Gå til innhold

Hodepute til nyfødt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Snaart mamma!

Jeg syntes å ha hørt at man ikke bør bruke hodepute til nyfødte og små babyer, hva mener dere??

Når skal/kan man begynne å bruke hodepute?

Likevel registrerer jeg jo at enkelte gjør det.

Kan det ha sammenheng med fare for krybbedød HVIS man bruker det,eller har det andre grunner?

Jeg venter min førstefødte, så jeg er ikke så inne på dette.Fint om jeg kunne få noen erfaringer fra forumets brukere!!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke bruke hodepute til nyfødte. De er så små at ryggen og nakken blir liggende skjevt. Jeg begynte å bruke hodepute når sønnen min var ett år.

Tror ikke hodepute har noe sammenheng med krybbedød å gjøre, men en liten baby trenger uansett ikke pute.

Lykke til!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk veslemor for 7 mnd siden fikk vi med oss ett skriv fra Sykehuset at de anbefalte Pute til nyfødte.

Dette pga at det er så mange spebarn som blir skjev i bakhodet.

Vi har brukt pute til tulla vår siden vi kom hjem fra sykehuset.

Koldbruna :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep

Hei!

Jeg var på tre mnd. kontroll med min datter. hun hadde i starten litt prob. med å snu hodet til venstre. da mente de at jeg burde begynne å bruke hodepute. bare ei tynn ei da!

Jeg gjorde det en stund, men ho bare drog seg nedover i senga eller krøket seg i en "c", for å unngå å ligge på puten. var sikkert uvandt.

Men nå (ho er 7 mnd) bruker hun hodepute. og det går bra.

men det var for å unngå skjevhet i ryggsøylen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå blir det anbefalt at men bruker pute - men den må være av dun, helt fra starten av.

på noen sykehus får man informasjon om dette på føden, det er ny forskning.

dette fordi hodet ligger mer riktig i forhiold til ryggen, altså ikke i feilstilling som ved helt flatt. for meg høres det logisk ut.

dun er bla pga krybbedødsfaren, en dunpute fordeler seg også lettere og gir bedre passform om dere skjønner meg - den former seg etter hodet, og blir dermed mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke brukt pute på mine før de var nermere året.

Trodde heller ikke man skulle det,til jeg leste denne linken. Så da har jeg lært noe nytt i dag å :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...