

Vi fikk vite for ikke lenge siden at samboers foreldre skal to uker på ferie til et varmere strøk i Februar. Samboeren min har to søsken der begge skal være med samt kjærester, hvor hans foreldre spanderer hele turen for alle. Min samboer og jeg er ikke invitert, og jeg forstår ikke hvorfor.. vi har et kjempe godt forhold til hans foreldre, så i mitt hode gir det ikke mening.

min samboer spurte sist vi var på besøk hvorfor vi ikke var invitert, fikk bare til svar at de trodde vi ikke var interessert, men at vi bare kunne kjøpe billetter selv også leie rom på samme hotell som de. Altså, ikke noe tilbud om at de skulle betale. 

Selvfølgelig har vi ingen interesse av å være med når vi ikke er invitert, men synes dette var i grunn veldig trist. Det er heller ikke slik at jeg forventer å få spandert ferie av de, men det at hans søsken pluss kjærester (kjærester, ikke samboer etc) får spandert ferie og vi ikke engang blir spurt om å være med, det synes jeg er utrolig trist..

men hva gjør man? Selvfølgelig kunne vi bestilt og betalt selv, men det har vi dessverre ikke råd til.. 

ønsker ikke å få et dårlig forhold til de, men jaja.. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, ville vell bare lufte tanker og gjerne få noen innspill på om dette er normalt? 

Anonymkode: 84a88...4a3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn føler vel egentlig jeg og noen ganger. Søsken får det betalt, mens det er andre krav til meg. Det er skuffende, men det er vel bare å godta at de velger å gjøre det slik.

Skrevet

Dere er kanskje mer «selvstendige» på andre områder, enn disse søsknene? Som i - samboere/familie(barn)?, han er eldre enn sine to søsken etc?

Er litt sånn hos oss. Mine to yngre søstre blir tatt med på og påspandert mer enn hva jeg gjør. Syntes det er helt naturlig - da jeg er både eldre mer etablert enn disse.

Anonymkode: ec7c9...0c7

• Liker 6
Skrevet

Verden er urettferdig. Noen har det bra uten å måtte gjøre noe for det, andre er fattige selv om de jobber ræva av seg.

Jeg synes trådstarter sutrer.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Er dere mer etablert? Som at de andre ikke har råd ?

Siden de er kjærester og ikke samboere?

Skrevet
9 minutter siden, H80 skrev:

Verden er urettferdig. Noen har det bra uten å måtte gjøre noe for det, andre er fattige selv om de jobber ræva av seg.

Verden er urettferdig nok om ikke vi foreldre skal gå inn for å behandle barna våre urettferdig i tillegg.

Jeg synes det er naturlig at slik forskjellsbehandling oppleves sårt. 

• Liker 32
Skrevet

Jeg vil bare dele min urettferdighet: 

Mitt søsken fikk forskudd på arv. Min far gav mitt søsken sin del av et landsted han eier med min onkel. Det har verdi på en del millioner. Jeg fikk ingenting. Dette er et landsted vi har vært mye i barne og ungdomsårene. 

Anonymkode: 516e8...abf

• Liker 1
Skrevet

Verden er urettferdig, det må folk lære seg. Vi har alle noe og det er noe vi skulle hatt. Jeg og min søster har vært litt igjennom forskjellsbehandling, men ingen av oss sutrer så jævlig av den grunn.

Anonymkode: 4007a...5aa

• Liker 1
Skrevet

Ja, forståelig at du reagerer på dette. Min første tanke var også om dere er "mer etablert". Kan du tenke deg en annen grunn til at de gikk ut fra at dere ikke var interessert? Har dere vært lite engasjert i deres liv, mindre på besøk enn de andre eller noe slik?

Jeg hadde spurt dem nærmere om dette, at det ikke handler så mye om penger og tur som om forskjellsbehandling eller å anta ting på deres vegne. Sånt er irriterende også. Det må gå an å få svar på uten å få et dårlig forhold til dem.

(Når det er sagt, kom jeg på at søsteren min og min mor drar på masse jenteturer sammen, jeg hadde besvimt om de hadde spurt om jeg ville bli med. Det hadde ikke ramlet meg inn, og det er helt greit. Mor og min søster har et nært forhold, det har ikke jeg, og det vet vi bare.)

Anonymkode: 1c9a3...e21

• Liker 1
Skrevet

Det är surt att livet är orättvist, speciellt när föräldrar gör det orättvist. Fundera på om det finns någon anledning till att syskonen får ferie, har ni fått något annat kanske?

Jag har själv upplevt liknande i familjen och det gör ont. Inte för pengarna, utan för att inte bli inbjuden eller vara värd att få vara med. 

Bra är det däremot när föräldrar säger; din syster fick pengar för ny vinter jacka, så då får du... eller liknande. Tänker specifikt på när alla flyttat hemifrån 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden er urettferdig, det må folk lære seg. Vi har alle noe og det er noe vi skulle hatt. Jeg og min søster har vært litt igjennom forskjellsbehandling, men ingen av oss sutrer så jævlig av den grunn.

