Gå til innhold

Soleksem

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har desverre ingen gode råd for å forebygge soleksem. Det eneste måtte være å venne huden til sol gradvis. (korte turer i solarium elns)

Men jeg har hatt god erfaring med å bruke hydrokortisonsalve på soleksem. Jeg har vært veldig plaget med soleksem tidligere, og hydrokortison har hjulpet veldig bare over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Mirakelkur mottas med takk her og!

Har prøvd med bittelitt solarium, men tålte det ikke. Derfor bruker jeg sterk solkrem fra første stund, passer på å alltid ha solkremen i veska eller sekken i tilfelle det blir sol&sommer. Ja ikke på denne tiden av året da, men fra våren av og utover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har både sol og varme eksem. Vanligvis skal det hjelpe å smøre seg med høy faktor, apobase krem(apoteket).(dette hjelper ikke på meg).

Jeg må venne huden min til sola og varmen gradvis. Derfor tar jeg litt solarium om vinteren og hyppigere om våren. Samme med sola, kan sole meg i tyve minutter, så tar jeg en rask avkjøling(bad/dusj). Dette hjelper meg og huden min veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

APOBASE KREM INNEHOLDER IKKE SOLFAKTOR

Brukes kun som fuktighetskrem etter at eksemet har kommet (eller helst etter sol, før eksem har kommet)

Har hørt kjerringråd som større mengder vitamin-e til de som er plaget av soleksem, ellers bruk av solkremer med fysisk filter (noen reagerer på de kjemiske filterne ved å få eksem)

Hold huden myk med fuktighetskrem som basis før eventuell sommer kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Husets salve", kjøpes på helsekost-butikk til ca. 70 kr. Hvit boks (sånn som kremer) med grønn etikett.

Har erfart at soleksem forsvinner dagen etter, hvis du bruker det på kvelden f eks. Kan kanskje brukes forebyggende også?

Er tea tree i den, så den lukter litt rart, synes jeg. Men utrolig bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...