Hun sutrer jo ikke jævlig. Må da være lov å lufte en problemstilling på et diskusjonsforum uten å få kjeft.

• Liker 21
Skrevet

Ts her

samboeren min er mellomst. Han har for kun et par mnd siden sagt opp jobben for å fullføre læretiden, så han tjener ikke allverdens for tiden, og jeg jobber i butikk. Vi leier leilighet imens vi sparer til å kjøpe noe eget,  men det blir nok ikke med det første.

Den elste søsteren eier bolig, er i full jobb og har alt på stell. Han yngste bor enda hjemme hos foreldrene fordi han går på universitetet. 

Ja noen vil si jeg sutrer, men når hans søsken og dems kjærester får påspandert en ferie til titallstusen og vi får ingenting, så må jeg si at jeg føler oss urettferdig behandlet. 

Ja verden er urettferdig, men det at foreldrene VELGER å ikke ha oss med på ferie så føles det ut som et skikkelig slag i trynet. 

• Liker 19
Skrevet

Ufint. Her er det noen som ikke har vært helt ærlige mot dere.

Ts og samboer har vist ikke bedre råd enn hans søsken så det virker ganske urimelig det hele syns jeg.

Skrevet
20 minutter siden, H80 skrev:

Sutrer? Er da vel ikke sutring om man lurer på hvorfor man ikke er invitert, hadde man vært invitert så hadde jo saken vært en annen. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun sutrer jo ikke jævlig. Må da være lov å lufte en problemstilling på et diskusjonsforum uten å få kjeft.

Men hvorfor skal alle lufte litt på KG, så fort det er litt frustrasjon på gang. Det blir etter hvert MYE av frustrert tekst fordelt på mange tråder.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal alle lufte litt på KG, så fort det er litt frustrasjon på gang. Det blir etter hvert MYE av frustrert tekst fordelt på mange tråder.

Tja, nå fikk jo også du bidratt til mengden av frustrasjon som luftes på KG.

Det er helt frivillig å lese her, dersom en er tilbøyelig til å la seg frustrere av problemstillingene. 

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være lov å høre hva andre mener, uten at de sutrer..... "oppgitt" Hva er dette forumet for da, tenker du, hvis folk ikke kan ta opp ting de lurer på??

Ellers vil jeg si at jeg forstår deg godt TS. Dette er ikke rettferdig, og jeg hadde hatt litt problemer med å forholde meg til det. Jeg hadde følt at de ikke hadde lyst å ha oss med (eller meg, siden jeg ikke hører til familien).. Ene søskenet til mannen min trengte penger her for litt siden. Da fikk hun disse, men alle de andre søsknene fikk utbetalt samme summen :) Rettferdig og greit :) 

Anonymkode: f5aff...e53

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, NotNaomi said:

Er dere mer etablert? Som at de andre ikke har råd ?

Siden de er kjærester og ikke samboere?

TS sier jo at de selv ikke har råd.

Anonymkode: 50801...6b4

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dette er et DISKUSJONSFORUM. Jeg aner ikke om det finnes et annet forum der absolutt alle er ekstatisk glade og enige om alt, men jeg tror det hadde vært ganske kjedelig.

Anonymkode: e3dfd...18b

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

samboeren min er mellomst. Han har for kun et par mnd siden sagt opp jobben for å fullføre læretiden, så han tjener ikke allverdens for tiden, og jeg jobber i butikk. Vi leier leilighet imens vi sparer til å kjøpe noe eget,  men det blir nok ikke med det første.

Den elste søsteren eier bolig, er i full jobb og har alt på stell. Han yngste bor enda hjemme hos foreldrene fordi han går på universitetet. 

Ja noen vil si jeg sutrer, men når hans søsken og dems kjærester får påspandert en ferie til titallstusen og vi får ingenting, så må jeg si at jeg føler oss urettferdig behandlet. 

Ja verden er urettferdig, men det at foreldrene VELGER å ikke ha oss med på ferie så føles det ut som et skikkelig slag i trynet. 

Vel. Det mest logiske er jo at foreldrene tenker at de har lyst på litt selskap, men ikke på bry. Dere har valgt barn. Som automatisk betyr styr. Og barnevakt. Og hensyn. De fleste besteforeldre kan synes det er veldig trivelig å ta med barnebarn på tur. Men det er ikke ferie. Det er mye mer slitsomt enn hverdag.

Kanskje synes foreldrene at å invitere dere, men si at barna ikke var velkomne, var utafor? :vetikke: Så de inviterte alle uten barn. 

Når du er ferdig med småbarnsfasen så forstår du hvorfor gamlingene vil ha ferie i ferien de betaler for, og du vil tenke at å ta med barn på lengre turer er noe sabla slit.

Anonymkode: 643e6...8ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...